کد خبر: ۹۵۰۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۰ - ۱۲ اسفند ۱۳۸۹

گزارش مجلس از آشوب اسرائیلی 25 بهمن

« گزارش از كميسيون اصل نودم(‌90) قانون اساسي در مورد غائله اسراييلي، آمريكايي - انگليسي ‌25 بهمن ‌1389 به مجلس شوراي اسلامي
جناب آقاي دكتر لاريجاني
رييس محترم مجلس شوراي اسلامي
سلام عليكم
پيرو ابلاغيه حضرتعالي مبني بر بررسي آشوب مورخ ‌25 بهمن 89 تهران و تعيين هيات ويژه‌اي متشكل از روساي كميسيون‌هاي امنيت ملي و سياست خارجي، شوراها و امور داخلي، قضايي و حقوقي، فرهنگي و اصل نودم (‌90) قانون اساسي، كارگروهي با جمع آوري اطلاعات لازم و برگزاري نشست‌هايي با مسئولين دستگاه‌هاي امنيتي و اطلاعاتي، انتظامي، قضايي و سياست خارجي موضوع را بررسي و گزارش آن را به هيات ويژه منعكس نمود.

اين هيات پس از بحث و بررسي، گزارش‌ نهايي خود را تحت عنوان "گزارش بررسي غائله اسراييلي - آمريكايي ‌25 بهمن ‌1389" به پيوست تقديم مي‌دارد.

بر اساس اين گزارش:

‌1-اعمال مجرمانه و منحرفانه‌اي توسط خائنين به نظام جمهوري اسلامي ايران (بر اساس منابع و مستندات دستگاه‌هاي اطلاعاتي و امنيتي) صورت پذيرفته كه از آن جمله مي‌توان به: حضور فعالانه سازمان تروريستي منافقين با انتشار اطلاعيه‌ها، مصاحبه‌ها و اعزام نيرو، صدور بيانيه‌هاي مختلف توسط عناصر جريان فتنه، مصاحبه‌هاي حمايت‌آميز عوامل جريان فتنه و معاندين براي تهييج افكار عمومي، استفاده از شيوه‌هاي جنگ رواني، شايعه‌سازي و دروغ پردازي در سايت‌هاي داخلي، استفاده از سلاح گرم براي پروژه كشته سازي، تعرض به اموال عمومي، ايجاد رعب و وحشت و ناامني و ... اشاره نمود.
‌2-در جريان فتنه، رييس جمهور و وزير امور خارجه آمريكا و مقامات انگليسي و اسراييلي بي‌پروا در رسانه‌هاي ديداري و شنيداري خود عليه نظام جمهوري اسلامي و اهداف آن مصاحبه‌ها و موضع‌گيري‌هاي متعددي داشته‌اند كه گوشه‌هايي از حمايت‌هاي پنهان و آشكار آنان در غائله ضدانقلابي ‌25 بهمن ديده مي شود.

‌3-سوء استفاده از مناسبت‌هاي بعدي مي‌تواند خاستگاه توطئه‌ها و برنامه‌هاي آينده نظام سلطه، غرب و جريان ضد انقلاب عليه جمهوري اسلامي ايران باشد كه بايسته و ضروري است تا با تدبير و درايت نيروهاي انقلاب از فتنه‌انگيزي آنان جلوگيري كرد.

جمع‌بندي و پيشنهاد هيات ويژه رسيدگي به شرح ذيل اعلام گرديد:
‌1-بي‌تفاوتي اصحاب سكوت موجب طمع دشمنان گرديده و اتخاذ مواضع مبهم توسط اصحاب ترديد به هيچ وجه پذيرفتني نيست. امروز حجت بر همگان تمام گشته و انتظار اين است كه به صورت قاطع و شفاف صف‌بندي خود را مشخص و نظام سلطه را از خود مايوس نمايند. طبيعي است كه اين انتظار از خواص جامعه بيشتر از ديگران است.
‌2-غائله و آشوب ‌25 بهمن يك نقشه و طرح كاملا اسراييلي - آمريكايي - انگليسي و ضدانقلابي و خائنانه عليه ملت بزرگ ايران بوده است. دعوت كنندگان و زمينه‌سازان و مشوقان ناامني كشور در آن روز همچون ميرحسين موسوي و كروبي و ديگران خائن به ملت، ضدانقلاب و مستوجب تعقيب قضايي و برخورد قاطعانه مي‌باشند.
‌3-هيات منتخب با تكيه بر منابع و شواهد و اسناد و مدارك موجود و متقن، رسيدگي قضايي و تعقيب آقايان ميرحسين موسوي و مهدي كروبي و وابستگان و همراهان آنها را كه در غائله اخير نقش داشته‌اند، ضروري مي‌داند و صراحتا اعلام مي‌دارد توجيهي در عدم برخورد را مجاز نمي‌داند.

