کد خبر: ۹۵۲۰۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۵ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۵
رویداد های پلیسی استان فارس؛

مرگ دلخراش پسربچه 5 ساله در زير چرخ هاي خودرو پدر

فرمانده انتظامي شهرستان جهرم گفت: در حادثه اي دلخراش پسر بچه 5 ساله زير چرخ هاي خودرو پدر جان باخت.
به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی شیرازه، پلیس به‌ عنوان یک سازمان انتظامی و اجتماعی نقشی تعیین‌کننده در امنیت اجتماعی، اخلاقی جامعه دارد. این نهاد با هدف امنیت پایدار وظیفه خطیری را بر عهده دارد. شیرازه روزانه در قالب یک بسته خبری اخبار و جرائد پلیسی استان را منتشر می‌کند.

پايان خط سارقان حرفه اي با 20 فقره سرقت در شيراز

سرهنگ سيروس حيدري رئيس پليس آگاهي استان فارس، گفت: در پي سرقت یک عدد گاو صندوق حاوي مقادیری طلاجات و چند تخته فرش به ارزش بیش از يك ميليارد و 500 میلیون ريال از منزلي واقع در شمال شهر شيراز، شناسايي و دستگيري عوامل سرقت در دستور كار ماموران اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهي استان قرار گرفت.

وي ادامه داد: در بررسي هاي اوليه مشخص شد سارقان با استفاده از یک دستگاه خودرو سواری اقدام به سرقت مي كنند.

رئيس پليس آگاهي استان فارس اظهار كرد: ماموران گشت کلانتری ۲۳ گلدشت شيراز هنگام گشت زنی به یک دستگاه خودرو دنا مظنون و در بازرسي از آن يك پلاک خودرو كه در صندوق عقب خودرو مخفي شده بود كشف كردند كه با استعلام انجام شده مشخص شد پلاك متعلق به يكي از سارقان حرفه اي و سابقه دار و ساكن استان کهگیلویه و بویر احمد مي باشد.

سرهنگ حيدري افزود: با تعامل و همكاري ماموران پليس آگاهي استان فارس و استان کهگیلویه و بویر احمد، اين سارق حرفه اي در مخفيگاه خودرو در يكي از شهرستان هاي استان کهگیلویه و بویر احمد دستگير و براي ادامه تحقيقات به شيراز منتقل شد.

وي بيان كرد: در تحقيقات انجام شده متهم لب به اقرار گشوده و تا کنون به بیش از ۲۰ فقره سرقت منزل در سطح شهرستان شیراز از جمله سرقت از منزل فوق اقرار كرده است.

رئيس پليس آگاهي استان فارس گفت: در بررسي ها و تحقيقات انجام شده مشخص شد اين سارق سرقت ها را با همدستی دو نفر ديگر كه از سارقان حرفه ای و سابقه دار کشوری هستند و مدتی قبل توسط پلیس آگاهي استان در شيراز دستگير دستگیر و راهی زندان شده بود انجام داده است.

سرهنگ حيدري خاطرنشان كرد: همدستان سارق نيز در تحقيقات به شركت در سرقت هاي انجام شده توسط سارق اقرار، صحنه های جرم بازسازي و تا كنون ۱۹ نفر از مالباختگان شناسائی شده اند.

محموله برنج قاچاق ميلياردي به مقصد نرسيد

سرهنگ محمد عبادی‌نژاد فرمانده انتظامي شهرستان ممسنی، گفت: ماموران انتظامی شهرستان ممسنی در ایست و بازرسی مقطعی و کنترل خودروهای عبوری در جاده نورآباد به سمت قائمیه به یک دستگاه تریلر مشکوک و آن را متوقف کردند.

وي ادامه داد: در بررسي بعمل آمده از خودرو تريلر 24 تن برنج فاقد مجوز قانوني و گمركي کشف شد.

فرمانده انتظامي شهرستان ممسنی اظهار كرد: ارزش محموله هاي کشف شده يك ميليارد و 500 ميليون ريال مي باشد، که در اين رابطه راننده تریلر دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائي معرفي شد.

سرهنگ عبادی‌نژاد با بيان اين كه قاچاق کالا معضل پنهاني است که باعث از رونق افتادن اقتصاد و صنعت ملي کشور خواهد شد، تصريح کرد: پليس با عزمي راسخ با اين موضوع برخورد مي کند و مقابله جدي و بي امان با اخلالگران نظام اقتصادي کشور از اولويت هاي مهم و اساسي پليس در شهرستان ممسني است.

قاچاقچيان میلیاردي كالا، در مرودشت زمين گير شدند

سرهنگ دلاور القاصی مهر فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت، گفت: ماموران دایره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی در ایست و بازرسی مقطعی در محور مرودشت به سمت اصفهان و در بازرسی از یک دستگاه کامیون موفق به کشف 576 دستگاه پکیج کامل موتور درب برقی به ارزش بالغ بر یک میلیارد ریال شدند.

