کد خبر: ۹۴۹۵۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۶ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۵

بسته خبری «رویداد های پلیسی استان فارس»

كشف محموله هاي كالاي قاچاق ميليوني در داراب، کشف 21 فقره سرقت منزل در شيراز از يك سارق، کشف محموله ميلياردي برنج قاچاق در ممسنی بخشی از اخبار پلیسی امروز در استان فارس است.
به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی شیرازه، پلیس به‌ عنوان یک سازمان انتظامی و اجتماعی نقشی تعیین‌کننده در امنیت اجتماعی، اخلاقی جامعه دارد. این نهاد با هدف امنیت پایدار وظیفه خطیری را بر عهده دارد. شیرازه روزانه در قالب یک بسته خبری اخبار و جرائد پلیسی استان را منتشر می‌کند.

خودرو حامل 313 كيلوگرم ترياك در ني ريز متوقف شد

سردار احمدعي گودرزي فرمانده انتظامي استان فارس، گفت: ماموران انتظامي شهرستان ني ريز مستقر در ايست وبازرسي قطروئيه، در راستاي مبارزه با قاچاقچان موادمخدر و سوداگران مرگ هنگام كنترل خودروهاي عبوري به يك دستگاه خودرو پرادو مظنون شدند.

وي ادامه داد: هنگامي كه ماموران قصد متوقف كردن خودرو را داشتند،‌راننده قصد فرار داشت كه با اقدام به موقع ماموران خودرو متوقف و راننده و سرنشين آن دستگير شد.

فرمانده انتظامي استان فارس اظهار كرد: در بررسی مشخص شد خودرو پرادو حامل موادمخدر است كه در بازرسي از آن ۳۱۳ كيلوگرم ترياك كشف شد.

كشف محموله هاي كالاي قاچاق ميليوني در داراب

سرهنگ فرج رستمي فرمانده انتظامي شهرستان داراب، گفت: در ادامه طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران انتظامي شهرستان داراب، هنگام ايست و بارزسي مقطعي و كنترل خودرو هاي عبوري در جاده بندر عباس به سمت داراب يك دستگاه كاميون، دو دستگاه خودرو 405 و يك دستگاه خورو پرايد حامل كالاي قاچاق را شناسايي و متوقف كردند.

وي افزود: در بازرسي از اين خودروها 17 رأس گاو، 610 ثوب البسه ، 43 جفت كفش زنانه، يك دستگاه تلويزون ال سي دي 40 اينچ، 11 هزار و520 پاكت سيگار خارجي قاچاق فاقد مجوز قانوني و گمركي كشف شد.

فرمانده انتظامي شهرستان داراب ارزش کالاهاي قاچاق کشف شده را 600 ميليون ريال عنوان کرد و گفت: در اين رابطه چهار نفر قاچاقچي كالا دستگير که با تشکيل پرونده جهت سير مراحل قانوني به مراجع قضائي معرفي شدند.

کشف 21 فقره سرقت منزل در شيراز از يك سارق

سرهنگ سيروس حيدري رئيس پليس آگاهي فارس،‌ گفت: در پي سرقت از يك باب منزل واقع در شهرك جواديه شيراز، كه سارقان با شكستن قفل درب ورودي وارد منزل شده و اقدام به سرقت يك دستگاه دوربين فيلمبرداري، يك رشته زنجير طلا، يك سيلند گاز و مبلغ 300 هزار تومان وجه نقد كرده بودند،‌ موضوع در دستور كار ماموران قرار گرفت.

وي اظهار كرد: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتي و پليسي سارق را به نام"م – ج" شناسايي و با استعلام به عمل آمده مشخص شد وي به اتهام سرقت موتورسيكلت دستگير و روانه زندان شده و در زندان تحمل حبس مي كند.

رئيس پليس آگاهي استان فارس گفت: پس از انتقال متهم از زندان به پليس آگاهي وي در تحقيقات علاوه بر سرقت از آن منزل به ۲۰ فقره سرقت ديگر در سطح شهر شيراز اقرار كرد.

دستگیری 14 خرده فروش موادمخدر با اجراي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي دررستم

سرهنگ محمد اسلامي فرمانده انتظامي شهرستان رستم، گفت: ماموران انتظامي شهرستان رستم در اجراي طرح ارتقا امنيت اجتماعي،‌اقدام به پاكسازي نقاط جرم خيز و آلوده سطح شهرستان و دستگيري خرده فروسان موادمخدر كردند.

