کد خبر: ۹۵۰۵۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۵ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۵
فارس در راه ساحلی شدن؛

ساخت و ساز در منطقه مورد الحاق غیرمجاز است

مدیرکل حفاظت از محیط‌‌‌ زیست فارس گفت: منطقه‌ای که قرار بود فارس از طریق بوشهر به ساحل دریا الحاق شود منطقه محافظت‌ شده است و اجازه ساخت و سازی در آن وجود ندارد.

به گزارش شیرازه، حمزه ولوی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استعلام‌هایی که از محیط‌زیست برای کارهای مختلف صنعتی صورت می‌گیرد در سال 93 معادل 561 موافقت و در سال 94 معادل 507 موافقت بوده و در سال 95 تا این زمان 258 مورد بوده همچنین مخالفت‌های ما در راستای روان‌سازی اشتغال کاهش‌یافته و 50 درصد کاهش داشته است.

دریافت هفته رتبه در سال 94 توسط بخش‌های مختلف محیط‌زیست از دیگر مواردی بود که وی به آن پرداخت و تصریح کرد: روند فعالیت‌های ما افزایشی بوده و بازدید اراضی مورد درخواست کشاورزی و صنعت در سال 92 تا 93 حدود 221 مورد بوده و در سال 93 تا 94 معادل 362 مورد و در سال جاری تا این زمان 478 مورد بوده است.

وی از خرید پهباد برای پایش برخی مناطق محافظت‌شده خبر داد و افزود: در حال حاضر برد باطری و فرکانس این پهبادها برای کارهای محیط زیستی ما مناسب نیست اما استفاده‌هایی از قبیل سرشماری پرندگان دریاچه و موارد دیگر را برای ما در پی دارد.

ولوی عنوان کرد: قبلا در مناطق ما گردشگری موردتوجه نبود و مناطقی مانند بستانک بدون وجود زیرساخت به‌صورت خودجوش برای استفاده از جاذبه‌های طبیعی به این مناطق سفر می‌کردند که ما با آمارگیری دقیق سعی کردیم در برخی مناطق این موضوع را ساماندهی کنیم.

وی یادآور شد: جمعیت بسیاری از گونه‌های حیوانی از قبیل آهو و گورخر و جبیر به‌تدریج روند افزایشی داشته و امیدوار هستیم در برخی از این گونه‌ها به جمعیت هدف‌گذاری شده دست پیدا کرده و باید این جمعیت‌ها را تا آستانه اطمینان احیا کنیم.

ولوی سپس ابراز داشت: 85 حلقه چاه غیرمجاز کشاورزی در اطراف دریاچه‌های پریشان و بختگان مهروموم شدند، هرچند با احتساب موارد قبل تعداد آن بسیار بیشتر است.

ولوی خاطرنشان کرد: برای نخستین‌بار دو پروژه تحقیقاتی را با مشارکت بخش خصوصی در دست انجام داریم و سنجش آلودگی پالایشگاه زرقان و رودخانه را پوشش خواهد داد که البته برای پالایشگاه جدید هیچ‌گونه مجوزی ارائه نخواهد شد و تنها در صورتی‌که بحث جابجایی و توسعه مطرح باشد از نظر ما قابل‌قبول است.

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۶ شهريور ۱۳۹۵
0
سلام جناب مدیرکل هنوز نمی داند منطقه ای الحاقی جزء هرمزگان است نه بوشهر پس چطور می گوید که منطقه محافظت شده است