کد خبر: ۹۵۰۸۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۴ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۵

متکدیان با درآمد نجومی در استهبان

مردم استهبان از حضور متکدیان در انجیرستان ها گلایه مندند و از مسئولان می خواهند تا برخورد جدی با این متکدیان نجومی کنند.

به گزارش شیرازه  از کنار ایستگاه استهبان- فسا عبور می کردم که چند نفر از متکدیان را دیدم که بارو بنه خود را بسته بودند و می خواستند به روستای خود که از توابع شهرستان مجاور بود برگردند.

مردم استهبان از حضور متکدیان در انجیرستان ها گلایه مندند و از مسئولان می خواهند تا برخورد جدی با این متکدیان نجومی شود.

یکی از باغداران استهبانی  گفت: 12 متکدی به یکباره بر سر اشفنگ(محل جمع آوری انجیر) ما آمد و می خواستند انجیر بدون اجازه ببرند و دیگری گفت: این قدر این متکدیان پررو و گستاخ هستند که حتی به داخل کپر ها و خانه ها می آیند و حتی به جز انجیر مواد غذایی دیگری نیز درخواست می کنند.


البته چند سالی است که تکدی گران در استهبان که 90 درصد آنها به اسم سید هستند با لباس و شال های سبز در انجیرستان ها با موتور و وانت حضور می یابند و تقاضای انجیر می کنند.

برخی از باغداران برای جلوگیری از ورود متکدیان به باغ انجیرشان مجبور شده اند دور انجیرستان خود را حفاظ بکشند.

مردم از مسئولان امنیتی شهرستان استهبان می خواهند کمی بیشتر از گذشته با متکدیان برخورد کنند.


هر متکدی که روزانه 1 گونی انجیر 20 کیلوگرمی داشته باشد و اعضای خانواده اش که 4 نفر به همراه اوست و انجیر هم کیلویی بیست هزار تومان محاسبه کنیم روزانه فقط یک نفر چهارصد هزار تومان درآمد دارد و اگر  در 30 روز که یک ماه است ضرب شود 48000000 تومان می شود و درآمد نجومی حاصل می گردد.

منبع: استهبانی ها


برچسب ها: متکدی ، استهبان
نظرات بینندگان