کد خبر: ۹۵۲۵۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۴ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۵

اصلاح‌طلبان در کوی بن‌بست روحانی

رئیس‌جمهور با درک حساسیت‌های انتخابات 96 و ضعف ساختار و سازمان اصلاح‌طلبان با تکیه‌بر افرادی چون حسام‌الدین آشنا تلاش می‌کند با بهره‌برداری حداکثری از مدت‌زمان باقی‌مانده و دفاع همه‌جانبه از برجام، همچنین نزدیک کردن مواضع اعتدالیون و اصلاح‌طلبان و کسب اعتماد مراجع و فعالان اصولگرا شخصاً مدیریت انتخابات ریاست جمهوری را بر عهده بگیرد.

شیرازه: 29 اردیبهشت 96 سرنوشت دولت حسن روحانی مشخص خواهد شد.

به نظر می‌رسد این روزها اصلاح‌طلبان برای انتخابات دوازدهم ریاست جمهوری، به‌شدت دچار تحیر، دودستگی و استیصال هستند، اصلاح‌طلبان که در سال 92 با امیدهای فراوان از دولت روحانی حمایت کردند اکنون با عدم تحقق بسیاری از خواسته‌های خود در کوی اعتدال بن‌بست روحانی دست‌وپا می‌زنند.

عبدالله ناصری عضو شورای مرکزی غیرقانونی اصلاح‌طلبان در نشست اصلاح‌طلبان و شروع برنامه‌های آن‌ها برای انتخابات ریاست جمهوری 96 اعلام کرده که جریان اصلاحات تقریباً برنامه‌ها را شروع کرده‌ و در روزهای آینده در حوزه شوراها نیز فعالیت‌ها رنگ و بوی جدی‌تری خواهد گرفت.ناصری همچنین گفته که باید رفتار و تغیرات روحانی در سطح مدیران را ببینند و فعلاً گزینه‌ی اصلی برای انتخابات را روحانی می‌دانند.

گزینه 96 اصلاح‌طلبان برای انتخابات ریاست جمهوری همان گزینه‌ این جریان در سال 92 است محمدرضا خاتمی نایب‌رئیس مجلس ششم گزینه اول و آخر اصلاح‌طلبان را رئیس‌جمهور فعلی عنوان می‌کند.هادی خامنه‌ای نیز گفته است اگر گزینه‌ای غیر از روحانی وجود دارد باید برای دوره بعد از روحانی مطرح شود.

رسول منتجب نیا عضو حزب اعتماد ملی نیز اعلام کرده که گزینه ما آقای روحانی است سعید حجاریان از افراطیون اصلاح‌طلب نیز بیان داشته که بدیلی برای روحانی وجود ندارد.

با بررسی اظهارات فوق چنین برمی‌آید که اصلاح‌طلبان پس از فتنه 88 فاقد مهره‌ای شایسته برای کاندیداتوری ریاست جمهوری هستند و علیرغم میل باطنی ناچار به حمایت از روحانی هستند اما از این‌سو روحانی با درک ناتوانی اصلاح‌طلبان در تلاش است گروهایی از بدنه اصولگرایان را به‌سوی خود جلب نماید.

در این میان رئیس‌جمهور با درک حساسیت‌های انتخابات 96 و ضعف ساختار و سازمان اصلاح‌طلبان با تکیه‌بر افرادی چون حسام‌الدین آشنا تلاش می‌کند با بهره‌برداری حداکثری از مدت‌زمان باقی‌مانده و دفاع همه‌جانبه از برجام، همچنین نزدیک کردن مواضع اعتدالیون و اصلاح‌طلبان و کسب اعتماد مراجع و فعالان اصولگرا شخصاً مدیریت انتخابات ریاست جمهوری را بر عهده بگیرد. به نظر می‌رسد این فعالیت های انتخاباتی باعث شده تا وی در آخرین دیدار هیات دولت با رهبر انقلاب تذکراتی از سوی مقام معظم رهبری مبنی بر خودداری از اقدامات زودهنگام انتخاباتی دریافت نماید.

خلاصه کلام آنکه اگرچه اصولگرایان گزینه‌های متعددی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری دارند اما اصلاح‌طلبان در کوی اعتدال بن‌بست روحانی وامانده‌اند.

نظرات بینندگان