وي ادامه داد: در راستاي اجراي اينگونه طرح ها، ماموران 916 گرم انواع موادمخدر كشف 14 خرده فروش موادمخدر را دستگیر و با تشكيل پرونده تحویل مراجع قضائی شدند.

فرمانده انتظامي شهرستان رستم اظهار اميدواري كرد: با فداکاری های شبانه روزی پلیس، این پدیده شوم از سر جوانان این مرز بوم کوتاه شود.

کشف محموله ميلياردي برنج قاچاق در ممسنی

سرهنگ محمد عبادی‌نژاد فرمانده انتظامي شهرستان ممسنی، گفت: در راستاي مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران انتظامي شهرستان ممسنی هنگام گشت‌زنی و کنترل خودروهاي عبوري، به يک دستگاه تریلر مشکوک و آن را متوقف کردند.

وي ادامه داد: ماموران در بازرسي از اين تریلر، 530 کیسه برنج 40 کیلویی به وزن 21 تن و 200 كيلوگرم، فاقد مجوزگمرکي به ارزش يک ميليارد و 500 ميليون ريال را کشف کردند.

فرمانده انتظامي شهرستان ممسنی با بيان اينکه محموله کشف شده فاقد هرگونه مجوز قانوني بوده، خاطرنشان کرد: در اين راستا خودرو حامل كالاي قاچاق توقيف و راننده آن دستگير و با تشكيل پرونده به مراجع قضائي معرفي شد.

دستبند پلیس بر دستان سارق احشام با 25 فقره سرقت در مرودشت

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت گفت: در پی وقوع سرقت های متعدد احشام در یکی از بخش های تابعه شهرستان، شناسایی و دستگیری سارقان بصورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.

سرهنگ دلاور القاصی مهر افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتي و مراقبت های شبانه روزی، موفق به شناسایی یکی از سارقان به نام "ع - ف" شدند و پس از دستگيري وي را براي انجام تحقيقات به پلیس آگاهی منتقل كردند.

وی ادامه داد: در بازجویی های فنی و پلیسی از متهم دستگير شده، وي به 25 فقره سرقت احشام با همدستي دو نفر ديگر اقرار كه تحقيقات براي دستگيري همدستان وي آغاز شده است.

فرمانده انتظامي شهرستان مرودشت، خاطر نشان كرد: از جمله علل وقوع این سرقت ها نبود حفاظ لازم در محل نگهداری احشام بوده است.

سرهنگ القاصي مهر به صاحبان احشام توصیه كرد: استحکامات محل نگهداری احشام خود را تقویت کرده و نسبت به نصب تجهیزات ضد سرقت نظیر دوربین های مدار بسته و سایر اقدامات بازدارنده اقدام كنند و برای مراقبت بیشتر از احشام خود حتی الامکان از نگهبان استفاده کنند و یا بطور مداوم از محل نگهداری احشام خود سرکشی كنند.

دستگيري سارق و كشف خودرو سرقتي كمتر از 24 ساعت در پاسارگاد

فرمانده انتظامي شهرستان پاسارگاد، گفت: مأموران يگان امداد فرماندهي انتظامي شهرستان پاسارگار، هنگام كنترل خودروهاي عبوري در اطراف اين شهرستان به يك دستگاه خودرو پرايد مظنون و زماني كه قصد متوقف كردن خودرو را داشتند راننده اقدام به فرار كرد.

سرهنگ "كرم الله گودرزي" ادامه داد: ضمن تعقيب و خودرو در استعلام به عمل آمده مشخص شد پلاك خودرو سرقتي مي باشد.

وي اظهار كرد: با تلاشس ماموران خودرو متوقف و راننده آن دستگير شد و در بررسي مشخص شد كه پلاك خودرو از زرقان سرقت شده و خودرو نيز از شيراز به سرقت رفته است.

فرمانده انتظامي شهرستان پاسارگاد گفت: راننده خودرو كه در تحقيقات به سرقت پلاك خودرو در زرقان و سرقت خودرو در شيراز اقرار كرد،‌با تشكيل پرونده به مراجع قضائي معرفي شد.

سرهنگ گودرزي از شهروندان درخواست كرد: هر گونه موارد مشكوك را از طريق تلفن 110 به پليس اطلاع دهند.

نظرات بینندگان