کد خبر: ۹۴۹۹۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۰ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۵
با حضور مدیرکل کمیته امداد فارس؛

رئیس جدید کمیته امداد شهرستان مُهـر معرفی شد

در جلسه شورای اداری شهرستان مُهر از خدمات چندساله سید مرتضی علوی رئیس پیشین کمیته امداد مُهر تجلیل و سید محمود علوی به‌عنوان رئیس جدید این نهاد معرفی شد.

به گزارش شیرازه محمد بذرافشان مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان فارس  در جلسه شورای اداری شهرستان مُهر که در سالن 9 دی فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: کمیته امداد امام خمینی (ره) 22 روز بعد از بیست‌ودو بهمن‌ماه 57 در نخستین روزهای انقلاب به دستور حضرت امام خمینی (ره) این نهاد مقدس و شجره طیبه را یکی از یادگاری‌های ارزشمند خود با رویکرد مستضعفین، محرومان، نیازمندان و ایتام تأسیس و برجای گذاشتند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان فارس بیان داشت: کمیته امداد در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و اعتقادی فعالیت و کارهای بسیار خوبی با کمک خیرین و نیک اندیشان در نقاط مختلف کشور و حتی در خارج از کشور برای حمایت از مستضعفان شجره طیبه کمک‌های بسیار خوبی ارائه کرده است.



بذرافشان اظهار داشت: کمیته امداد حضرت امام (ره) سال گذشته و در حوزه اشتغال در استان فارس بیش از 80 میلیارد تومان در امر اشتغال تسهیلات جذب و در اختیار مددجویان قرار داده است.

وی افزود: بخشی از 80 میلیارد تومان به شهرستان مهر اختصاص داده شد و شهرستان مُهر به هراندازه که متقاضی تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال داشته باشد، این اداره کل به نیازمندان و محرومان این شهرستان، تسهیلات پرداخت می‌کند و از هرگونه کمکی برای رفع محرومیت دریغ نمی کنیم.

مدیرکل کمیته امداد فارس خاطرنشان ساخت: یکی از کارهایی که کمیته امداد در حال انجام است ساخت مسکن و ایجاد سرپناه برای مددجویان و برای ایتام شروع کرده است و در سال گذشته بیش از 5 هزار مسکن ساخته شد و این نهضت مسکن‌سازی با شروع ماه مبارک رمضان و در جشنواره خیرین مسکن‌ساز در ماه مبارک رمضان کار خود را به‌صورت رسمی آغاز کرده است؛ امیدواریم که بتوانیم از سهم امداد و یا کمک خیرین، مسئولان مسکن و شهرسازی و تمامی عزیزانی که می‌توانند کمک کنند ایجاد سرپناه و مسکن مناسب و مطلوب برای خانواده‌های نیازمند برنامه داشته باشیم.

وی ادامه داد: با توجه به محرومیت منطقه و شهرستان مهر؛ استان این آمادگی را دارد که پذیرا و میزبان مددجویان این شهرستان در حوزه فرهنگی باشد که در قالب اردوهای سه‌روزه انجام می شود.

این مسئول در ادامه صحبت‌های خود گفت: یکی از خادمین مردم در شهرستان مهر که تلاش‌های بسیار خوبی داشتند و خدمات بسیار خوبی ارائه و به‌جا گذاشته‌اند از وجود ایشان در شهرستان دیگری استفاده‌شده است و چرخش مدیریتی و عملکردی خود باعث ایجاد انگیزه و خلاقیت و ابتکار و نوآوری می شود.

محمد بذرافشان یادآور شد: ظرفیت‌سازی و بسترسازی برای پیشرفت و توسعه در ابعاد مختلف خواهد شد و سید محمود علوی به‌عنوان رئیس جدید کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان مهر معرفی شد.

وی افزود: کمیته امداد سیاسی نیست و در یک محور حرکت خواهد کرد و آن‌هم خط ولایت و رهبری است، ما به‌عنوان یک سرباز برای محرومان و نیازمندان آمده‌ایم و در هیچ شرایطی اجازه نخواهیم داد مدیران ما در هیچ شهرستانی وابسته به هیچ گرایش سیاسی باشند.

این مسئول در پایان گفت: محمد بذرافشان با اشاره به نهضت ساخت مسکن ایتام و محرومان بیان داشت: در سال گذشته ساخت 2 هزار و 542 واحد مسکن آغاز شد که امید است در سال 95 به 5 هزار واحد برسد.

منبع:  عصر مُهـر،

نظرات بینندگان