کد خبر: ۹۴۹۸۳
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۳ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۵
خطیب جمعه کازرون:

اولویت دولت اقتصاد مقاومتی باشد و به مسائل فرعی ورود پیدا نکند

امام‌جمعه کازرون با انتقاد از بعضی رسانه‌ها و سیاسیون و مقامات که در عملکرد آنان اولویت‌ها جایشان را عوض کردند گفت: اولویت دولت اقتصاد مقاومتی باشد و به مسائل فرعی ورود پیدا نکند.

به گزارش شیرازه حجت‌الاسلام محمد خرسند امام جمعه کازرون در خطبه‌های امروز نماز‌ جمعه این شهر با اشاره به 23 ذی‌القعده روز زیارت ویژه امام رضا (ع) اظهار داشت: یکی از آرزوهایم این است که در مشهد یک حسینیه به‌نام شهرستان کازرون ایجاد شود که البته صحبت‌هایی با مسئولان مشهد شده است و در حال پیگیری هستیم.

خطیب جمعه کازرون با اشاره به هشتم شهریورماه سالروز شهادت رجایی و باهنر و هفته دولت این شهیدان را نمونه‌ای از مدیران اسلامی، پاک و مردمی و نمادی از خدمت بی‌منت بر مردم دانست.

خرسند در ادامه بابیان اینکه در این ایام دولت‌مردان گزارش‌هایی از عملکردها و خدمات خود در طی این سه سال و اندی را ارائه می‌دهند خاطرنشان کرد: حمایت از دولت بر همگی ما لازم است و در کلیت نباید آن را تضعیف کرد.

خطیب جمعه کازرون بابیان اینکه ما با انتقال آب به بوشهر مخالفتی نداریم اما با کف‌شکنی چاه مخالفیم خاطرنشان کرد: کف‌شکنی حتی برای خود شهرستان کازرون نیز صحیح نبوده و فارغ از اینکه این آب برای کجا ارسال می‌شود ایده مناسبی نیست.

وی همچنین با گلایه از مسؤولان بوشهر به‌ویژه در بحث اشتغال نیروهای استان فارس و شهرستان کازرون در منطقه عسلویه عنوان کرد: اگر کسی از استان فارس بخواهد در استان بوشهر مسئولیتی بگیرد و همچنین در بحث الحاق استان فارس به دریا حتی از استان هرمزگان مخالفت‌هایی صورت می‌گیرد.

خرسند با اشاره به حذف نام واحد دانشگاه آزاد کازرون از دفترچه انتخاب رشته پزشکی تصریح کرد: امیدواریم این امر سهوی باشد و طبق پیگیری‌های صورت گرفته قول داده‌اند این مشکل را اصلاح کنند و به‌خاطر‌ این‌ که قول دادند الآن ما چیزی نمی‌گوییم اما اگر به قولشان وفا نکردند به‌یقین برخورد ما نیز جور دیگری است.

خطیب جمعه کازرون از استاندار و به‌ویژه نماینده این شهرستان در مجلس شورای اسلامی و فرماندار کازرون خواست پیگیر رفع مسأله رشته پزشکی کازرون باشند.

خرسند در پایان تاکید کرد: بانک‌های ما در حرف اسلامی هستند و در عمل و محتوا تا اسلامی شدن بسیار فاصله دارند.

پدیده تروریسم برهم زننده‌ اصلی امنیت جهانی است

حجت‌الاسلام قهرمان عباسی امام جمعه قائمیه در خطبه‌های نماز جمعه امروز این شهر در مورد پدیده تروریسم اظهار داشت: واژه ترور به معنی ترس و وحشت بسیار و تروریسم یعنی به‌کارگیری شیوه خشونت‌آمیز توأم با ترس و وحشت باانگیزه‌ سیاسی است.

وی گفت: امروزه در جهان پدیده تروریسم با شیوه‌های مختلف بروز و ظهور می‌کند، مانند بمب‌گذاری، آدم‌کشی، آدم‌ربایی، گروگان‌گیری، هواپیماربایی که البته بمب‌گذاری از شایع‌ترین نوع آن است.

عباسی با اشاره به روی آوردن اربابان قدرت و ثروت و نظام استکباری به پدیده تروریسم بیان کرد: دیگر با وجود بیداری و آگاهی ملّت‌ها عدم پذیرش سیاست سلطه‌جویانه از طرف آن‌ها قدرت‌های استکباری همانند گذشته کمتر می‌توانند از طریق جنگ‌های نظامی و گفتمان دیپلماتیک فریبنده و حاکمیت قدرت‌های استعماری و استبدادی موجودیت خود را حفظ کنند و منابع و ذخایر دنیا را به غارت ببرند.

