کد خبر: ۹۵۰۲۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۸ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۵

ورزشگاه آزادی بالاخره استاندارد شد

مدیر عامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور از پایان نصب 45 هزار صندلی سکوی طبقه دوم ورزشگاه آزادی تهران پس از 45 سال خبر داد. عملیات نصب این صندلی ها، گامی در راستای استانداردسازی این ورزشگاه است.
به گزارش شیرازه نبود صندلی در طبقه دوم ورزشگاه آزادی از جمله ایراداتی بوده که کنفدراسیون فوتبال آسیا گرفته بود. این کنفدراسیون به همین دلیل اجازه حضور تماشاگران در طبقه دوم ورزشگاه آزادی را در بازی های بین المللی تیم ملی ایران و تیم های باشگاهی نمی داد.
جایگاه تماشاگران در طبقه دوم ورزشگاه آزادی، سکوی سیمانی است که مورد ایراد کنفدراسیون فوتبال آسیا قرار گرفته بود.
«مصطفی مدبر» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: مراحل تولید و نصب این صندلی ها همزمان با عملیات مقاوم سازی سکوی طبقه دوم این ورزشگاه از اوایل تیرماه آغاز شد و در هفته نخست شهریور ماه پایان یافت.
مدیرعامل شرکت توسعه گفت: همزمان با نصب این صندلی ها، عملیات شماره گذاری آنها نیز توسط شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور در حال انجام است و هر 78 هزار و 116 صندلی این ورزشگاه به شماره مجهز می شوند.
وی افزود: البته در تلاش هستیم تا با اعمال تغییراتی، شمار صندلی های ورزشگاه آزادی به 80 هزار صندلی افرایش یابد.
مدبر گفت: عملیات نصب این صندلی ها که در دو رنگ خاکستری و شیری است، با اعتباری بالغ بر 25 میلیارد ریال پایان یافته است.
ورزشگاه آزادی، با معیارهای بین المللی و برای بازی های آسیایی ۱۹۷۴ با مساحت 141 هزار متر مربع در مجموعه ورزشی آزادی ساخته شد. این ورزشگاه در سال 1350هجری شمسی گشایش یافت و در سال ۱۳۵۳ و همزمان با بازی های آسیایی سال ۱۹۷۴ (میلادی) در تهران افتتاح شد.
همچنین با پایان رقابت های پانزدهمین دوره لیگ برتر، عملیات بازسازی زمین چمن ورزشگاه آزادی در دستور کار این شرکت قرار گرفت و قبل از آغاز شانزدهمین دوره لیگ برتر پایان یافت.
رقابت های مقدماتی مرحله سوم انتخابی جام جهانی فوتبال 2018 روسیه از 11 شهریور ماه با بازی ایران و قطر در تهران آغاز می شود. تیم ملی فوتبال ایران در گروه یک این رقابت ها با تیم های ازبکستان، چین، سوریه، قطر و کره جنوبی همگروه است.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان