کد خبر: ۹۵۰۷۳
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۲ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۵

پایان کار جیووا در تیم کی‌روش / تیم‌ملی آدیداس‌پوش شد

تیم‌ملی فوتبال ایران در دیدار اول خود در رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی مقابل قطر از البسه آدیداس استفاده می‌کند.
به گزارش شیرازه مسئولان فدراسیون، کمیته تیم‌های ملی و بخش اقتصادی فدراسیون فوتبال در گفت‌وگو با کی‌روش سرانجام به این جمع‌بندی رسیده‌اند که از یک برند بین‌المللی برای پیراهن تیم‌ملی استفاده کنند و به این ترتیب پیراهن‌های آدیداس در دیدار تیم‌ملی مقابل قطر برتن ملی‌پوشان خواهد بود.

 

شکل کار تیم‌ملی با آدیداس البته در قالب قرارداد اسپانسری نیست و تیم‌ملی با کمک یکی از خیرین همیشگی البسه مورد نیاز خود را تا پایان امسال از این کمپانی آلمانی خریداری کرده است و بعد از این مدت، مذاکرات برای جذب یک اسپانسر بین‌المللی پیراهن ملی از بین کمپانی‌های مشهور جهان مثل نایکی، آدیداس و پوما آغاز خواهد شد.

 

طرح لباس تیم‌های ملی حاضر در یورو 2016 با برند آدیداس

 


امیر عابدینی رئیس کمیته بازاریابی فدراسیون فوتبال در این‌باره می‌گوید: ما برای اینکه از ناراحتی آقای کی‌روش کم کنیم چاره دیگری نداشتیم و چون وقت کافی نبود، برای تیم‌ملی دست به خرید البسه زدیم و قرار است البسه برای بازی قطر تحویل تیم‌ملی بشود. ما در این زمینه از طریق آقای ساکت به آقای کی‌روش اختیار تام دادیم تا طرح مورد نظر خود را برای تیم‌ملی انتخاب کند و قرار بر این است که البسه تیم‌ملی به صورت یکجا خریداری شود یعنی آنچه که مورد نیاز تیم‌ملی تا آخر امسال است به مسئولان این تیم تحویل داده شود.

 

تیم ملی در جام جهانی 1978 آدیداس می پوشید

 

به این ترتیب تیم‌ملی فوتبال ایران بعد از حدود 40 سال همکاری خود را با برند آدیداس مجددا از سر می‌گیرد. کمپانی آدیداس در سال 1978 در جام‌جهانی آرژانتین اسپانسر تیم‌ملی بود. اما تیم‌ملی در 3 جام‌جهانی بعدی از برندهای پوما و آل‌اشپورت استفاده کرده است. قرار بود ایران در رقابت‌های پیش رو از البسه کمپانی جیووا استفاده کند که این قرارداد با توجه به صحبت‌های مسئولان فدراسیون لغو شده است. اگرچه جیووا تقبل کرده بود سالیانه مبلغی را به فدراسیون پرداخت کند و شرایط فعلی برخلاف پروتکل‌های طبیعی فدراسیون‌ها مبنی بر قرارداد با اسپانسرهای لباس است؛ اما در نهایت برنامه بر این شد که با اختصاص مبلغی تیم‌ملی با برند خارجی در رقابت‌های جام‌جهانی شرکت کند.

منبع:ورزش3


نظرات بینندگان