در ختام گزارش نيز از مقام معظم رهبري (به جهت درايت و تدبير بي‌نظير خود)، مردم عزيز ايران اسلامي و نيروهاي نظامي، امنيتي و انتظامي و جان بر كف بسيجي نيز تشكر گرديده است.
مراتب جهت استحضار و صدور دستورات لازم تقديم مي‌گردد.
محمدابراهيم نكونام
رييس كميسيون اصول نودم (‌90) قانون اساسي
و رييس كميته تحقيق از غائله ‌25 بهمن ‌1389
بسم‌الله الرحمن الرحيم
گزارش بررسي غائله اسراييلي - آمريكايي - انگليسي ‌25 بهمن ‌1389

همكاران گرامي، نمايندگان محترم ملت شريف ايران
ه دنبال حادثه تلخ ‌25 بهمن ماه سال جاري و خروش يكپارچه نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در محكوم نمودن غائله مزبور و درخواست پيگيري اين واقعه توسط هيات ويژه‌اي كه رياست محترم مجلس شوراي اسلامي تعيين نمودند، هيات فوق از روساي كميسيون‌هاي امنيت ملي و سياست خارجي، شوراها و امور داخلي، قضايي و حقوقي، فرهنگي و اصل نودم (‌90) قانون اساسي مجلس شوراي اسلامي تشكيل گرديد و كارگروهي را مسئول جمع‌آوري اطلاعات لازم نمود.

كارگروه فوق با جمع‌آوري اطلاعات و برگزاري نشستي با حضور مسئولين دستگاه‌هاي امنيتي، اطلاعاتي، انتظامي، قضايي و سياست خارجي موضوع را بررسي و گزارش خود را به هيات ويژه منعكس نمود كه پس از بحث و بررسي، گزارش نهايي هيات به شرح زير به اطلاع نمايندگان محترم و ملت ايران مي‌رسد:

جريان علني فتنه پس از انتخابات رياست جمهوري سال ‌88 زماني شروع شد كه جمهوري اسلامي در اوج قدرت در عرصه‌ي بين‌المللي بوده و دست برتر در اكثر معادلات جهاني را داشت به گونه‌اي كه غرب را به كرنش در برابر ايران واداشته و اتحاديه‌ي اروپا اصرار به مذاكره و ملاقات با ايران داشت.
شكست پياپي آمريكا در عرصه‌هاي سياسي عراق، افغانستان، لبنان، فلسطين و ...، حضور بيش از هشتاد درصد واجدين شرايط راي در انتخابات دهم ( بيش از چهل ميليون نفر) و برگزيده شدن رييس جمهور با ‌24 ميليون راي، همگي يك قدرت نرم ملي براي جمهوري اسلامي توليد كرده بود. راهبرد جذب حداكثري و دفع حداقلي، رهبري مقام عظماي ولايت، حضور هوشيارانه مردم در تمام صحنه‌ها و حمايت علما و مراجع عظام اين چالش بزرگ و فتنه عميق را خفه نموده و راهپيمايي‌هاي ‌9 دي و ‌22 بهمن سال ‌88 فتنه فوق را خاموش كرد و مردم در كنار رهبري، پيروز اين ميدان بودند.

جنبش‌هاي مردمي در تونس، مصر، يمن، اردن و بحرين كه شعار محوري همه‌ي آنها اسلام‌خواهي بود، آمريكا را در صحنه بين‌الملل به چالش جدي كشيد كه با فروپاشي حكومت‌هاي مصر و تونس، ماهيت رژيم اشغال‌گر قدس و منافع استراتژيك استكبار جهاني در منطقه دچار وخيم‌ترين بحران‌ها خواهد شد.

