کد خبر: ۹۵۲۶۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۶ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۵

شهرداری مدیون نیروهای اجرایی خود است

شهردار شیراز با تاكيد براينكه بخش عمده از اقدامات شهرداري مديون و متكي به نيروهاي اجرايي در سطوح مختلف است، گفت: امروز جايگاه كارگران شهرداري در حد ربات‌هاي خدمت‌رسان تنزل يافته است.
به گزارش شیرازه، علي‌رضا پاك‌فطرت امروز در جمع نیروهای اجرایی، با تاكيد براينكه بخش عمده از اقدامات شهرداري مديون و متكي به نيروهاي اجرايي در سطوح مختلف است، گفت: امروز جايگاه كارگران شهرداري در حد ربات‌هاي خدمت‌رسان تنزل يافته است.

وی پاکبانان و کارگران فضای سبز شهری را نيروهای تاثيرگذاري در زيبايي و منظر شهري ارزيابي و در عين حال تاكيد كرد: كارگران در اين بخش به تناسب كاري كه انجام مي‌دهند و زحمتي كه متحمل مي‌شوند، قدرداني نمي‌شوند.

شهردار شيراز با تاكيد بر لزوم ارتقاء جايگاه كارگران شهرداري به سطح هدايتگر و فرهنگ‌ساز،‌ گفت: كارگران در پيشاني خدمت به مردم قرار دارند و بايد به فراخور نوع فعاليت و تاثيرگذاريشان مورد توجه قرار گيرند.

وی گفت: لباس مقدس کارگران نارنجی‌پوش و سبزپوش خدمات شهری، نمادي از شهرداري و خدمت‌رساني شبانه‌روزي اين مجموعه در راستاي داشتن شهري آباد و زيبا است.

شهردار شیراز لزوم اصلاح برخي نگاه‌ها به پاكبانان و كارگران فضاي سبز شهرداري را يادآور و متذكر شد: اگر شهري زيبا و پاكيزه است، اگر سرسبزي به نمادي براي شيراز تبديل شده و اگر شهري تميز داريم، به مدد تلاش‌هاي شبانه‌روزي شما كارگران است.

پاك‌فطرت با تاكيد براينكه ناني كه پاكبانان و كارگران شهرداري بر سر سفره خانواده خود مي‌برند، پاك‌ترين و حلال‌ترين روزي است، گفت: گاهي، برخی با بي‌توجهی به زحمات كارگران شهرداري، حقوق شهروندي را زيرپا گذاشته و به پاكيزگي و سبزي شهر لطمه مي‌زنند.

او با انتقاد از برخي رفتارها كه از سوي گروهي اندك از شهروندان نمود پيدا مي‌كند، گفت: بعضي ساختماني مي‌سازند و ماه‌ها و بلكه سال‌ها بقاياي ساختمان‌سازي خود را در گوشه‌اي رها مي‌كنند.

شهردار شيراز با تصريح اينكه نظم اجتماعي يكي از مهمترين مباحث در داشتن شهري ايمن و امن و مطلوب است، گفت: ما بايد ريزبين باشيم و در همه امور حقوق شهروندي خود را بشناسيم و ضمن احترام به حقوق ديگران، تلاش براي فرهنگسازي را در دستور كار خود قرار دهيم.

او با بيان اينكه كارگران و پرسنل شهرداري بايد نمادي از افراد منظم و پايبند به قوانين و حقوق شهروندي باشند، گفت: مديريت يكپارچه شهري را بايد از درون مجموعه شهرداري آغاز كنيم.

شهردار شيراز با انتقاد از اينكه در بسياري نقاط شهر به بهانه‌هاي مختلف توسط شهروندان و كسبه، پياده‌روها اشغال شده است، گفت: آموزش را در سطوح مختلف بايد نهادينه كرد. بخشي از آموزش هم آموزش رفتار شهروندي و حقوق شهروندي به عموم جامعه است.

پاك‌فطرت تصريح كرد: وقتي مقام معظم رهبری سال را «اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل» نام گذاري مي‌كنند، يعني حرفِ بدون عمل بی فایده است؛ لذا بايد ابتدا مديران مجموعه شهرداري در عمل نشان دهند كه چقدر پايبند به اصول و عمل هستند.

وی صرفه‌جويي در مصرف آب و هزينه‌هایی كه مي‌توان از آنها ممانعت كرد را گامي عملی در مسير اقتصاد مقاومتي دانست و تصريح كرد: طي يك‌ماه آينده بايد شاهد نظم و انضباط مناسبي در پياده روهای شهر باشيم، بايد تغييرات طي يك‌ماه آينده ملموس باشد و شهر را به محلي امن و آرام براي عابران پياده تبديل كنيم.
شهردار شيراز با يادآوري اينكه 30درصد نیروهای شهرداری را پاکبانان و کارگران فضای سبز تشكيل مي‌دهند، گفت: اين گروه بايد در ايجاد فضایی آرام و با نشاط براي شهروندان، همراه و پيشقدم باشند.

پاك‌فطرت با تاكيد بر اينكه شهر مطلوب، شهری است كه پياده محور باشد، گفت: مجموعه شهرداری بايد در احترام به حقوق شهروندی، براي همه ی بخش‌ها الگویی مناسب باشند.

شهردار شيراز همچنين با اشاره به ظرفیت و توان پرسنل پاکبان و فضای سبز بویژه در ارتقاء فرهنگ شهروندی بر بهره گیری از توان این کارکنان زحمتکش در جلسات هم اندیشی از سوی شهرداران مناطق و مدیران مربوطه تاکید کرد.


نظرات بینندگان