کد خبر: ۹۵۱۰۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۸ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۵
رئیس جهاد کشاورزی بخش خشت خبرداد:

آغاز برداشت خرما در نخلستان‌های بخش خشت

رئیس جهاد کشاورزی بخش خشت شهرستان کازرون از آغاز برداشت محصول نخلستان‌های این بخش خبرداد.

به گزارش شیرازه رئیس جهاد کشاورزی بخش خشت شهرستان کازرون از آغاز برداشت محصول نخلستان‌های این بخش خبرداد.

کرم اله امیر احمدی رئیس جهاد کشاورزی بخش خشت شهرستان کازرون با اشاره به وجود پنج هزار هکتار نخلستان در این بخش گفت: با توجه به کمبود آب و خشکسالی در منطقه، پیش بینی می‌شود از هر هکتار شش تن خرما برداشت شود.

وی در ادامه افزود: با حمایت‌های دولت و سرمایه گذاری بخش خصوصی،27 واحد بسته بندی و نگهداری خرما و رطب، با ظرفیت 25 هزار تن در بخش خشت مشغول به فعالیت هستند.

آغاز برداشت خرما در شهر خشت

امیر احمدی بیان کرد: با فعالیت واحدهای بسته بندی و نگه‌داری خرما در بخش خشت توانسته‌ایم علاوه بر ایجاد اشتغال برای 300 نفر به صورت مستقیم و سه هزار نفر بطور غیر مستقیم، از نوسان قیمت در فصل برداشت خرما جلوگیری و همچنین برای ماه مبارک رمضان خرمای لازم را  ذخیره  و روانه بازار کنیم.

وی اظهار داشت: هشتاد و پنج درصد خرمای بخش خشت که رقم غالب آن کبکاب می‌باشد به صورت رطب و تازه خوری بسته بندی، نگه داری و روانه بازار می‌شود.

امیر احمدی افزود: با کیفیت خوبی که رطب خشت دارد این محصول شهرت جهانی پیدا کرده و این امر باعث شده علاوه بر مصرف کنندگان داخلی، مشتریانی هم از کشورهای حوزه خلیج فارس و اروپا اقدام به پیش خرید این محصول کنند.

مسئول جهاد کشاورزی بخش خشت متذکر شد: علاوه بر کبکاب، انواع خرما شامل، برهی، بریمی، قندی، زاهدی، شکر، استعمران، مضافتی، پیارم و ارقامی هستند که برداشت آن‌ها از اوایل شهریور آغاز و تا پایان مهرماه ادامه دارد.

آغاز برداشت خرما در شهر خشت
آغاز برداشت خرما در شهر خشت

منبع: کازرون خبر

برچسب ها: خشت ، خرما ، برداشت
نظرات بینندگان