برنامه آمريكا براي مهار جنبش‌هاي مردمي در كشورهاي اسلامي اين است كه اولا خود را به ظاهر طرفدار مردم اين كشورها نشان دهد، ثانيا با ايجاد يك رفرم، انقلاب آنها را تبديل به اصلاحات شكلي و جزيي نمايد. براي اجراي اين نقشه، آمريكا تلاش مي‌كند نشان دهد الگوي جمهوري اسلامي الگوي موفقي نيست، لذا درصدد برآمده تا با ايجاد اغتشاش در كشور، تئوري خود را به اثبات برساند. به همين جهت آقايان موسوي و كروبي مهره‌هاي مناسبي براي صحنه‌گردانان اين ماموريت در داخل كشور تشخيص داده شدند.
اسناد اطلاعاتي حاكي از آن است كه سرويس‌هاي آمريكا، انگليس و اسراييل براي رسيدن به يك راهپيمايي به اصطلاح خروشان مردمي با اتاق فكر خارج نشينان جريان فتنه در انگليس و آمريكا به توافق رسيدند و آنها طي تماس‌هايي با سران فتنه در داخل، آنها را تحريك نمودند كه براي قضيه مصر و تونس اطلاعيه بدهند، و مردم را دعوت به حضور در خيابان‌ها به صورت غيرقانوني كنند.

