کد خبر: ۹۵۲۱۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۱ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۵
مدیرکل میراث فرهنگی استان فارس:

هزینه یک میلیارد ریال برای تجهیز نخستین روستای گردشگری فارس

مدیرکل میراث فرهنگی استان فارس با اشاره به فراهم کردن زیرساخت‌های گردشگری در روستاهای هدف این استان گفت: ۱۲ میلیارد ریال برای تجهیز نخستین روستای گردشگری در استان فارس هزینه شد.
به گزارش شیرازه، مصیب امیری مدیرکل میراث فرهنگی استان فارس گفت: در راستای توسعه زیرساخت‌های گردشگری در شهرستان خرمبید و تجهیزات رفاهی گردشگران در این تفرجگاه اقدامات مناسبی صورت گرفته است. 

امیری افزود: در اعتبارات سال 95 از محل اعتبارات ملی مبلغ قابل ملاحظه‌ای برای بهسازی و کفسازی تفرجگاه که در فاز ابتدایی آن مبلغ 1 میلیارد و 200 میلیون ریال هزینه شده است و در فاز دوم پروژه نیز در صورت تأمین اعتبار لازم عملیات بهسازی تفرجگاه ادامه دارد. 

وی با بیان اینکه روستای هدف گردشگری قصریعقوب یکی از 15 روستای هدف گردشگری استان فارس و نخستین روستای هدف گردشگری استان  محسوب می‌شود، گفت: فازهای بعدی تفرجگاه تا تبدیل شدن به کمپینگ گردشگری و جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی ادامه دارد.

روستای هدف گردشگری قصریعقوب در هفت کیلومتری جنوب صفاشهر(مرکز شهرستان خرم بید) واقع شده و دارای صدها چشمه جوشان و طبیعت بسیار زیبا است که از مهم‌ترین چشمه‌های آن که از دامنه کوه قصریعقوب سرچشمه می‌گیرد می‌توان به چشمه مراد، بند، جمجمه، چشمه رودخانه قصریعقوب و غیره اشاره کرد که سرچشمه رودخانه سیوند است.

در بافت مسکونی روستا نیز خانه‌های سنتی و قدیمی بسیاری وجود دارد که برخی از آن‌ها باقیمانده از دوران قاجار هستند و می‌توان برای جذب گردشگر و توریسم از آنها استفاده کرد.

انتهای پیام/


نظرات بینندگان