کد خبر: ۹۵۲۴۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۷ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۵

خاورمیانه جدید به تعبیر آمریکا

خاورمیانه جدید یعنی نشان دادن سبوعیت و درندگی دست پرورده‏هایی چون داعش برای اسلام‏ هراسی، کودک‏ کشی و نمایان کردن چهره‏هایی زشت از تعصبات دینی و مذهبی تا مسلمانان از مقبولیت و پیشرفت بازمانند.
خاورمیانه جدید یعنی افغانستان، عراق، یمن، بحرین، سوریه و در آینده نه چندان دور عربستان و دیگر کشورهای اسلامی با وضعیت فعلی.

خاورمیانه جدید یعنی تحریک ملت‏های مسلمان برای آزادی و تشکیل حکومت دمکراتیک که حاصل آن با دخالت آمریکا می‏شود برادرکشی، تفرقه و جدایی، جنگ اقوام و جنگ مذاهب علیه یکدیگر.

خاورمیانه جدید یعنی تحریک و تشویق عربستان به دخالت نظامی در یمن و بحرین و سوریه برای هزینه کردن دلارهای نفتی بلوکه شده در بانک‏های آمریکا جهت خرید اسلحه بیشتر و راه‏ اندازی جنگ‏های فرسایشی که حاصل آن خالی شدن انبارهای اسلحه است برای خرید اسلحه بیشتر.

خاورمیانه جدید یعنی نشان دادن سبوعیت و درندگی دست پرورده‏هایی چون داعش برای اسلام‏ هراسی، کودک‏ کشی و نمایان کردن چهره‏هایی زشت از تعصبات دینی و مذهبی تا مسلمانان از مقبولیت و پیشرفت بازمانند.

خاورمیانه جدید یعنی ترکیه باید بداند که اگر در برابر عملیات وحشیانه رژیم صهیونیستی در غزه اخم و قهر کرد و در کنفرانس داووس گفت: رژیم صهیونیستی کودک‏کش است باید شاهد وضعیتی باشد که کشور و ملتش روی آرامش نبینند و مدام شاهد انفجارات پی‏درپی باشند تا صنعت گردشگری و اقتصاد آن به خطر افتد و در برابر خود دشمنی داشته باشد در دست آمریکا به نام گولن.

خاورمیانه جدید یعنی تحریک و تطمیع گروه‏های کرد مخالف دولت ترکیه به منظور بر هم زدن نظم و ایجاد رعب و وحشت با وعده‏های کشور آزاد و جدا شدن از پیکره عراق، ترکیه، سوریه و ایران.

خاورمیانه جدید یعنی ترساندن کشورهای منطقه نفت‏خیز خلیج فارس از ایران و ایران‏هراسی برای باج‌گیری و تحت سلطه قرار دادن دولت‏های وابسته به بهانه حمایت از آن‌ها با مستقر کردن ناوگان دریایی آمریکا در آب‏های خلیج فارس که هزینه‏های آن از جیب دولت‏های عربستان، کویت، بحرین، عراق و امثالهم باشد.

خاورمیانه جدید یعنی اختلاف افکندن بین مردم مسلمان شیعه و سنی در کشورهای اسلامی به منظور بی‏ثبات کردن دولت‏های مرکزی و گل‏آلود کردن آبی که بتوان از آن ماهی‏های درشت گرفت.

خاورمیانه جدید یعنی سرمایه‏گذاری روی شبکه‏های تلویزیونی فارسی‏زبان، عرب‏زبان و ترک‏زبانی که امنیت سیاسی و روانی جوامع اسلامی را به هم ریزد و در دل مردم آن‌ها تردید، بدبینی و مخالفت ایجاد کند تا زمینه جنگی داخلی رقم خورد و با ورود آمریکا و انگلیس و دخالت آن‌ها دولت‏های تحت فرمان و وابسته به آن‌ها تشکیل گردد و منابع و ذخایر آن‌ها به هر نام و نشان غارت شود.

خاورمیانه جدید یعنی ترویج ابتذال اخلاقی و دامن زدن به فساد مالی برای دل‌مشغولی جوانان به ولنگاری و اعتیاد، طلاق و بیکاری از طریق تضعیف دولت‏ها با پایین آوردن بهای نفت.

خاورمیانه جدید یعنی استفاده تبلیغاتی از ضعف مدیریت‏ها و افشای خطاهای آنان به منظور بریدن ملت‏ها از دولت‏های انتخابی خود.

خاورمیانه جدید یعنی حمایت آمریکا از مخالفان نظام‏های مردمی و تطمیع و تشویق آنان به مخالفت و مبارزه مسلحانه برای به دست گرفتن قدرت و اختلاف‏افکنی.

خاورمیانه جدید یعنی به هر وسیله و با هر قیمتی که منجر به جنایت و کشتار شود، منافع آمریکا در کشورهای خاورمیانه حفظ شود، حتی اگر تاریخ مصرف دولت‏های دست‏نشانده تمام‌شده باشد برای مدتی دیگر حفظ شوند.

خاورمیانه جدید به‌زعم آمریکا و دوست دیرینه‏اش انگلیس یعنی اعزام جاسوس‏های تعلیم دیده به نام توریست، بازرگان، رایزن فرهنگی، بازدید کننده از اقوام و بستگان و امثالهم تا در صورت دستگیری و مجازات بر کوس تبلیغاتی بدمند که ای فریاد! آزادی نیست، امنیت نیست! ایرانیان مقیم آمریکا به ایران سفر نکنید که خطرناک است.

خاورمیانه جدید یعنی تلاش در جهت عقب نگه‌داشتن کشورهای منطقه از علوم و فناوری‏های جدید که مبادا نیاز آنان از حمایت علمی و خرید تجهیزات پیشرفته آمریکا مرتفع شود.

و اما بعد.

ملت و دولت ما بیدارند و به روش لقمان که گفتند: ادب از که آموختی؟ گفت: از بی‏ادبان! گفتند: چگونه؟ گفت: هر چه از ایشان در نظرم ناپسند آمد از انجام آن پرهیز کردم؛ هر آنچه از بلندگوهای بیگانگان بیرون می‏آید عکس آن را انجام می‏دهند.

ملت و دولت ما با گذشت بیش از ۳۷ سال و اندکی قبل‏تر به‌ویژه با تجربه تاریخی ۲۸ مرداد ۳۲ می‏باید دشمن‏شناس باشند و به این تدبیر حافظ عمل کنند که:

«آرامش دو گیتی تفسیر این دو حرف است

با دوستان مروت با دشمنان مدارا»

یعنی از ایجاد چالش در روابط با کشورها پرهیز نماییم و بهانه به دست دشمنان ندهیم.

* محمد عسلی

نظرات بینندگان