اسناد اطلاعاتي نشان مي‌دهد كه آمريكا و انگليس و رژيم صهيونيستي جهت پشتيباني از اطلاعيه ميرحسين موسوي و كروبي همه گروهك‌هاي ضدانقلاب اعم از منافقين، سلطنت‌طلب‌ها، بهائيان و قوم گرايان را در ‌25 بهمن به صحنه آوردند. دستگيري تعدادي از عناصر منافقين در روز ‌25 بهمن نشانگر اين واقعيت است. براي انجام اين ماموريت دهها شبكه‌ي اينترنتي، دهها هزار ايميل و بيش از يك ميليون و دويست هزار پيامك به داخل كشور ارسال شد.
سردمداران هيات حاكمه آمريكا و رژيم اشغالگر قدس و انگليس با هماهنگي منافقين و سلطنت‌طلبان و ... از فراخوان موسوي و كروبي حمايت كردند.
سران فتنه داخلي عليرغم اطلاع از اين حمايت‌هاي وسيع خارجي و جريانات ضدانقلاب نه تنها درخواست راهپيمايي خود را لغو نكردند و از آمريكا و ضد انقلاب اعلام برائت ننمودند بلكه بر راهپيمايي غيرقانوني اصرار ورزيدند.
در صبح روز ‌25 بهمن ابتدائا جواني را (با سابقه دو بار دستگيري) براي الگوسازي به سبك انقلاب تونس به بالاي جرثقيل فرستادند تا با شعار وي به نفع فتنه سبز، عده‌اي را براي راهپيمايي تهييج كنند. همزمان شبكه‌هاي تلوزيوني بيگانه و ضد انقلاب اين صحنه را به نمايش گذاشتند.
شلوغ‌ترين نقاط شهر به خصوص در ايام خريدهاي نوروزي به نحوي كه به طور عادي چهار راههاي ولي عصر، ميدان انقلاب، ميدان امام حسين و ... در اين ساعات مملو از مردم است را براي تجمع انتخاب كردند و با انداختن ميخ در مسير اتوبوس‌ها و از كار افتادن تعدادي از آنها، منجر به توقف اتوبوس‌هاي تندرو( خط بي‌آرتي) شد.
پياده شدن مسافران اين اتوبوس‌ها و شلوغي جمعيت پياده شده، زمينه‌ي سوء استفاده و حضور اراذل و ضدانقلاب را شكل داد تا در حدود پانزده نقطه تجمع گروهاي ‌20-50 نفري با سردادن شعار عليه مسئولين نظام و آتش زدن سطل‌هاي زباله و ايستگاه‌هاي اتوبوس ماهيت ضد انقلابي خود را نشان دهند. جالب اينجاست كه هيچ‌كدام از شعارهاي دفاع از مردم تونس و مصر نبود. وجهه غالب اين شعارها، عليه نظام جمهوري اسلامي و ارزش‌هاي ملي و ديني بود.
همزمان با شروع كاريكاتور تظاهرات ‌25 بهمن شبكه توييتر، تلويزيون‌هاي ماهواره‌اي الجزيره، العربيه، بي‌بي‌سي، وي‌ او اي ، يورونيوز با حجم وسيعي اين تظاهرات را پوشش مي‌دادند، ليكن پس از گذشت يك ساعت از شروع آشوب هنگامي كه با توجهي مردم و عدم استقبال و حتي رويارويي مردم با آشوبگران مواجه شدند برنامه‌هاي خود را قطع نمودند و تصاوير آرشيوي تظاهرات مردمي در ‌22 بهمن و ساير مناسبت‌ها را به عنوان راهپيمايي گروه فتنه در ‌25 بهمن انعكاس دادند.
اردشير اميراجمند رابط منافقين و نماينده و مشاور آقاي ميرحسين موسوي (كه رسما خود را به اين عنوان معرفي نموده) و عضو ستاد انتخاباتي و كميته صيانت از آراء، با مصاحبه‌هاي متعدد اهداف راهپيمايي را پوشش مي‌داد و بعد از راهپيمايي نيز بيانيه‌اي به اسم آقاي موسوي منتشر كرد. اين نقش را عينا آقاي واحدي سردبير اسبق و فراري روزنامه آفتاب يزد و مشاور خارج نشين آقاي كروبي ميهمان دائم بي‌بي‌سي فارسي نسبت به آقاي كروبي انجام داد و اطلاعيه‌اي به اسم ايشان تهيه و منتشر نمود.
كشته سازي، يكي ديگر از برنامه‌هاي آمريكا و انگليس و اسراييل در اين جريانات بود. طبق اسناد اطلاعاتي تيمي از منافقين ماموريت كشته سازي را به عهده داشت. اين تيم پس از شهادت شهيد صانع ژاله، خبر كشته شدن وي را از طريق سرپل خارج به منافقين منتقل و بلافاصله منافقين در سايت هرانا (ساعت ‌8 شب) آن را منتشر مي‌كنند.
اطلاعات موثق حاكي از آن است كه حركت قاطع و سريع مجلس شوراي اسلامي در ‌26 بهمن اثرات جدي روي اتاق‌هاي فكر خارج نشينان و سران فتنه و جريان‌هاي وابسته در داخل داشته و آنها به شدت از شخصيت‌هايي كه به زعم ايشان تاكنون ساكت بوده و به ميدان آمده‌اند، ناراحتند و در اين ارتباط مصاحبه‌ها و تحليل‌هاي مختلفي را ارائه داده‌اند.
اعمال مجرمانه و منحرفانه خائنين:
پس از بررسي منابع و مستندات دستگاه‌هاي اطلاعاتي و امنيتي، موارد ذيل مشخص شد:
الف - حضور فعالانه سازمان تروريستي منافقين با انتشار اطلاعيه‌ها، مصاحبه‌ها و اعزام نيرو به داخل كشور (كه خوشبختانه اكثر آنها شناسايي و تعدادي نيز مجروح و دستگير گرديده‌اند)
ب- صدور دهها مورد بيانيه توسط عناصر جريان فتنه، معاند و ضدانقلاب
ج- دهها مورد اعلام حمايت‌هاي سردمداران كشورهاي استكباري از اقدامات ضدانقلابي در 25 بهمن
د- دهها مورد مصاحبه‌هاي حمايت آميز عوامل جريان فتنه و معاندين براي تهييج افكار عمومي در 25 بهمن
هيات، پس از بررسي همه جانبه به اين نتيجه رسيد كه ضد انقلاب براي رسيدن به اهداف خود، از شيوه‌هاي ذيل استفاده نموده است:
1-انفجار خط لوله گاز قم سه روز قبل از غائله به منظور قطع گاز تهران و ايجاد نارضايتي مردم (كه با درايت و تلاش مسئولين ذيربط موضوع مرتفع گرديد)
2- استفاده از شيوه هاي جنگ رواني
3-انتخاب معابر شلوغ تهران براي تجمع اراذل و عناصر گروهكي
4-استفاده از ميادين بزرگ تهران از جمله ميدان آزادي، فردوسي و انقلاب و شبيه سازي به قيام مردمي كشور مصر.
5-شايعه سازي در برخي از سايت‌هاي داخلي مبني بر " موافقت وزارت كشور براي راهپيمايي و هم‌چنين شركت يكي از مهمانان رسمي خارجي در راهپيمايي"
6-دروغ پردازي در سايت‌هاي داخلي مبني بر عدم مداخله نيروهاي انتظامي در راهپيمايي 25 بهمن
7-ارسال پيامك‌ها و ايميل‌هاي فراوان از داخل و خارج در روز 25 بهمن.
8-استفاده از فضاي مجازي براي فراخوان و ارتباطات گسترده به صورت شبكه‌هاي هرمي.
9-نمايش اعزام فردي به بالاي دكل با نماد سبز و عكس و شعار
10-استفاده از سلاح گرم براي پروژه‌ي كشته سازي كه منجر به شهادت بسيجي صانع ژاله و محمد مختاري و مجروح شده دهها تن گرديد.
11-شناسايي افراد براي ترور با هدف ايجاد اختلاف قوميتي و مذهبي.
12-تعرض به اموار عمومي، حرمت شكني، ايجاد رعب و وحشت و ناامني.
13-استفاده از سلاح‌هاي مختلف اعم از شكاري، جنگي و ساچمه‌اي و حتي گاز اشك آور و به كارگيري آنان عليه نيروهاي انتظامي و امنيتي و مردم.

