کد خبر: ۹۴۹۹۰
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۵ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۵
امام جمعه صفاشهر:

تغییر فرماندار خلاف تدبیر وعقلانیت سیاسی و ظلم به مردم بود

امام جمعه صفاشهر گفت: در ماه‌های پایانی کار دولت اگر فرماندار جدیدی بیاید فقط در زمینه برگزاری انتخابات می‌تواند برنامه‌ریزی کند و این وضعیت خلاف تدبیر و خلاف عقلانیت سیاسی است و ظلم به مردم شهرستان بود.

به گزارش شیرازه   حجت الاسلام مهدی نقوی امام جمعه صفاشهر در خطبه‌های امروز نماز جمعه ضمن گرامیداشت هفته دولت، مشروعیت و مقبولیت را دو ویژگی مهم دولت‌ها در نظام اسلامی دانست و گفت: مشروعیت دولت به تنفیذ رهبری و مقبولیت آن به انتخاب مردم است؛ هر دو باید باهم باشد و همه دولت ها این دو را داشته‌اند.

وی قوه مجریه را بخشی از نظام و آن را متعلق به مردم دانست و اظهار کرد: هیچ کس حق ندارد در جهت تضعیف دولت قلمی بزند و قدمی بردارد؛ اگر دولت موفقیتی به دست آورد باعث خوشحالی همه مردم و اگر در زمینه‌ای ضعفی داشته باشد برای همه است.

حجت الاسلام نقوی با تاکید بر لزوم تقویت دولت جمهوری اسلامی، شرط تحقق آن‌را انتقاد سازنده و پاسخگویی منصفانه مطرح کرد و افزود: منتقدین باید ادب انتقاد را رعایت کنند و از طرفی نباید انتقاد را تضعیف دولت و کار انتخاباتی دانست؛ باید به‌آن به‌عنوان امر به معروف و برای بهتر شدن امور نگاه کرد.

وی با اشاره به دغدغه مقام معظم رهبری نسبت به معیشت مردم ابراز کرد: مشکلات اصلی مردم بی‌کاری، مساله اقتصاد و معیشت است و نه برگزاری چند کنسرت موسیقی.

امام جمعه صفاشهر افزود: اعلام افزایش رشد اقتصادی با واقعیت عینی جامعه تطبیق ندارد، مردم در شرایط سخت اقتصادی هستند؛ بسیاری ازشرکت‌های تولیدی تعطیل شده‌اند یا با ظرفیت کم کار می‌کنند و یا قادر به پرداخت حقوق کارگر خود نیستند.

وی با اشاره سخنان رهبری در ابتدای سال در حرم رضوی گفت: دولت در زمینه اقتصاد مقاومتی کارهایی انجام داده‌است اما ما نیازمند یک کار جهادی هستیم و مشکلات فقط با عمل جهادی حل می‌شود.

خطیب جمعه صفاشهر در بخش دیگری از خطبه‌های خود با انتقاد مجدد از تغییر فرماندار بیان کرد: این تغییر به نفع شهرستان نبود و این یک ظلمی بود که به مردم شهرستان صورت گرفت؛ در ماه‌های پایانی کار دولت اگر فرماندار جدیدی بیاید فقط در زمینه برگزاری انتخابات می‌تواند برنامه‌ریزی کند و این وضعیت خلاف تدبیر و خلاف عقلانیت سیاسی است.

منبع: بام فارس



نظرات بینندگان