کد خبر: ۹۴۹۸۷
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۴ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۵
امام جمعه بوانات:

وزیر ارشاد یک گزارش از عملکرد در حوزه فرهنگ اسلامی به ملت ارائه کند

امام جمعه بوانات گفت: جناب آقای وزیر ارشاد، خوب واقفید که تکلیف وزارت ارشاد فقط ساز و آواز و موسیقی و کنسرت نیست، یک گزارشی به ملت در حوزه فرهنگ اسلامی ارائه بفرمائید.

به گزارش شیرازه  حجت الاسلام علی مدد زارع امام جمعه شهرستان بوانات در خطبه های نماز با اشاره به موضوع لغو کنسرت ها در کشور اظهار داشت: جناب آقای وزیر محترم ارشاد خوب واقفید که تکلیف وزارت ارشاد فقط ساز و آواز و موسیقی و کنسرت نیست، یک گزارشی به ملت ارائه بفرمائید در حوزه فرهنگ اسلامی، سبک زندگی اسلامی، مد و لباس، نشر معارف دینی، بازی های اسلامی برای کودکان، در حوزه لوازم و التحریر و دیگر امور فرهنگی کشور چه کرده اید؟ مگر چند درصد مردم ما نیاز به کنسرت دارند که از این استان به آن استان فقط دغدغه شما لغو یک درصد کنسرت است؟

وی افزود: هفته دولت فرصتی است برای ارائه خدمات دولت و نیز بیان بایدها و نبایدها در امور اجرائی کشور. این روزها شاهد گزارش دهی دولت محترم در حوزه های مختلف هستیم که کار بسیار مفیدی است، مدیرانی که حرف برای گفتن دارند بسیار متین و خوب به بیان عملکرد دستگاه های خود می پردازند و معمولا وقت هم کم می آورند، اما برخی هم چون حرفی برای گفتن ندارند مثل روال غلطی که مدتی است در کشور رواج یافته تمام ناتوانیها را به گردن گذشتگان می اندازند که این شیوه صد درصد غلطی است.

حجت الاسلام زارع در جای دیگری از خطبه های نماز ضمن تبریک هفته دولت نیز گفت: ما به عنوان شکر نعمت و نیز اینکه یکی از راه های شکر نعمت بازگو کردن نعمات هست از تمامی اموری که در این دولت انجام شده در حوزه های مختلف، راه و بهداشت و خدمات رسانی تقدیر و تشکر می کنیم، و چه در خطبه های قبل و چه خطبه های آینده نیز ضمن تشکر از اموری که انجام شده، کمبودها را نیز به عرض خواهیم رساند. در هفته گذشته نیز بیانات مقام معظم رهبری را در بیان راهکارهای پیش روی دولت را بیان کردیم، امیدواریم که این راهکارها که قطعا مطالعه شده و در حد توان دولتمردان است شاهد اجرائی شدنش باشیم.

امام جمعه بوانات در ادامه سخنان خود به موضوع مهم اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و تصریح کرد: در بحث اقتصاد مقاومتی با توجه به نزدیکی سال تحصیلی یک نکته ای خدمت مردم عزیزمان هم عرض کنم، وقتی بحث اقتصاد مقاومتی مطرح می شود نباید همه نگاههایمان به دولت باشد، باید ببینیم خودمان چه کرده ایم، در تربیت فرزندان، توجه به مسائل اقتصادی خانواده و آموزش راه‏های جلوگیری از اسراف و تبذیر به آنان اهمیت بسیاری دارد؛ چراکه پایه‏ های همه اصول تربیتی ازجمله رعایت میانه‏ روی، پرهیز از خواسته‏های غیرضروری و دوری از حرص و ولع مادی، در تربیت خانوادگی به‏ویژه در دوران کودکی هر فرد ریشه دارد، والدین نسبت به تربیت بچه در تمام ابعاد مسئول هستند، لذا در خرید لوازم التحریر ضمن مراعات نوع خرید که تولید داخل باشد، انتخاب متناسب با فرهنگ هم مهم است

وی در ادامه گفت: یک تکلیف دیگر والدین برای ارائه مسیر صحیح برای تحصیل فرزندانشان است، ما به همه نوع تخصصی نیاز داریم، پزشک مهندس، معلم، روحانی، معمار و ... لذا در انتخاب رشته تحصیلی یار و مددکار فرزندان باشید،و آنها را مجبور به رفتن به رشته خاصی نکنید.

خطیب جمعه بوانات افزود: بنده ضمن قدردانی از همه عزیزان فرهنگی که در تربیت نسل جوان و نوجوان ما تلاش می کنند، یک توضیحی هم خواستم متناسب با نیاز جامعه به متخصصان در علوم انسانی و معارفی عرض کنم، و آن درباره دبیرستانهای معارف پسرانه صدرا و دخترانه هدی است که این دبیرستانها علاوه بر امکان انتخاب تمامی کدرشته های علوم انسانی یک امتیاز ویژه برای کنکور دارد که زمینه کسب رتبه برتر را فراهم می کند.

منبع: حرف رسا

نظرات بینندگان