وی تصریح کرد: مهم‌ترین و اساسی‌ترین معضل و تهدیدی که جهان معاصر با آن مواجه است پدیده تروریسم است و این پدیده شوم و خطرناک که زائیده تفکر سیاسی سلطه‌جویانه و استکباری مستکبران بوده برهم زننده‌ اصلی امنیت جهانی است.

خطیب جمعه قائمیه گفت: امروز تنها کشوری که به معنای واقعی چه در عمل و چه در گفتمان سیاسی با موضوع خطرناک برهم زننده امنیت جهانی برخورد قاطع و با تمام توان و نیرو مقابله می‌کند نظام جمهوری اسلامی ایران است.

این مقام مسئول با اشاره به سخنان حکیمانه مقام معظم رهبری با دولت‌مردان در هفته دولت خاطرنشان کرد: نیروهای امنیت‌ساز که همان سازمان و تشکیلات امنیتی کشور اعم از نیروهای نظامی، انتظامی و اطلاعاتی و سپاهی و بسیجی است باید مورد تکریم و در کانون توجهات دولت و ملت قرار گیرند.

عباسی تصریح کرد: روحیه انقلابی یعنی توان مبارزه با دشمن را در خود تقویت کردن و از تحرکات دشمن غافل نبودن و همیشه در تعقیب دشمن بودن، چراکه دشمن برای ضربه زدن به روحیه انقلابی مردم سه عنصر و عامل، نفوذ، نفاق، انحراف را توأمان و با یکدیگر به‌کار گرفته است.

وی در پایان اظهار داشت: نفوذ یعنی به‌کارگیری نیرو در درون تشکیلات نظام و در مراکز تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری، نفاق یعنی شعار بدون اعتقاد و عمل و برنامه انحراف یعنی جابه‌جایی هدف، جایگزینی هدف فرعی به‌جای هدف اصلی است.


برخی می‌خواهند بسیج را حذف کنند

حجت الاسلام قاسم وفادار امام جمعه موقت بخش خشت شهرستان کازرون در خطبه‌های نماز جمعه امروز این شهر با گرامی داشت هفتم شهریور ماه سالروز شهادت، شهیدان رجایی و باهنر و تبریک هفته دولت به دولتمردان گفت: رفتار و منش شهیدان رجایی و باهنر به گونه‌ای بود، که با آنکه در منصب قدرت قرار داشتند اما به فکر مردم بودند و خود را هم ردیف محرومان قلمداد می‌کردند و امروز دولتمردان ما نیز باید از خصوصیات این شهیدان بزرگوار الگو بگیرند و به گونه‌ای رفتار کنند که یاد آن‌ها همیشه بر سر زبان‌ها و در دل مردم زنده بماند.

وی با اشاره به روشن بودن تفکر انقلابی بسیج در بین مردم، که مبتنی بر محرومیت زدایی و مبارزه با ظالم است، تصریح کرد: بعضی مسئولان می‌خواهند با خیال بافی قسمت‌هایی از این ارگان فرهنگی(اشاره به تصویب کنوانسیون حقوق کودک در دولت که منجر به کم اثر شدن مجموعه بسیج دانش‌آموزی می‌شود) را حذف کنند، اما مگر می‌شود تفکر بسیجی را که نشات گرفته از خون شهداست و در راه حفظ انقلاب و دفاع از حریم ولایت و تامین امنیت، خون می‌دهد حذف کرد.

وفادار با اشاره به ارزش‌های معنوی و عبادی ماه ذی القعده بیان داشت: 25 ذی القعده روز "دحو   الارض"روزی است که طبق روایات امام زمان(عج) در این روز ظهور می کند.

خطیب جمعه خشت در پایان با اشاره به در پیش بودن هشتم شهریور، روز بانکداری اسلامی، با انتقاد از سیستم بانکداری ربوی در کشور بیان کرد: در حال حاضر فقط اسم بانکداری بدون ربا را یدک می‌کشیم ولی در عمل شاهد آن هستیم که بانک‌ها با کاغذ بازی و فاکتور سازی وام‌ها را در جای دیگر  مصرف می‌کنند و با این کار، ربا را وارد زندگی مردم می‌کنند.



منبع: کازرون خبر
نظرات بینندگان