کد خبر: ۹۵۱۱۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۲ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۵
افتتاح نخستین کتابخانه عمومی تازه تاسیس فارس در هفته دولت؛

افتتاح کتابخانه دولت‌آباد با نام حکیم ابوالقاسم فردوسی در فراشبند

کتابخانه عمومی روستای دولت‌آباد دژگاه با نام «حکیم ابوالقاسم فردوسی»، با حضور محمدرضا ابراهیمی معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس، محسن پورزارعی فرماندار فراشبند و حجت‌الاسلام هادی ابراهیمی امام جمعه فراشبند افتتاح شد.
به گزارش شیرازه، به‌مناسبت هفته دولت، افتتاح کتابخانه دولت‌آباد با نام حکیم ابوالقاسم فردوسی در فراشبندنخستین کتابخانه از کتابخانه‌های عمومی آمادة‌ افتتاح استان از سوی اداره کل کتابخانه‌های عمومی فارس افتتاح شد. در آیین افتتاح این کتابخانه که با حضور معاون اداره کل، فرماندار، امام جمعه، اعضای شورای اداری شهرستان، مردم و مسئولان روستای دولت‌آباد دژگاه و دیگر روستاهای هم‌جوار برگزار شد، ابتدا حسن قربانی دهیار دولت‌آباد دژگاه درباره روند راه‌اندازی کتابخانه و اهمیت آن سخن گفت و از اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان و اداره کتابخانه‌های فراشبند به‌خاطر اهتمام بدین امر سپاسگزاری کرد.

پس از آن، محمدرضا ابراهیمی با ستودن نگاه والا و همکاری مسئولان و مردم منطقه برای راه‌اندازی کتابخانه و برشمردن جایگاه و ارزش کتابخانه و کتابخوانی به‌ویژه در روستاها گفت: از آنجا که در روستاها دسترسی کمتری به امکانات مختلف از جمله امکانات علمی، فرهنگی و آموزشی وجود دارد، کتابخانه‌های عمومی از مرکزیت و اهمیتی بسیار در این زمینه برخوردارند و توجه ویژه به کتابخانه‌ در مناطق روستایی و محروم جزء سیاست‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان است. وی توسعه کیفی کتابخانه‌های عمومی و خدمات آن‌ها را هم‌زمان با توسعه کمّی، از راهبردهای اساسی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و مدیریت جدید اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان دانست و فراهم‌آوردن امکان دست‌رسی به پایگاه‌های اطلاعاتی و اینترنت بی‌سیم (WIFI) در کتابخانه‌های عمومی، پیگیری جامع حل مشکلات سرمایشی و روشنایی کتابخانه‌ها، سفارش طراحی و ساخت صندلی‌های راحت برای مطالعه و ارائه طرح‌های مختلف برای پویایی کتابخانه‌ها و کتابخوانی را نمونه‌هایی از اقدامات در راستای ارتقاء خدمات برشمرد.

در ادامه، پورزارعی، فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان فراشبند با ابراز خوشحالی از راه‌اندازی کتابخانه و اشاره به بنیادین‌بودن تأثیرات کتابخانه‌ها در جامعه، عملکرد اداره کل کتابخانه‌های عمومی فارس را درخشان‌تر از پیش توصیف کرد و از مدیر کل و معاون کتابخانه‌های عمومی استان فارس، محمدرضا نوشادی رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی فراشبند، دهیار و اعضای شورای روستای دولت‌آباد دژگاه و محمد رحیمی خیّر واگذارکننده ساختمان به‌خاطر تلاش برای بنیان‌یافتن کتابخانه قدردانی کرد. در پایان این آیین، فرماندار و امام جمعه شهرستان اهدای 100 جلد کتاب و محمد حسنی یکی از خیرین منطقه، اهدای یک دستگاه اسپیلت به کتابخانه را تقبل نمودند.

شایان ذکر است کتابخانه عمومی حکیم ابوالقاسم فردوسی، که با هزینه تقریبی یک میلیارد و هشتصد میلیون ریال راه‌اندازی شده است، روستاهای دولت‌آباد، جوهری، علمدان علیا، علمدان سفلی و دهنو واقع در دهستان دژگاه شهرستان فراشبند را زیر پوشش خدمات خود قرار خواهد داد.
نظرات بینندگان