گوشه‌هايي از حمايت پنهان و آشكار و نقش استكبار جهاني و صهيونيسم بين‌الملل در غائله ضد انقلابي 25 بهمن:قبل و بعد از 25 بهمن و در همان روز رييس جمهور و وزير امور خارجه‌ي آمريكا و مقامات انگليسي و اسراييلي بي‌پروا در رسانه‌هاي ديداري و شنيداري خود عليه نظام جمهوري اسلامي و اهداف آن مصاحبه و موضع‌گيري نمودند از آن جمله:-هيلاري كلينتون وزير امور خارجه آمريكا، دوشنبه مورخ 25/11/89 در سخناني به تمجيد از "آرمان‌هاي" تظاهركنندگان ايراني پرداخت.-رييس رژيمك صهيونيستي نيز در همايش ساليانه انجمن كل سازمان‌هاي يهودي ايالات متحده در مورد رويدادهاي ايران گفت: .... بسيار مشمئز كننده بود ديروز ديدن گروهي از نمايندگان پارلمان ايران كه بلند شده و به نام " دموكراسي" احمدي نژاد، فرياد مي‌زدند كه بايد " سران فتنه " را اعدام كرد.-يكي از كارشناسان رژيم صهيونيستي طي مقاله‌اي در سايت وزارت خارجه اسراييل اعتراف كرد: شعارهاي اسلامي مردم مصر خيلي خطرناك است. اين نگراني بسيار جدي است كه واقعيت تلخ 32 سال پيش ايران در مصر تكرار شود و اسلام‌گراها حاكميت اين كشور متحد اسراييل را در دست بگيرند.
وي هم‌چنين اعتراف كرد پروژه‌ي راهپيمايي 25 بهمن، ريشه اسراييلي دارد و تاكيد كرد كه موسوي و كروبي اگرچه ظاهرا براي حمايت از مردم مصر درخواست مجوز راهپيمايي كرده‌اند اما قرار بود كه در صورت صدور مجوز، شعارها عليه رژيم اسلامي ايران باشد و حمايت جمهوري اسلامي از آشوب‌هاي مصر محكوم شود!
-تامير پاردو رييس جديد سرويس جاسوسي موساد نيز در همين راستا اعلام كرد: وظيفه‌ي اصلي ما تشديد " جنگ سرد" عليه رژيم اسلامي ايران و برنامه‌ي هسته‌اي آن است.
وي تاكيد كرد: موساد از چند سال پيش وارد يك جنگ سري خطرناك عليه برنامه‌ي هسته‌يي ايران به لحاظ نيروي انساني و تكنولوژيك شده است.
-نشريه فارين پاليسي نوشت: آمريكا و غرب در اغتشاشات سال 2009 در ايران سرمايه‌گذاري كرده بودند. اين نشريه با بيان اين‌كه برخي كشورهاي غربي تامين كننده هزينه‌هاي لازم براي آشوب در ايران پس از انتخابات رياست جمهوري بودند، تصريح كرد: آمريكا همواره به دنبال برنامه‌اي براي تحريك گروه‌هاي اپوزيسيون عليه جمهوري اسلامي بود و انتخابات رياست جمهوري سال 2009 اين فرصت را ايجاد كرد تا آمريكا سرمايه‌گذاري لازم براي اغتشاش در ايران را انجام دهد.
تحليلگر فارين پاليسي در عين حال خاطرنشان كرد: با وجود اين سرمايه‌گذاري‌ها و اختصاص بودجه‌هاي لازم، آمريكا نتوانست به اهداف مورد نظر از اين اغتشاش چند ماهه دست يابد و در نهايت جريان اپوزيسيون با ناكامي مواجه شد.

