کد خبر: ۹۵۱۲۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۱ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۵
مدیر قرارگاه اقتصاد مقاومتی بسیج:

استان فارس در پرورش مرغ بومی در روستاهای کشور اول شد

مدیر قرارگاه اقتصاد مقاومتی سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: استان فارس درکشور مقام نخست پرورش مرغ بومی در روستا ها را به خود اختصاص داد.
به گزارش شیرازه، علی حسین رعیتی فرد  مدیر قرارگاه اقتصاد مقاومتی سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: فعالیت در عرصه تولید مرغ و ماهی در واقع در فعالیت در حوزه تامین امنیت غذایی است و با توجه به مشکلاتی که تحریم ها برای کشور به همراه آوردند، سازمان بسیج سازندگی طرح هایی را دنبال می کند که متکی به ظرفیت درونی جامعه باشند و تحریم ها نتوانند اثر منفی بر این طرح ها بگذارند.
وی ادامه داد: توسعه پرورش مرغ و ماهی و ارائه تسهیلات به این طرح ها یکی از برنامه های سازمان بسیج سازندگی با هدف تحقق اقتصاد مقاومتی است.
مدیر قرارگاه اقتصاد مقاومتی سازمان بسیج سازندگی اظهار کرد: چندین سال بود که پرورش مرغ بومی در روستاها به فراموشی سپرده شده بود اما از سال 92، حمایت از این فعالیت را که تامین نیازهای روستاییان به اقلام پروتئینی را در پی دارد، آغاز کردیم.
وی ادامه داد: ظرفیت های راکد و بلااستفاده ای در روستاها در این زمینه وجود دارد و از این ظرفیت ها می توان برای پرورش مرغ ارگانیک(بدون هورمون) استفاده کرد و روستاییان باقیمانده غذای روزانه و همچنین باقیمانده محصول در مزارع را برای تغذیه آنها می توانند استفاده کنند.
رعیتی فرد گفت: روستاییانی که می خواهند از تسهیلات سازمان بسیج سازندگی در زمینه پرورش بومی استفاده کنند باید به دفاتر این سازمان در شهرستان محل زندگی خود مراجعه کنند.
وی اظهار کرد: در قالب این طرح حمایتی، بین 50 تا 100 جوجه یکروزه در اختیار متقاضیان قرار می گیرد و تسهیلاتی نیز برای ایجاد فضای نگهداری مرغ ها به آنها تعلق می گیرد.
مدیر قرارگاه اقتصاد مقاومتی سازمان بسیج سازندگی افزود: این تسهیلات برای پرورش 100 جوجه، 30 میلیون ریال است.
وی همچنین گفت: روستاییانی که در این طرح فعال تر عمل کنند، ضمن تامین نیاز خانواده خود قادر به درآمدزایی و فروش محصول نیز می شوند.
به گفته رعیتی فرد، در سال 94 افزون بر سه هزار و 93 کارگاه پرورش مرغ بومی در روستاهای کشور به بهره برداری رسیدو پیش بینی می شود که در سال 95 سه هزار و 131 کارگاه دیگر نیز دایر شود تا مجموع کارگاه های دایرشده از سال 92 تا 95 به 14 هزار و 828 کارگاه برسد.
وی ادامه داد: در سال های 92، 93 و 94 به ترتیب افزون بر 32 میلیارد ریال ، 36 میلیارد ریال و 24 میلیارد ریال تسهیلات برای پرورش مرغ بومی در روستاها اعطا شد و پیش بینی می شود که در سال 95 نیز 9 میلیارد ریال تسهیلات واگذار شود و در این صورت، مجموع تسهیلات سازمان بسیج سازندگی در این بخش به افزون بر 103 میلیارد ریال برسد.
مدیر قرارگاه اقتصاد مقاومتی سازمان بسیج سازندگی گفت: استان فارس با افتتاح 675 کارگاه پرورش مرغ بومی، بالاترین آمار را در کشور به خود اختصاص داده است.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان