کد خبر: ۹۴۹۶۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۸ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۵
حفر چاهی در گیرو دار مجوز ها؛

روستای کناره مرودشت تاوان مجوز های بی حساب را می دهد

یکی از اهالی روستای کناره مرودشت گفت: چاهی با ارتفاع 240 متر احداث شده است و امروز عده ای می خواهند جلوی آن را بگیرند و سوال اینجاست اگر حفر این چاه غیرقانونی است چرا روز اول مجوز دادند و جلوی حفر آن گرفته نشد.

به گزارش شیرازه  در نزدیکی تخت جمشید یک حلقه چاه به نام چاه علی آباد وجود دارد که طبق ادعای اهالی روستای کناره، سند این چاه از گذشته های دور به نام مردم این روستا بوده است و مردم در طول این سال ها از آب این چاه استفاده می کردند و حال آن چاه خشک شده است و در کنار همان چاه، چاه دیگری با اخذ مجوز از نهادهای مرتبط در حال حفاری است و اکنون برخی به دنبال متوقف کردن عملیات حفاری و بهره برداری از این چاه هستند.

یکی از اهالی روستای کناره بیان داشت: این چاه تنها برای آب خوردن و مصرفی خانواده ها است و برای کشاورزی نیست و حفراین چاه حق روستای کناره است که روزی 44 شهید سرافراز را تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است و هم اکنون نیز در تولید گوشت و لبنیات منطقه سهم به سزایی دارد.

یکی دیگر از اهالی محل بیان داشت: از استاندار تقاضا داریم تنها برای 5 روز به همراه خانواده در روستای کناره میهمان ما باشد و با زندگی در این روستا از نزدیک در جریان مشکلات ما قرار بگیرد.

یکی دیگر از اهالی بیان داشت: مشکلات آب روستای کناره مرودشت از حدود 8 سال پیش شروع شده و برای مصرف مان در این مدت از چاه های دیگر، آب خریداری می کردیم که از بهداشت کافی هم برخوردار نبوده است و اکنون بعد از چند سال مجوز چاه علی آباد برای مصرف روستای کناره صادر شده است و مجوز حفر چاه از استانداری، فرمانداری، بخشداری و میراث فرهنگی اخذ شده است و معلوم نیست چرا برخی با کارشکنی به دنبال پلمپ این چاه هستند و اگر این چاه خلاف قانون است پس چرا مجوز دارد؟ کسانی که مدعی هستند این چاه در حریم تخت جمشید است، فاصله سایر چاه ها را هم با تخت جمشید در نظر بگیرند و این چاه برای آب آشامیدنی است و مصرف کشاورزی ندارد.

وی اظهار داشت: این چاه با ارتفاع 240 متر احداث شده است و امروز عده ای می خواهند جلوی آن را بگیرند و سوال اینجاست اگر حفر این چاه غیرقانونی است چرا روز اول مجوز دادند و جلوی حفر آن گرفته نشد.



نظرات بینندگان