کد خبر: ۹۵۰۸۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۳ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۵
رئیس اداره اوقاف ناحیه3 شیراز :

وظیفه داریم مساجد را در فضای مجازی معرفی کنیم

رئیس اداره اوقاف ناحیه3 شیراز گفت: وظیفه ما این است که از این فضای مساجد و نمازگران جهت معرفی در شبکه های اجتماعی استفاده کنیم که یک ابتکار بسیار اثرگذار است.

به گزارش شیرازه حجت الاسلام رحیم صفری رئیس اداره اوقاف ناحیه۳ شیراز  به رشد و تعالی مسجد اشاره کرد و گفت: اتحاد و همدلی بین هیئت امنا، کانون های فرهنگی-هنری، خدام مسجد و امام جماعت آن،  قطعا کمک شایانی به امر تعالی مسجد و رشد و شکوفایی آن دارد لذا ما بعضا در برخی از مساجد شاهد ریزش هایی هستیم که دلیل اصلی آن؛ اختلاف سلیقه است و این اختلاف زمانی که بروز پیداکند، سبب نرسیدن به اهداف مدنظر می شود.

حجت الاسلام صفری به کاربرد مساجد در زمان قدیم اشاره کرد و افزود: همانطور که استحضار دارید در زمان پیامبر، مسجد قوه قضاییه و مجرییه آن زمان بود بطوریکه بسیاری از صلح و آشتی های قبایل، کمک کردن مردم و بسیاری از موارد دیگر همه در مساجد انجام می گرفت و مانیز باید بسیاری از کارهای خود را به سمت مساجد سوق دهیم.

یک جوان مسجدی باید به همه امور اینترنتی آگاهی داشته باشد

وی ادامه داد: اگر اعتمادی بین مامومین در بین ائمه جماعت و افراد تاثیرگذار در کنار اختلاف سلیقه ها (که باید در جلسات خصوصی به این امر پرداخته شود) به وجود آید و بروز داده شود؛ مساجد به عنوان یک منبع وحدت برای حل مشکلات افراد جامعه می شود.

رئیس اداره اوقاف ناحیه۳ شیراز به خصوصیت یک بچه مسجدی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر که شبکه های اجتماعی زیادی در حال فعالیت است، ما با قرار دادن اینترنت رایگان در مساجد با هدفی مشخص و بکارگیری یک مربی آگاه می توانیم جوان مسجدی را آنگونه که می خواهیم آموزش و پرورش دهیم لذا از نظر بنده یک جوان مسجدی امروزه باید به همه امور اینترنتی آگاهی داشته باشد و برطبق بسیاری از احادیث مومن باید کیض باشد.

حجت الاسلام صفری افزود: با قراردادن مکان هایی در مساجد به عنوان گیم نت و بکارگرفتن فردی آگاه علاوه بر آگاهی و جنبه تفریحی این امر، این جوان را به خواندن نماز جماعت سمت و سوء دهیم که بر طبق سخنان رهبری یک امام جماعت باید بتواند این آموزه ها را به او القا کند که در نهایت سبب روی آوردن قشر جوان به سمت مساجد می شود.

حجت الاسلام رحیم صفری

از نظر حجت الاسلام صفری، ویژگی یک بچه مسجدی باید در زمینه اخلاق و رفتار بگونه ای باشد که اگر در محله خود حضور دارد اعتماد اهالی محل نسبت به او با بقیه افراد فرق داشته باشد و زبان شیرین و نرمی سخنان او از دیگر ویژگی های یک جوان مسجدی است.

وی ادامه داد: بطور کلی اگر یک جوان در زمینه های مختلف امور روز شناخت کافی را نداشته باشد یا به عبارت دیگر در مساجد اغنا نشود، سبب می شود که ناخوداگاه به محیط های دیگر کشیده شود.

وظیفه داریم از فضای مساجد و نمازگران جهت معرفی در شبکه ها استفاده کنیم

رئیس اداره اوقاف ناحیه۳ شیراز به کمپین من و مسجد یهویی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر شاهد هستیم که بسیاری از جوانان بسیاری از عکس های خود را که از اماکن مختلف دیدن کرده اند را در شبکه های مجازی قرار میدهند. وظیفه ما این است که از این فضای مساجد و نمازگران جهت معرفی در این شبکه ها استفاده کنیم که یک ابتکار بسیار اثرگذار است.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی براینکه مساجد و اماکن مذهبی تبدیل به قطب فرهنگی تبدیل شود اذعان داشت: از ائمه جماعات و هیئت امنای مساجد و همه اعضای فعال در حوزه مساجد درخواست میکنم که همدلی و تعامل خود را حفظ کنند؛ که اگر یک جوان از چنین افرادی برخورد ناشایستی ببیند سبب فاصله گرفتن آنها به مساجد می شود.

منبع: پایگاه تحلیلی خبری موج ما


برچسب ها: مسجد ، کمپین ، اوقاف
نظرات بینندگان