کد خبر: ۹۵۰۵۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۱ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۵
معاون شهردار شیراز مطرح کرد؛

اختصاص ۸۳ درصد از بودجه شهرداری شیراز به حوزه عمرانی

معاون فنی و عمرانی شهردار شیراز گفت: ۸۳ درصد از بودجه مصوب شهرداری شیراز در سال ۹۵ معادل ۲ هزار و ۵۳۷ میلیارد تومان به حوزه عمرانی اختصاص یافته است.
به گزارش شیرازه، آرش فرج‌زاده  معاون فنی و عمرانی شهردار شیراز در نشست خبری اظهار داشت: نزدیک به 83 درصد از بودجه 3 هزار و 50 میلیارد تومانی شهرداری شیراز در سال 95 یعنی 2 هزار و 537 میلیارد تومان به حوزه عمرانی اختصاص یافته است.

وی با اشاره به اینکه بودجه شهرداری یک بودجه درآمد و هزینه است و به همان میزانی که باید هزینه کند باید درآمد داشته باشد افزود: از یک هزار و 16 میلیارد تومان بودجه 5 ماهه ابتدای امسال 409 میلیارد تومان یعنی 40 درصد از درآمد پیش‌بینی شده محقق شده است.

معاون فنی و عمرانی شهردار شیراز تصریح کرد: با وجود اینکه تنها 40 درصد از درآمد شهرداری محقق شده اما پروژه‌ها متوقف نشده است هرچند باید شرایط اخذ عوارض و هزینه‌ها به نحوی رقم بخورد که به کسب درآمد پایدار برای شهرداری منجر شود.

فرج‌زاده با بیان اینکه صدور پروانه‌های شهرداری از نظر متراژ نسبت به سال گذشته 40 درصد کاهش داشته است خاطرنشان کرد: عوارض وصولی در همین مدت 29 درصد افزایش داشته زیرا پروانه‌های حرفه‌ای‌تری نسبت به سال گذشته صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 40 پروژه کلان در سطح شهر شیراز در دست ساخت و اجرا است بیان کرد: به ازای هر پروژه کلان 10 پروژه خرد مانند پیاده‌روسازی، جدول‌گذاری و غیره نیز اجرا می‌شود.

معاون فنی و عمرانی شهردار شیراز با بیان اینکه بیش از 30 پروژه شهرداری شیراز تا پایان امسال به پایان می‌رسد و عملیات اجرایی 15 پروژه نیز تا پایان امسال آغاز خواهد شد عنوان کرد: پروژه کوهسار مهدی یکی از مهم‌ترین این پروژه‌ها است.

فرج‌زاده با اشاره به اینکه فاز نخست پروژه کوهسار مهدی که اجرای آن در سه فاز تقسیم‌بندی شده است بهمن ماه سال گذشته آماده شد اظهار داشت: فاز دوم آن از میدان جام‌جم تا بلوار جمهوری آغاز و با طی کردن تونل‌های کوهسار و تقاطع ایمان به کوچه 94 قصردشت منتهی می‌شود.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی این پروژه از سال 89 آغاز شده است افزود: هدف از اجرای این پروژه ایجاد راه‌های جدید دسترسی به شمال غرب شیراز ازطریق بزرگراه کوهسار مهدی ـ بزرگراه آرین و اتصال آن به جاده شیراز سپیدان و بزرگراه آیت‌الله حسینی‌الهاشمی و تونل دوقلوی ایمان شمالی و حذف قابل توجه ترافیک شمال و غرب شهر و کاهش چشمگیر در مسافت‌های طی شده و کاهش زمان سفرهای درون شهری است.

معاون فنی و عمرانی شهردار شیراز با اشاره به اینکه شورای شهر به درستی ضلع شمال و جنوب این بزرگراه به عمق 100 متر را ایجاد فضای سبز اعلام کرده و در کمیسیون ماده 5 مصوب شده است گفت: به این دلیل که اطراف بزرگراه در آینده فضاهای مسکونی و تجاری شکل نگیرد.

فرج‌زاده با بیان اینکه این مسیر محدوده موازی با رینگ اصلی شهر برای تسهیل ترافیک ایجاد شده است خاطرنشان کرد: تا این مرحله اعتبار پروژه 150 میلیارد تومان بوده و به همین میزان نیز ادامه کار و فاز سه هزینه دارد و در نهایت 300 میلیارد تومان اعتبار برای آن پیش‌بینی شده است.

وی به چپ‌گرد هفت‌تن ـ دلگشا به عنوان دیگر پروژه مهم شهرداری شیراز که تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد اشاره کرد و افزود: این پروژه که از بلوار سلمان فارسی آغاز شده و به سمت هفت‌تن امتداد می‌یابد به صورت سطح یک و روگذر در حال اجرا است.

