کد خبر: ۹۵۱۸۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۱ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۵

مصاحبه خواندنی با خواننده ارزشی کشور

امروز دیگر جای جای ایران و حتی بعضی نقاط دنیا ترانه «مادر پرستار دلم» را شنیده اند و رضا نیک فرجام در زمان سرودن شعر و آهنگ سازی فکرش را هم نمی کرد که روزی این ترانه که از دلش برخواسته تا این حد محبوب شود.

به گزارش شیرازه  امروز دیگر جای جای ایران و حتی بعضی نقاط دنیا ترانه «مادر پرستار دلم» را شنیده اند و رضا نیک فرجام در زمان سرودن شعر و آهنگ سازی فکرش را هم نمی کرد که روزی این ترانه که از دلش برخواسته تا این حد گل کند تا حدی که خواننده تاجیکی نیز آن را بازخوانی کرده است.

در این گزارش به سراغ خالق این اثر دل نشین و احساسی رفته ایم، او الگوی خودش را در زندگی با عشق و علاقه ای که در وجود او به چشم می خورد مولای متقیان حضرت علی (ع) معرفی می کند، ترانه سرا، آهنگ ساز، خواننده و دکلمه اکثر آلبوم هایش را خودش انجام داده است.

با وجود این که چند ماه بعد از شهادت پدر به دنیا آمد اما او همچنان سایه پدر را در زندگی حس می کند و شیرین ترین خاطره را در زندگی سایه پدر و مادر، همسر و فرزندان می شمارد این در حالی است که از شهر و مردم آن و از اهل محله جنوب شهر بودن با افتخار سخن می گوید.


رضا نیک فرجام هنرمند جوان و محبوب دارابی هیچ گاه پدرش را ندید چرا که چهار ماه بعد از شهادت پدرش شهید عباس نیک فرجام، در مرداد ماه 1361 به دنیا آمد علاقه  زیادش به هنر باعث شد از نوجوانی به موسیقی روی آورد. آلبوم "کویر فریاد" اولین کار او بود مردم داراب او را با آهنگ هایی همچون "سید عباس" و "شهر من سکوتو بشکن" می شناسند.

ترانه «شهر من سکوتو بشکن» ارتباطی با انتخابات نداشت

وی در رابطه با آهنگ و کتاب شهر من سکوتو بشکن گفت: این ترانه را 6 سال پیش ساخته ام و هیچ ربطی به انتخابات نداشت، دغدغه من، هنرمندان و مردم بود؛ غریبه هایی که در این شعر به کار رفته منظور همشهریان خودمان که پست و مقام آنها را تغییر می دهد و به شهر و مسئولان ارتباطی ندارد.

نیک فرجام گفت: به زودی ترانه مادر در تمام کشور از طریق بنیاد بین المللی مادر برای مادران نمونه هر شهر و خارج از کشور جایی که مادران ایرانی حضور دارند اجرا می شود این ترانه در کشور تاجیکستان توسط یکی از خوانندگان این کشور نیز اجرا شد که با استقبال خوبی مواجه شد.

رییس سابق اداره فرهنگ و ارشاد نی ریز افزود: بهترین برنامه های مورد علاقه من جشن گلریزان، ایتام، خانواده بهزیستی، و بنیاد کودک که  با علاقه خاصی اجرا می کنم و آنها را وسیله ای برای عاقبت بخیری می دانم.

وی تصریح کرد : آثاری مانند مجنون مادر، حکایت گریه، پدر و خاک غم از کارهایی است که مردم با آنها خاطره دارند و از کارهای شیرین و به یاد ماندنی خود می دانم ترانه «معلوم الاثر» که در دست ساخت است به خانواده شهدای مفقود الاثر تقدیم شده است.

خودم را با محرومان و بچه های جنوب شهر یکی می دانم

وی  گفت: با قشر محروم، بچه های جنوب شهر و روستا رابطه راحت تری برقرار می کنم و به نوعی احساس همدردی و خود را با آنها یکی می دانم.

این خواننده دارابی ادامه داد: خانواده نقش بسیار مهمی در کارها و موفقیت های من داشته اند به طوری که 99 درصد اجراهایی که در سراسر کشور برگزار  می کنم در حضور خانواده با همراهی و همگامی آنها بوده است.

وی گفت: هیچ مشکلی با مردم ندارم، مشکل من برخی هنرمندان هستند که همدیگر را تخریب می کنند تا خود را بالا ببرند ما باید به جای تخریب دیگران تلاش کنیم تا خودمان را بالا بکشیم با اصرار نمی شود چیزی را بدست آورد و آن را با اصرار حفظ کنیم.

نیک فرجام افزود: ایلیا پسر بزرگم به کارهای تجربی و علمی علاقه زیادی نشان می دهد و علی پسر کوچکم نیز به خوانندگی تمایل دارد اما آرزو و علاقه من برای بچه ها این است که هر دو آنها کارهای مذهبی و دینی را ادامه دهند و برای جامعه مفید واقع شوند.

سوابق رضا نیک فرجام از کودکی تا امروز

 او سال 1371 از دبستان شهید عابدی واقع در جنوب شهر داراب با گروه سرود مدارس شروع کرد و در همان سال تکخوان برتر مدارس شد، سال 1380 نیز برترین تکخوان فرزندان شاهد کل کشور شد.

در سال 1385 به عنوان برترین شاعر مذهبی کل کشور با ترانه حکایت گریه مطرح شد و سال 1393 برترین خواننده استان فارس در برنامه شب پارسی از دید بینندگان معرفی شد.

از کارهای فرهنگی و مذهبی او می توان چاپ چهار کتاب به نام های «تیشه بر ریشه»، «باغبان جهنم»، «ارباب تاریخ» و شهر من سکوتو بشکن نام برد.

انتشار دو آلبوم مجنون پدر و مجنون مادر از دیگر افتخارات وی می توان نام برد که آلبوم سوم او نیز به نام نخل بی سر در دست انتشار است.

وی به مدت شش ماه سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نی ریز معرفی شد و در حال حاضر کارمند رسمی شهرداری داراب در بخش روابط عمومی، فرهنگی و هنری است.

نیک فرجام در حال حاضر به علت ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در مرخصی بدون حقوق و بیمه به سر می برد و به زودی به تهران می رود.

منبع:  داراب آنلاین

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
غلامرضا
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۸ شهريور ۱۳۹۵
0
درود و دوصد درود بر استاد بزرگ نیک فرجام ..رحمت بر پدر بزرگوارت ...واقعا که نقش فرزند صالح را به جا آورده ای..صدات حرف نداره..
غلامرضا
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۸ شهريور ۱۳۹۵
0
درود و دوصد درود بر استاد بزرگ نیک فرجام ..رحمت بر پدر بزرگوارت ...واقعا که نقش فرزند صالح را به جا آورده ای..صدات حرف نداره..