کد خبر: ۹۴۹۷۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۰ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۵
امام جمعه بخش پاسارگاد:

مردم منتظر رفع تحریم های اقتصادی هستند نه تحریم های کنسرت ها

امام جمعه بخش پاسارگاد گفت: مردم منتظر رفع تحریم ها و بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی خود هستند و منتظر رفع تحریم کنسرت و موسیقی نیستند.

به گزارش شیرازه حجت الاسلام محمد پردل امام جمعه بخش پاسارگاد در خطبه های نماز جمعه این هفته  با اشاره به روز مبارزه با تروریسم در هشتم شهریور ماه اظهار داشت: تروریسم ابزار استکبار برای رسیدن به هدف های نامشروعشان است.

امام جمعه بخش پاسارگاد ادامه داد: غرب و به ویژه مسئولان امریکایی تروریسم را طور دیگر معنا می کنند،آنها فاجعه قتل و عام صبرا وشتیلا دو اردوگاه فلسطین وکشتار صدها تن از مردم مسلمان و صدها قتل عام اینچنینی را تروریسم نمی دانند.

حجت الاسلام پردل اضافه کرد: آمریکایی ها فقط ادعای مبارزه با تروریسم را دارند ولی پشت پرده همین امریکا از آنها حمایت می کند،آمریکاییها از تروریست های سوریه و داعش نیز به کمک هم پیمانان خود مانند انگلیس همواره حمایت کرده است وباعث شده که خون کودکان وغیر نظامیان در کشورهایی مانند سوریه وعراق به ناحق ریخته شود.

وی با اشاره به مباحث پیش امده پیرامون کنسرت ها درکشورگفت: نیاز و درد مردم کدام است؟ رفع تحریم ها یا اجرای کنسرت و موسیقی، مردم منتظر رفع تحریم ها  و بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی خود هستند و منتظر رفع تحریم کنسرت و موسیقی نیستند و بهتر است عده ای مردم را سرگرم مسائل حاشیه ای نکنند و مشکلات معیشتی واقتصادی مردم را حل کنند.

امام جمعه بخش پاسارگاد گفت: البته کسی مخالف موسیقی وهنر نیست،کسی مخالف شادی و خوشحالی مردم نیست چرا که موسیقی از موضوعات ومقولات فرهنگی وهنری است اما باید در چهارچوب شرع و قوانین جاری کشور به ویژه رعایت حرمت ها وحریم های فرهنگی و اجتماعی و به دور از حاشیه های مرموز اجرا شود.

وی بیان داشت:  اگر بنا باشد به نام موسیقی وکنسرت قبح شکنی وبی حرمتی نسبت به باورها واعتقادات واخلاقیات مردم صورت بگیرد و حریم نوامیس مردم واخلاق عمومی زیر پا گذاشته شود،قطعا باید جلوی ان را گرفت و از ان پرهیز و با ان مقابله کرد.

پردل تصریح کرد: اگر جلو این گونه موارد گرفته نشود قطعا ولنگاری فرهنگی و بی بند وباری رخ  می دهد  و نمونه اش می شود پارتی دانشجویی  که در آن بیش از 60 دختر وپسر به صورت نیمه عریان  با 25 لیتر مشروبات الکلی در پارتی شبانه و در شرق تهران دستگیر می شوند و یا دستگیری 35 دختر وپسر در قزوین در یک پارتی دانشجویی و اینها نتیجه ولنگاری فرهنگی در یک جامعه اسلامی است و باید بدانیم که اینگونه برنامه ها و ولنگاری فرهنگی با شریعت اسلام  مخالف است و وظیفه دولت است که جلوی اینگونه موارد را بگیرد.

برای جمعیت زیاد مهاجران افغانی در شهرستان پاسارگاد اقدامی کنید

حجت الاسلام امین عزیزی امام جمعه سعادت شهر در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: از برنامه های اجرا شده هفته دولت و به ویژه حضور مسئولان ادارات شهرستان پاسارگاد در نماز جمعه که قطعا سبب وحدت، همدلی، محبت،صمیمیت ودلگرمی در بین مردم می شود،کمال تشکر وقدردانی را دارم.

وی ادامه داد: قرائت زیارت عاشورا و تجلیل از کارمندان نمونه و عطر افشانی قبور مطهر شهدا در کنار ضریح منور امامزاده حسین(علیه السلام) نگین درخشان شهرستان پاسارگاد از جمله اقدامات خوب در هفته دولت امسال بود که باید از متولیان تقدیر و تشکر کرد.

امام جمعه سعادت شهر گفت: یک از دغدغه های مردم شریف شهرستان پاسارگاد در همین مدت کوتاهی که بنده در منطقه حضور داشتم که البته سبب نگرانی مردم هم شده است و مراجعات زیادی هم در این باره به بنده شده، بحث مهاجرت و ساکن شدن تعداد زیاد از اتباع خارجی و خانواده آنها از کشور همسایه و مسلمان افغانستان است.

وی افزود: جمعیت زیاد این اتباع  با توجه به گستره جغرافیایی و جمعیت کم این شهرستان بعضا مشکلاتی هم به دنبال داشته است.

امام جمعه سعادت شهر تصریح کرد: اگرچه این مهاجرین افغانی در کل کشور و جود وحضور دارند اما در مراکز استانها و شهرهای بزرگ با توجه به جمعیت زیاد آنها قابل توجه نیست و به چشم نمی آید.

عزیزی بیان داشت: ورود این اتباع به شهرستان پاسارگاد اصلا قابل قیاس با شهرستاهای دیگر نیست و به همین دلیل می طلبد دستگاه های متولی مانند مدیریت محترم اتباع خارجی استان نسبت به این مسله رسیدگی کند، خاصه آن دسته از اتباعی که به طور غیر مجاز وارد این شهرستان شده اند.


منبع:  طنین پاسارگاد

نظرات بینندگان