معاون فنی و عمرانی شهردار شیراز با بیان اینکه ستون‌های زیرگذر این پروژه به اتمام رسیده است و در حال حاضر عرشه آن 36.5 درصد پیشرفت فیزیکی دارد عنوان کرد: تا چند ماه آینده و پیش از پایان سال 95 این چپ‌گرد به پایان می‌رسد.

فرج‌زاده با اشاره به اینکه تقاطع غیرهمسطح میدان ولی‌عصر (عج) که با وجود ترافیک در حال انجام است یکی از مهم‌ترین پروژه‌های شهرداری شیراز است بیان کرد: این پروژه در حال حاضر 79 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تجهیزات کابل‌ها در حال نصب است.

وی این پروژه را یکی از تکنیکی‌ترین پروژه‌هایی توصیف کرد که تاکنون در شیراز اجرا شده است و با نوید اینکه پل کابلی حضرت ولی‌عصر (عج) بهمن ماه امسال افتتاح می‌شود گفت: طی دو تا سه ماه آینده عملیات کابل‌گذاری و اجرای پل ترکه‌ای 110 متری پروژه انجام و سازه جدیدی به طور موقت برای عبور خودروها نصب می‌شود.

معاون فنی و عمرانی شهردار شیراز با بیان اینکه پروژه تقاطع غیرهمسطح میدان معلم در مسیری پر تردد در حال اجرا است اظهار داشت: این پروژه دو پل دارد که یکی به طول 712 متر در مسیر شمال به جنوب و محورهای ایمان شمالی و جنوبی را به هم وصل و دیگری در محور شرقی غربی بلوار پاسداران را به بلوار شهید رجایی متصل می‌کند.

فرج‌زاده افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده پل اول از پاسداران به سمت بلوار شهید رجایی تا پیش از بازگشایی مدارس یعنی تا پایان شهریور ماه تکمیل می‌شود.

وی با بیان اینکه تقاطع غیر همسطح سرداران ـ تخت‌جمشید از دیگر پروژه‌های عمرانی است که تا پایان امسال به مردم تقدیم می‌‌شود تصریح کرد: عملیات عمرانی پروژه تمام شده و شبکه دفع آب‌های سطحی نیز به زودی تکمیل می‌شود.

معاون فنی و عمرانی شهردار شیراز با تاکید بر اینکه این پروژه پس از تکمیل و بهره‌برداری یکی از شاخص‌ترین پروژه‌های شهر شیراز خواهد شد بیان کرد: این پروژه برای نخستین بار در کشور دارای پل عابر پیاده بیضی شکل است و به تمام خیابان‌های اطراف به شکل رمپ سرویس می‌دهد.

به گفته فرج‌زاده جزیره بند رودخانه نهر اعظم، محوطه‌سازی و طرح توسعه حرم حضرت علی‌بن‌حمزه (ع) در فاز یک، تقاطع غیر همسطح 35 متری خرامه ـ سعدی، شیب‌شکن اردیبهشت در رودخانه خشک، پایانه سعدی، پایانه شیرودی و غیره را از دیگر پروژه‌هایی عنوان کرد که تا پایان امسال به شهروندان تقدیم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امسال 140 هکتار از بوستان 580 هکتاری دراک در قالب فاز یک به بهره‌برداری می‌رسد تصریح کرد: بوستان 50 هکتاری مادر، فاز یک بوستان کوهستانی گلستان، فاز یک بوستان رحمت، فاز دو بوستان نماز، باغ بانوان، بوستان رها، ساختمان شهرداری‌های مناطق دو و نه از دیگر پروژه‌های شاخص شهرداری شیراز است که تا پایان امسال افتتاح می‌شود.

معاون فنی و عمرانی شهردار شیراز با بیان اینکه در هفته دولت بیش از 60 پروژه فرهنگی، عمرانی و خدماتی با اعتبار یک‌هزار و 553 میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد عنوان کرد: آرامستان بهشت احمدی و تقاطعی که در مسیر آن قرار دارد، ایستگاه مترو شهید آوینی، گالری ایستگاه مترو نمازی، مجموعه ورزشی شهدای شهرداری، مجتمع فرهنگی زیباشهر و جوادیه، دارالقران برآفتاب سعدی، خانه نمایش کوی زهرا و مرمت تعدادی از خانه‌های تاریخی برخی از پروژه‌های قابل افتتاح در این هفته است.

انتهای پیام/


منبع: تسنیم
نظرات بینندگان