نمايندگان محترم !
ناگفته پيداست كه اميد دشمنان به پيروزي سريع‌الوقوع وابستگان داخلي خود چنان وسيع بود كه بر خلاف عرف رايج سياسي از كاركنان و امكانات نمايندگي‌هاي سياسي و سفارتخانه‌هاي خود در تهران نيز حداكثر استفاده را نمودند كه بازداشت جمعي از پرسنل مستقر در آنها طي آشوب‌هاي اخير مويد اين مدعاست.
ملاحظه مي‌شود كه مهم‌ترين هدف آمريكايي‌ها انتقال بحران از منطقه به داخل ايران و سبك كردن بار خود است. آمريكايي‌ها تصور مي‌كنند براي كنترل تحولات منطقه بايد ايران را به خود مشغول كنند. طرف‌هاي غربي بر اين باورند كه اگر داخل ايران بحراني شود، تحركات انقلابي در منطقه كه همه از الگوي ايران تاثير پذيرفته، رو به خاموشي خواهد رفت.
برنامه‌ي آينده نظام سلطه و جريان ضد انقلاب:
بي‌ترديد چنانچه نسبت به غائله ضدانقلابي 25 بهمن 89 با مباشرين و مسببين اصلي آن برخورد قاطع و انقلابي نشود دشمن جري‌تري گشته و او را به اين فكر واخواهد داشت كه هر از چندي به امنيت و آسايش عمومي شبيخون زده و به پندار واهي خود با تحريك عوامل داخل، كشور را از مسير بالندگي هر چند به طور موقت و مقطعي بازداشته و با درشت نمايي موضوع، اذهان بين‌المللي را مشوه كند.
سوء استفاده از مناسبت‌هاي هرچند بي‌ارتباط با موضوع مي‌تواند خاستگاه توطئه‌هاي بعدي غرب عليه انقلاب اسلامي باشد. از اين رو بايسته و ضروري است تا با تدبير و درايت نيروهاي انقلاب از فتنه‌انگيزي مزدوراني چون موسوي و كروبي آسوده گردد.
تاكنون حسب شواهد موجود، تذكارها بي‌نتيجه بوده و گويا بنا نيست آنها دست رد مردم به سينه خود را مشاهده و خود را تسليم حقيقت و قانون نمايند كه از مصاديق بارز اين حقيقت گريزي و عملكرد ضدانقلابي، صدور اطلاعيه تشكر از هواداران در 26 بهمن مي‌باشد، كه در ادامه با اتخاذ مواضع همسو با ضد انقلاب داخلي و خارجي براي راهپيمايي غيرقانوني در اول اسفند تقويت گرديد و مسئوليت ناپذيري و اراده خيانت اينان به آرمان‌هاي امام خميني (ره) و مردم قهرمان ايران را بيش از پيش ثابت نمود.

همكاران نمايندگان محترم مجلس شوراي اسلامي
با توجه به مطالب فوق الذكر جمع بندي و پيشنهاد هيات ويژه رسيدگي، به شرح زير اعلام مي‌گردد:

