کد خبر: ۹۴۹۴۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۴ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۵

مسئولان برای مقابله با ولنگاری فرهنگی باید از خودشان شروع كنند

پیشكسوت قرآنی كشورمان با اشاره به راهكارهای رفع ولنگاری فرهنگی گفت: راهكار این مسئله آن است كه مسئولان باید ابتدا از خودشان شروع كنند زیرا مردم از مسئولان الگو می‌گیرند.
به گزارش شیرازه، محمدرضا ابوالقاسمی، استاد و پیشكسوت قرآن كریم كشورمان در حاشیه سفر به شیراز در پاسخ به اینكه چرا مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگ از واژه ولنگاری استفاده كردند؟ گفت: زمانی كه برخی از مسئولان فرهنگی به وضعیت فرهنگی كشور رسیدگی نكرده و بیشتر به طرف فرهنگ غرب كشش دارند، این ولنگاری رخ می‌دهد.

عدم توجه به مسائل دینی در فعالیت‌های فرهنگی؛ مصداقی از ولنگاری فرهنگی
وی، نپرداختن و بی توجهی به مسائلی نظیر حجاب را مصداقی از ولنگاری فرهنگی عنوان كرد و افزود: عدم توجه به مسائل دینی و ترویج فرهنگ اسلامی در فعالیت‌های فرهنگی خود ولنگاری است.

باید وضعیت فرهنگی جامعه را در خیابان‌ها مشاهده كنیم
ابوالقاسمی با بیان اینكه باید وضعیت فرهنگی جامعه را در خیابان‌ها مشاهده كنیم، گفت: وقتی كه این وضعیت حجاب را هم از بانوان و هم از آقایان در خیابان‌ها مشاهده می‌كنیم، مسلماً ولنگاری فرهنگی رخ داده است لذا طبیعی است كه رهبر معظم انقلاب نیز این نگرانی را داشته باشند.

دغدغه‌های مقام معظم رهبری، نگرانی‌های همه مردم است
این پیشكسوت قرآن كریم كشورمان با تأكید بر اینكه نگرانی و دغدغه مقام معظم رهبری درباره ولنگاری فرهنگی، در واقع دغدغه همه مردم است، گفت: چون معظم‌له شاخص هستند، این نگرانی‌ها و مسائل را بیان می‌كنند تا مسئولان فكری به حال این مسائل كرده و برای رفع آن چاره‌اندیشی كنند.
وی به راهكارهای رفع ولنگاری فرهنگی اشاره كرد و گفت: راهكار این مسئله آن است كه مسئولان باید ابتدا از خودشان شروع كنند زیرا متولی هر جایی اگر كارهای خطای خود را كنار بگذارد، مسلماً مردم هم از او الگو می‌گیرند.

اشرافی‌گری و حقوق‌های نجومی، مقدمه طغیان است
ابوالقاسمی با اشاره به مسئله فیش‌های حقوق‌های نجومی و اشرافی‌گری برخی از مدیران گفت:‌ وقتی كه ثروت یك فرد زیاد شود طغیان می‌كند و این مسئله برای مسئولان هم صدق می‌كند كه اگر امكانات و ثروت زیاد و حقوق آنچنانی داشته باشند، طغیان كنند لذا باید جلوی چنین مسائلی گرفته شود تا مردم بتوانند آن راه و رسمی كه اسلام و پیامبر(ص) و قرآن برایشان ترسیم كرده است، را پیشی گیرند.
منبع: ایکنا
نظرات بینندگان