کد خبر: ۹۵۰۹۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۳ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۵
رئیس اداره آموزش وپرورش سپیدان خبرداد:

برای نخستین بارطرح سنجش سلامت درسپیدان اجرا می شود

رئیس اداره آموزش و پرورش سپیدان گفت: طرح سنجش سلامت نوآموزان پیش دبستانی امسال بصورت گسترده تر در این شهرستان اجرا می شود.

به گزارش شیرازه  سعید مهبودی رئیس اداره آموزش و پرورش سپیدان  اظهار کرد: طرح سنجش سلامت از  سال گذشته تنها در مرکز استان اجرا می شد که امسال برای اولین باردر سال تحصیلی ۹۶ – ۹۵ در شهرستان سپیدان انجام می شود .

وی با بیان اینکه این طرح در برای نخستین بار درشهرستان سپیدان اجرا می شد، افزود: اجرای این طرح امسال تا شهریور ماه ادامه داردتا در مراکز پیش دبستانی و مهدهای کودک اجرا شود.

مهبودی هدف از اجرای این طرح را مداخله زود هنگام، کمک به بهبود کیفی سطح آموزش و یادگیری نو آموزان و همچنین سلامت روانی و جسمانی آنان به منظور استفاده در برنامه ریزی آموزشی و بهداشتی متناسب با استعداد کودکان اعلام کرد.

وی همچنین با اشاره به اجرای طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان برای دانش آموزان سپیدانی گفت: این طرح نیز از ۲۴ خرداد ماه در ۱۴ پایگاه آغاز و بمدت دو ماه ادامه دارد.

به گفته مهبودی، در اجرای این طرح نوآموزان دختر و پسر در زمینه های بینایی، شنوایی، آمادگی تحصیلی، مراقبت های بهداشتی و پزشکی مورد سنجش قرار می گیرند.

وی تاکید کرد: این طرح با بکارگیری  کارشناسانی  شامل آزماینده بینایی، آزماینده شنوایی، تحصیلی و مسئول پایگاه و منشی مراقب بهداشت و پزشک در حال اجرا است.

رئیس اداره آموزش و پرورش سپیدان یادآور شد: اجرای این طرح در شناخت سلامت روانی و جسمی دانش آموزان و پیشرفت تحصیلی آنان در آینده می تواند تاثیر بسزایی داشته باشد.

وی تصریح کرد: کودکان سنجش شده برای ورود به مدرسه، شناسنامه سلامت دریافت می کنند و نیازی به حضور مجدد در پایگاههای سنجش ندارند.

مهبودی بیان کرد: این طرح برای نخستین بار بصورت رسمی برای پیش دبستانی ها انجام می شود.

این مقام مسئول ابراز داشت: سنجش کودکان در بخشهای شنوایی، بینایی، جسمی و حرکتی و آمادگی تحصیلی و برای شناسایی به موقع وضعیت کودکان برای ورود به مدرسه انجام می شود.

مهبودی خاطرنشان کرد: برای مراجعه به مراکز سنجش شناسنامه نوآموز والدین، دفترچه درمانی، کارت واکسیناسیون و داشتن نوبت اینترنتی از مرکز پیش‌دبستانی از مدارک برای سنجش است.

منبع مارگون

نظرات بینندگان