1-بي‌تفاوتي اصحاب سكوت موجب طمع دشمنان گرديده است. اتخاذ مواضع مبهم توسط اصحاب ترديد به هيچ وجه پذيرفتني نيست. امروز حجت بر همگان تمام گشته و انتظار اين است كه به صورت قاطع، شفاف و بي‌ابهام صف بندي خود را مشخص و اين اقدامات را محكوم و ضد انقلاب و نظام سلطه را از خود مايوس نمايند و به توقع بر حق ملت ايران پاسخ مثبت داده و بر اين منوال باقي بمانند. طبيعي است اين انتظار از خواص جامعه بيشتر از ديگران است.2-دخالت سفارتخانه‌هاي خارجي و عوامل آنها در فتنه 88 و غائله 25 بهمن 89 موضوعي است كه به هيچ عنوان قابل پذيرش نمي‌باشد و وزارت امور خارجه مكلف است با اين جسارت‌ها و گستاخي‌هاي غيرقانوني و خارج از عرف بين‌المللي قاطعانه برخورد نمايد و گزارش اين اقدام خود را عاجلا به كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس منعكس نمايد.3-شبكه‌هاي ماهواره‌اي ابزاري براي فرماندهي جريان فتنه و غائله 25 بهمن بوده كه لازم است دولت و قوه قضاييه اقدامات حقوقي و فني را براي پيشگيري و خنثي سازي اين ابزارها معمول دارند. دستگاه‌هاي مربوطه لازم است با مديريت و بهره‌گيري فعالانه از فضاي مجازي و ماهواره‌ها فرصت را از نظام سلطه و ضدانقلاب بگيرند.4-شبكه مجازي، ابزاري در اختيار نظام امپراطوري خبري صهيونيستي است و از اين ابزار در راستاي اهداف تروريستي خود بهره مي‌جويد. لازم است وزارت امور خارجه و فرهنگ و ارشاد اسلامي، قوه قضاييه و ساير دستگاه‌هاي مربوطه اقدامات حقوقي و قضايي و فني را در سطح داخلي و بين‌المللي اعمال نمايند.
5-از كليه نيروهاي امنيتي،‌ انتظامي و قضايي كه صادقانه مجاهدت نموده و ايثارگرانه وارد صحنه‌ها شدند تقدير و تشكر كرده و حمايت و پشتيباني مجدد خود را از آنان اعلام مي‌نمايد و بر ضرورت حفظ كارآمدي و هماهنگي بيشتر بين دستگاه‌ها تاكيد مي‌كند.
6-با تقدير و تشكر از كليه‌ي رسانه‌هاي متعهد به انقلاب اسلامي خصوصا رسانه‌ي ملي، ضرورت توليد برنامه‌هاي بصيرت افزا به صورت مستند و هنري و مستمر را تاكيد مي‌نمايد.
7-نظام سلطه و فتنه‌گران و ضد انقلاب مي‌پنداشتند كه با استفاده از فشار بيرون و تحريم‌ها و اجراي طرح هدفمندسازي يارانه‌ها، موجبات نارضايتي مردم را فراهم مي‌آورند. لذا اميد آنان به دميدن وسوسه‌هاي شيطاني و ايجاد اختلاف بين مسئولين بود تا بتوانند نقشه‌هاي شوم خود را دنبال كنند كه با اقدام هوشمندانه نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در تاريخ 26/11/89 اين دسيسه‌ها نقش بر آب گشت. انتظار مي‌رود در اين جهت مسئولين نظام جمهوري اسلامي خصوصا سران سه قوه با وحدت كلمه، استكبار جهاني را مايوس نمايند.
8-اقدام وزارت كشور در عدم صدور مجوز براي راهپيمايي ضد انقلابي 25 بهمن قابل تقدير بوده و معتقديم كه تمسك به اصل 27 قانون اساسي براي كساني است كه اعتقاد و التزام عملي به قانون اساسي دارند، نه ضدانقلاب و جرياناتي كه عليه حقوق عمومي و امنيت ملي و در راستاي اهداف نظام سلطه گام برمي‌دارند.
9-غائله و آشوب 25 بهمن ماه 1389 يك نقشه و طرح كاملا اسراييلي – آمريكايي – انگليسي و ضدانقلابي و خائنانه عليه ملت بزرگ بزرگ ايران بوده است.
10-تمامي افراد و جريانات سياسي و سايت‌هاي داخلي و خارجي و رسانه‌هايي كه زمينه ساز و مبلغ و دعوت كننده براي شركت در غائله 25 بهمن بودند و هم‌چنان در آن مسير گام برمي‌دارند دشمنان ملت ايران و در خط آمريكا و اسراييل و انگليس مي‌باشند. لجاجت و عناد سران و عوامل فتنه و كينه و بخل و دشمني آنها نسبت به بعضي از مسئولين، آنها را به زمينه‌سازان نقشه‌هاي براندازانه اسراييلي – آمريكايي – انگليسي تبديل كرده است.
11-دعوت كنندگان و زمينه سازان و مشوقان ناامن سازي كشور در 25 بهمن و قبل و بعد از آن همچون ميرحسين موسوي و كروبي و ديگران، خائن به ملت، ضد انقلاب و مستوجب برخورد قاطعانه و قانوني مي‌باشند.
12-هيات منتخب با تكيه بر منابع و شواهد و اسناد و مدارك موجود و متقن، رسيدگي قضايي و تعقيب آقايان ميرحسين موسوي و مهدي كروبي و وابستگان و همراهان آنها را كه در غائله اخير نقش داشته‌اند، ضروري مي‌داند و صراحتا اعلام مي‌دارد مجلس و نمايندگان خانه ملت ديگر توجيهي در عدم برخورد را مجاز نمي‌داند. رهنمودهاي حضرت امام خميني (ره) همواره راهنماي مسئولين بوده و هست خصوصا آنجا كه در نامه 6/1/68 فرمودند: " ... تاريخ اسلام پر است از خيانت بزرگانش به اسلام" .
13- كليه آثار زيانبار و خسارت‌هاي مادي و معنوي كه در نتيجه اقدامات ضد انقلابي و خائنانه مشابه 25 بهمن سال 89 در كشور ايجاد مي‌شود متوجه همه زمينه سازان بوده و بايستي مدعي‌العموم فهرست خسارت‌هاي مادي و معنوي چنين اقداماتي را به عنوان كيفرخواست مطرح نمايد تا در دادگاه مورد رسيدگي قرار گيرد‌( اقداماتي همچون فراخوان عليه امنيت ملي و ايجاد آشوب و ناامني و توسل به شيوه‌هاي مزورانه و حتي مسلحانه و ايجاد رعب و وحشت براي شهروندان و اهالي محل و كسبه و رانندگان و تخريب و ويراني اموال عمومي و خصوصي و كشتار و جرح عده‌اي از هموطنان و...)

