کد خبر: ۹۵۱۲۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۳ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۵
رویداد های پلیسی استان فارس؛

كشف 295 كيلوگرم موادمخدر در فارس

رئيس پليس مبارزه با موادمخدر استان از كشف 295 كيلو و 900 گرم موادمخدر طي چهار عمليات جداگانه خبرداد.
به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی شیرازه، پلیس به‌ عنوان یک سازمان انتظامی و اجتماعی نقشی تعیین‌کننده در امنیت اجتماعی، اخلاقی جامعه دارد. این نهاد با هدف امنیت پایدار وظیفه خطیری را بر عهده دارد. شیرازه روزانه در قالب یک بسته خبری اخبار و جرائد پلیسی استان را منتشر می‌کند.

كشف 295 كيلوگرم موادمخدر در فارس

رئيس پليس مبارزه با موادمخدر استان از كشف 295 كيلو و 900 گرم موادمخدر طي چهار عمليات جداگانه خبرداد.

سرهنگ محمد جعفر تولايي رئيس پليس مبارزه با موادمخدر استان فارس،‌ گفت: ماموران انتظامي شهرستان فسا در راستاي مبارزه با قاچاق موادمخدر، اقدام به كنترل خودروهاي عبوري كردند كه در اين راستا به يك دستگاه پژو ۴۰۵ با دو نفر سرنشين مشكوك و زماني كه قصد متوقف كردن خودرو را داشتند راننده اقدام به فرار كرد.

وي ادامه داد: ماموران به تعقيب خودرو پرداختند و رانده و سرنشين خودرو با تنگ ديدن عرصه بر خود با رها كردن خودرو متواري و در بازرسي از آن خودرو ۱۳۴کیلوگرم حشيش كشف شد.

رئيس پليس مبارزه با موادمخدر استان فارس افزود: اين ماموران در اقدام ديگري يك خودرو پژو 405 حامل موادمخدر را شناسايي و پس از متوقف كردن آن در بازرسي از خودرو ۵ كيلو و ۹۰۰ گرم ترياك كشف و راننده و سرنشين خودرو را دستگير كردند.

سرهنگ تولايي بيان كرد: ماموران انتظامي شهرستان بوانات نيز ضمن کنترل خودروهاي عبوري در اطراف آن شهرستان هنگام کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون کشنده مظنون و در بازرسي از آن خودرو ۵۹ کیلوگرم تریاک که به صورت ماهرانه در خودرو جاساز شده بود كشف و راننده را دستگير كردند.

وي اظهار كرد: ماموران پليس مبارزه با موادمخدر استان فارس نيز پس از اطلاع از فعاليت اعضاي يك باند تهیه و توزیع موادمخدر،‌ متوجه شدند آنها قصد دارند يك محموله موادمخدر را از مسیر جهرم وارد شهرستان شیراز كنند.

رئيس پليس مبارزه با موادمخدر استان فارس گفت: ماموران با استقرار در طول مسير تردد قاچاقچيان، خودرو پژو ۴۰۵ حامل بار موادمخدر را شناسایی، متوقف و ضمن دستگيري راننده خودرو در بازرسي از آن ۹۷ کیلوگرم تریاک كشف كردند.

محموله ميلياردي سيگار قاچاق به مقصد نرسيد

سرهنگ فرج رستمي فرمانده انتظامي شهرستان داراب، گفت: ماموران انتظامي اين شهرستان در راستاي اجراي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي و مبارزه با قاچاق کالا هنگام كنترل خودروهاي عبوري در جاده بندر عباس به سمت داراب به يك دستگاه كاميون ايسوزو و يك دستگاه خودرو پرايد مشكوك و آنها را متوقف کردند.

وي افزود: ماموران در بازرسي از اين خودرو ها يک ميليون و51 هزار و 400 نخ سيگار قاچاق فاقد مجوز گمرکي کشف و دو متهم را نيز در اين راستا دستگير کردند.

فرمانده انتظامي شهرستان داراب ارزش ريالي سيگار قاچاق خارجي مکشوفه را در حدود يك ميليارد و پانصد و هفتاد هزار ريال اعلام كرد و گفت: متهمين در اين خصوص با تشکيل پرونده به مراجه قضائي معرفي شدند.

توقیف 74 دستگاه موتورسیکلت متخلف با اجراي طرح ارتقاء امنيت اجتماعی در كازرون

سرهنگ رجبعلی رزمجوئی فرماندهي انتظامي شهرستان کازرون گفت: در ادامه اجراي طرح هاي ارتقا امنيت اجتماعي در شهرستان كازرون، مأموران انتظامی اين شهرستان از نقاط جرم خيز و آلوده بازرسي به عمل آوردند.

