کد خبر: ۹۵۲۶۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۰ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۵
به همت اداره ورزش و جوانان؛

موزه ورزش نیریز راه‌اندازی شد

به همت رضا دادور از پیشکسوتان ورزشی نی ریز و با همکاری اداره ورزش و جوانان شهرستان نی ریز، موزه ورزش در محل این اداره راه‌اندازی شد.
به گزارش شیرازه، موزه ورزش در محل اداره ورزش و جوانان شهرستان نی ریز با همت رضا دادور از پیشکسوتان ورزش این شهر راه اندازی شد.

رضا دادور مسئول موزه ورزش و از پیشکسوتان ورزش نی ریز گفت: این موزه به منظور حفظ یاد و خاطره پیشکسوتان ورزش راه‌اندازی شده است.

وی ادامه داد :  محمد اکبری دروازه‌بان سابق تیم وحدت، ابراهیم میرغیاثی، حسین زردشت، مسلم فیض‌آبادی و مهدی اعیان‌منش رئیس هیئت فوتبال شهرستان نی ریز که از بانیان راه انداز این موزه بوده اند قرار است این موزه را به نام مرحوم علی فیض‌آبادی از ورزشکاران و پهلوان نامدار نی ریزی نامگذاری کنند.

رضا دادور همچنین از علیرضا جوکار که به عنوان اولین نفر وسایل قدیمی خود را در اختیار موزه قرار داده یاد کرد.

وی در پایان گفت: نیاز به همکاری فرمانداری برای در اختیار دادن مکانی وسیع تر برای موزه داریم که در همین رابطه صحبتهایی با طبیعی مدیر موزه مردم‌شناسی فارس نیز انجام شده است.

گفتنی است ؛ در این موزه وسایلی از قبیل کفش، لباس، جامهای مختلف قهرمانی و حکمها و لوح‌های تقدیر از ورزشکاران قدیمی شهرستان قرار داده شده که مربوط به حدود چهل سال قبل می‌باشد.

شایان ذکر است ؛ در اقدامی خیرخواهانه توسط پیشکسوتان ورزش این شهر، صندوق حمایت از پیشکسوتان به منظور برطرف کردن نیاز مالی ورزشکاران افتتاح شده است.

منبع: نبض نی ریز
نظرات بینندگان