14-استمرار اقدامات خائنانه و ضدانقلابي و خوش خدمتي به نظام سلطه به منزله اقدام عليه امنيت ملي، اختلال در نظم عمومي، ناديده گرفتن حقوق عمومي مي‌باشد و ايجاد حاشيه‌ امن براي عناصر مفسد في‌الارض غيرقابل قبول است و انتظار از دستگاه‌هاي امنيتي، انتظامي و قضايي اين است كه با قوت، هوشمندي و قاطعيت نسبت به پيشگيري از اين‌گونه حوادث اقدام نمايند.
15-دستگاه قضايي مطمئن باشد ملت بزرگ ايران با تمام وجود از آنها حمايت خواهد كرد.
در خاتمه اين گزارش، جا دارد صميمانه از مقام معظم رهبري كه با درايت و تدبير بي‌نظير خود، جان و ذهن مردم را با معرفت و بصيرت معطر نمودند، تشكر نماييم. از ثمرات ارزشمند گفتمان بصيرت در جريانات اخير، اين بود كه سران سراب انديش فتنه پيش از محكوميت در دادگاه‌هاي عادي، نزد افكار و وجدان‌هاي بيدار گشته با نور ولايت محاكمه و محكوم گرديدند.
هم‌چنين از مردم عزيز و نيروهاي جان بر كف بسيجي كه خالصانه در سنگر دفاع از هويت اسلامي نظام، چونان هميشه حاضر گرديدند خالصانه سپاسگزاريم.
حمد و سپاس خداوند منان را كه به ما چنين امت بصير و شجاعي عنايت نمود.
حمد و سپاس خداوند را كه امت ما را برخوردار از رهبري حكيم و مدير و مدبر و شجاع و صبور نمود.
حمد و سپاس خداوند منان را كه انقلاب اسلامي را تحت عنايت حضرت بقيه‌الله الاعظم(عج) به پيروزي‌هاي عظيم رهنمون فرمود.

السلام عليكم و رحمه الله و بركاته

هيات ويژه رسيدگي به غائله 25 بهمن 1389»

نظرات بینندگان