وی با اشاره به دستگيري يك قاچاقچي در اين رابطه و معرفي وي به مراجع قضائي، خاطر نشان كرد: کالای قاچاق کشف شده به مراجع مربوطه تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت ادامه داد: همچنین ماموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی در بازرسی از دو باب انبار مواد غذایی موفق به کشف تعداد 4536 قالب صابون خارجی، 168 عدد ویتامین سی، 350 کیلو گرم عدس خارجی، 312 عدد انواع نوشیدنی خارجی، 696 قوطی کمپوت خارجی، 600 کیلو گرم برنج خارجی و 128 بسته چای معطر خارجی قاچاق به ارزش 200 میلیون ریال شدند و در اين رابطه يك قاچاقچي كالا را دستگير كردند.

سرهنگ القاصی مهر با بيان اينكه قاچاق کالا علاوه بر به خطر انداختن تولید داخلی و ضربه زدن به اقتصاد کشور با افزایش بیکاری آسیب های اجتماعی بعدی را نیز به دنبال خواهد داشت، به شهروندان توصیه كرد: در جهت حمایت از تولیدات داخلی و کمک به اشتغال جوانان با مصرف نکردن کالاهای خارجی و قاچاق، نقشه های شوم دشمنان را نقش بر آب كنند.

زندان پايان خط سه سارق منزل در رستم

سرهنگ محمد اسلامي فرمانده انتظامي شهرستان رستم، گفت: ماموران انتظامي اين فرماندهي در اجراي طرح ارتقا امنيت اجتماعي و یک باند سارق منزل و خودرو را به دام انداختند.

وي ادامه داد: در راستاي اجراي اين طرح، ماموران اعضاي اين باند سارق منزل را كه سه فقره سرقت وسایل منزل در روستاهای اطراف شهرستان رستم را انجام داده بودند، دستگیر و وسایل مسروقه را از آنها کشف كردند.

فرمانده انتظامي شهرستان رستم با اشاره به كشف يك دستگاه خودرو و يك دستگاه موتورسیکلت سرقتی از اعضاي اين باند،‌گفت: متهمان با تشكيل پرونده به مراجع قضائي معرفي و از آن طريق روانه زندان شدند.

سرهنگ اسلامی ضمن تقدیر از همکاری خوب شهروندان با پلیس، گفت: پلیس با اجرای مستمر طرح های ارتقاء امنیت اجتماعی و طرح امنیت و آرامش، آرامش را از سارقان و قاچاقچیان و خلافکارن صلب خواهد کرد.

مرگ دلخراش پسربچه 5 ساله در زير چرخ هاي خودرو پدر

سرهنگ عبدالعظيم انصاري فرمانده انتظامي شهرستان جهرم، گفت: در پي اعلام يك مورد تصادف فوتي در شهرك ايثارگران شهر جهرم به مرکز فوريت هاي پليسي 110، بلافاصله تيمي از ماموران كلانتري 11 جمهوري اسلامي به همراه نيروهاي امدادي به محل حادثه اعزام شدند.

وي افزود: در بررسي هاي به عمل آمده، مشخص شد راننده يک دستگاه وانت پيكان هنگام خروج از منزل به صورت دنده عقب، پسر پنج ساله اش را زير گرفته است.

فرمانده انتظامي شهرستان جهرم تصريح کرد: متاسفانه اين کودک خردسال به علت شدت جراحات وارده در دم فوت و جسدش به سردخانه منتقل شد.

كشف محموله برنج قاچاق ميليوني در کازرون

سرهنگ رجبعلی رزمجوئی فرمانده انتظامي شهرستان کازرون، گفت: ماموران مبارزه با قاچاق كالاي این شهرستان هنگام گشت زني در جاده بالاده به سمت كازرون به يك دستگاه تريلر كشنده مشكوك و زماني كه قصد متوقف كردن خودرو را داشتند، راننده اقدام به فرار كرد.

وي ادامه داد: بلافاصله با اقدام به موقع ماموران خودرو متوقف و به پاركينگ منتقل شد كه در بازرسي از آن 23 تن برنج فاقد هر گونه مجوز قانوني و گمرگي کشف شد.

فرمانده انتظامي شهرستان کازرون با اشاره به اينکه ارزش تقریبی این محموله بالغ بر 920 ميلیون ریال برآورد شده است افزود: در این راستا راننده خودرو و سرنشین آن دستگير و با تشکيل پرونده به مراجع قضائي معرفی شدند.

سرهنگ رزمجوئی از شهروندان درخواست كرد: درصورت مشاهده هر گونه فعاليت غيرمجاز و قاچاق توسط افراد سودجو، موضوع را در اسرع وقت از طريق تلفن 110 به پليس اطلاع دهند تا نسبت به شناسايي و دستگيري متخلفان اقدام شود.

نظرات بینندگان