وي اضافه کرد: طي اجراي اين طرح 74دستگاه موتورسيکلت و يك دستگاه خودروي متخلف توقيف و به پارکينگ انتقال داده شدند.

فرماندهي انتظامي شهرستان کازرون ايجاد مزاحمت براي مردم، صداي ناهنجار، همراه نداشتن مدارک و ... را از جمله تخلفات رانندگان اين وسايل نقليه عنوان کرد.

سرهنگ رزمجوئی اظهار كرد: ماموران در اجراي اين طرح ضمن بازديد از 5 باب تعمیرگاه موتورسیکلت موفق به دستگيري دو سارق و کشف دو دستگاه موتورسیکلت مسروقه و نيز 580 گرم تریاک شدند.

وي در خصوص برخورد با عرضه کنندگان مواد مخدر و قاچاق کالا گفت: پليس به شدت با افرادي که در خصوص تهيه و توزيع موادمخدر و حمل کالاي قاچاق فعاليت دارند برخورد قانوني مي کند.

فرماندهي انتظامي شهرستان کازرون هدف از اجراي اين طرح ها را افزايش احساس امنيت در بين شهروندان عنوان کرد و با اشاره به نقش مردم در برقراري نظم وامنيت، از شهروندان درخواست كرد: در جهت اجراي هرچه بهتر طرح ها با پليس همکاري بيشتري داشته باشند.

کشف کالای قاچاق ميليوني در ممسنی

سرهنگ محمد عبادی‌نژاد فرمانده انتظامي شهرستان ممسنی، گفت: ماموران انتظامی شهرستان ممسنی هنگام گشت‌زنی و کنترل خودروهای عبوری در جاده قائمیه به سمت نورآباد، به یک دستگاه خودرو ایسوزو مشکوک و آن را متوقف کردند.

وي افزود: در بررسي بعمل آمده از خودروی ایسوزو ۵۰عدد لاستيك دو چرخه،240 كارتن روغن،‌۴ كارتن لوازم آرايشي، ۴عدد كپسول گاز، 5 كارتن لوازم التحرير، يك كارتن تيوپ دوچرخه، يك كارتن وسايل ترمز نيسان، يك كارتن چسب، يك كارتن مانيتور، يك كارتن دستگاه چاپگر، كارتن وسائل دوچرخه، يك كارتن كفش، ۸ عدد موتور يخچال،‌يك كارتن ادكلن، يك كارتن لوازم يخچال و ... كشف شد.

فرمانده انتظامي شهرستان ممسنی با اشاره به دستگيري و معرفي راننده خودرو به مراجع قضئي،‌گفت: ارزش اين محموله كاليا قاچاق 900 ميليون ريال برآورد شده است.

فرمانده انتظامي شهرستان ممسنی تاکيد کرد: پليس با اجراي طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اين پديده شوم به صورت قاطع و قانوني برخورد مي‌کند.

دستگیری سارق داخل خودرو هنگام سرقت در مرودشت

سرهنگ دلاور القاصی مهر فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت، گفت: ماموران کلانتری 11 انقلاب هنگام گشت زنی در یکی از خیابان های سطح شهر مرودشت فردی را مشاهده كردند که در حال تخریب شیشیه یک دستگاه خودرو پژو بود که بلافاصله وی را دستگیر و به کلانتری انتقال دادند.

وی افزود: با انتقال این فرد به کلانتری و در تحقیقات و بازجویی های فنی و پلیسی از وی مشخص شد که شیشه دو دستگاه خودرو پژو توسط این فرد تخریب شده و وی قصد سرقت محتویات داخل این خودروها را داشته است که با هوشیاری ماموران دستگیر شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت ادامه داد: پس از انجام تحقیقات مقدماتی از این فرد، وی جهت تحقیقات بیشتر و کشف سایر سرقت های احتمالی به پلیس آگاهی انتقال و تحقیقات از وی در این پلیس همچنان ادامه دارد.

سرهنگ القاصی مهر با اشاره به این که در تجزیه و تحلیل این سرقت مشخص شد که در معرض دید قرار داشتن وسایل داخل خودرو باعث تحریک سارق شده است، به شهروندان توصیه كرد: هنگام ترک خودرو از بجا گذاشتن کیف پول، مدارک خودرو و یا سایر اشیای با ارزش و قیمتی در داخل خودرو به ویژه در معرض دید جددا اجتناب کنند و از پارک نمودن وسایل نقلیه در جاهای پرت و خلوت که فاقد روشنایی کافی است پرهیز كنند.

نظرات بینندگان