کد خبر: ۹۵۰۱۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۲ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۵

«حافظ شیرین سخن» منتشر شد

کتاب «حافظ شیرین سخن» به کوشش حسین معلم و آزاد معلم با مقدمه ای از استاد بهاءالدین خرمشاهی توسط انتشارات موسسه اطلاعات منتشر شد.
به گزارش شیرازه، «حافظ شیرین سخن»، ۴۰ غزل جذاب حافظ را با معنی تمام واژه ها، تمام بیت ها و توضیح کوتاهی درباره هر غزل در ۴۸۸ صفحه به زبان ساده گردهم آورده است.

این کتاب چکیده پاکیزه دقیق ترین و کامل ترین(بی عیب و نقص ترین) شرح و تحلیل های حافظ است که به اعتقاد نگارندگان آن به روان ترین روش ممکن ساده نویسی شده و به زیباترین شکل آراسته گردیده است.

مولفان این کتاب برای آگاهی کامل در امر تالیف  تمام آثار مرتبط با شرح و تحلیل غزل های حافظ را که تاکنون منتشر شده است، مطالعه نموده اند؛ (آثار حافظ پژوهان، شاعران، ادیبان و نویسندگان برجسته ای که هریک از آنها خود به تنهایی ده ها کتاب، سند، مقاله و رساله را مطالعه و بررسی کرده اند و سالها تلاش دقیق و مغزسوز داشته اند تا سرانجام توانسته اند غزلهای حافظ را شرح داده و تحلیل و تفسیر کنند).

به باور نویسندگان این اثر، کتاب «حافظ شیرین سخن» دستچین  بهترین  محصول ها از بزرگترین صاحب نظران است.

استاد بهاءالدین خرمشاهی، حافظ پژوه بنام کشور در مقدمه خود برای این کتاب آورده است: «خوشا به حال حافظ پژوهانی چون استاد حسین معلم و فرزند فرزانه شان آزاد معلم که با شیواترین زبان و شیرین ترین بیانی، حافظ و زندگی و شرح چهل غزل جذاب را به دانش آموزان و دانشجویان کوشای خود می آموزند. ... کتاب حافظ شیرین سخن بسیار خوش ساخت، و کاملا خوش زبان  و خوش بیان است و تا آنجا که من دیدم هیچ ابهامی در شرح و توضیح چهل غزل برگزیده باقی نگذاشته است.

حسین معلم، یکی از مولفان این کتاب افتخاراتی چون معلم نمونه کشور و برنده جایزه افق های تازه بولونیا را در کارنامه خود دارد.

شناسه کتاب:

عنوان کتاب: حافظ شیرین سخن(حافظ به زبان ساده)

مولف: حسین معلم – آزاد معلم

موضوع: حافظ، شمس الدین محمد

ناشر: موسسه اطلاعات

محل نشر: تهران

نوبت چاپ اول: ۱۳۹۵

نوع کتاب: تالیف

زبان اصلی: فارسی

قیمت: ۲۵۰۰۰ تومان

شمارگان: ۱۰۵۰ نسخه

تعداد صفحات : ۴۸۹ صفحه

شابک : ۵-۰۷-۴۳۵-۶۰۰-۹۷۸


منبع: مهر
نظرات بینندگان