کد خبر: ۹۵۰۵۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۷ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۵

تولید داروی گیاهی برای کم‌خونی از سوی محققان کشور

محققان کشور توانستند با ترکیبات گیاهی دارویی برای درمان کم خونی ناشی از فقر آهن و اسید فولیک با قابلیت عدم بروز عوارض جانبی چون یبوست و لکه‌های پوستی ارائه دهند.
به گزارش شیرازه، منوچهر بیات مجری طرح ساخت و فرآوری داروهای گیاهی را از زمینه‌های تحقیقاتی خود نام برد و گفت: در این راستا با راه اندازی خطوط تولید انواع عصاره، اسانس، قرص، کپسول، شربت، کرم، پماد، پودر و امولسیون،  بیش از 60 قلم محصول در دست تولید داریم.

وی با تاکید بر این که این واحد فناور، با به کارگیری جمعی از  متخصصان کشور، به تولید فرآورده‌های دارویی با استفاده از مواد مؤثره گیاهی پرداخته‌ایم، یادآور شد: قرص «آیرون پلاس» به عنوان یکی از فرآورده‌های تولیدی این تحقیقات است که با استفاده از فرآورده‌های گیاهی تولید شده است.

بیات با اشاره به محتوای این قرص خاطرنشان کرد: در این قرص ترکیبی که برای درمان کم خونی ناشی از فقر آهن و اسید فولیک تجویز می‌شود، به دلیل وجود برخی گیاهان و ترکیبات گیاهی، با افزایش جذب آهن، موجب از بین بردن عوارض جانبی دارو مانند یبوست و نفخ شکمی و لکه‌ پوست می‌شود.

وی تولید پودر گیاهی ماءالجبن افتیمونی را از دیگر دستاوردهای این تحقیقات نام برد و اضافه کرد: این پودر خاصیت دفع کنندگی بالای سموم بدن را دارد.

مجری طرح یکی از بزرگترین مشکلات این فرآورده را تهیه شکل دارویی مایع آن دانست و افزود: در این مطالعات توانستیم با فرمولاسیون جدید، آن را به شکل پودر تهیه و بسته بندی کنیم تا ضمن افزایش اشتیاق مصرف کننده، ماندگاری دارو تا حد زیادی بهبود پیدا کند.

انتهای پیام


منبع: ایسنا
نظرات بینندگان