کد خبر: ۹۴۹۵۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۸ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۵

تحویل 135 جلد سند مسکونی به اهالی روستای گلمکان مرودشت

با حضور رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مرودشت 135 جلد سند مسکونی به روستائیان روستای گلمکان این شهرستان تحویل شد.

به گزارش شیرازه  مدیر بنیاد مسکن این شهرستان عصر امروز در آیین تحویل 135 جلد سند مسکونی به روستائیان روستای گلمکان با اشاره به مزایای اسناد مالکیت روستایی، اظهار کرد: بیشترین عوامل اختلاف روستائیان، عدم مشخص بودن مالکیت زمین‌ها است که پس از اجرای طرح هادی و صدور اسناد روستایی بسیاری از اختلافات روستائیان به‌ویژه اختلافات وراثتی حل‌وفصل شده است.

مسعود صف‌شکن تصریح کرد: صدور سند و تعیین محدوده مالکیت علاوه‌بر حل اختلافات به‌ویژه درگیری‌های وراثتی موجب ارزش‌افزوده ریالی املاک و زمین‌های روستایی می شود.

وی با تأکید بر اینکه اسناد روستایی یکی از کاربردی‌ترین اسناد در پرداخت تسهیلات بانکی است، گفت: در پرداخت تسهیلات مسکن روستایی این اسناد مطمئن‌ترین و بهترین گزینه و فاکتور برای بازپرداخت تسهیلات می‌تواند باشد، ازاین‌رو اکثر بانک‌ها تمایل به استفاده از اسناد به‌عنوان وثیقه را دارند.

روستای گلمکان علیا برابر سرشماری آمار سال 1390 بالغ‌بر 300 خانوار جمعیت دارا است که بنیاد مسکن شهرستان مرودشت تاکنون به 101 خانواده تسهیلات مسکن روستایی 125 میلیون ریالی با کارمزد چهار درصد برای مقاوم‌سازی مسکن  ارائه کرده و طرح هادی روستای گلمکان علیا در سال 1385 توسط بنیاد مسکن تهیه شده است.

منبع: مرودشت نا


نظرات بینندگان