کد خبر: ۹۵۲۷۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۹ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۵
رییس بیمارستان داراب:

با مخلوط کننده زباله های عفونی و غیر عفونی بیمارستان برخورد میکنیم

رییس بیمارستان داراب گفت: با توجه به مشاهده یک مورد تخلف نیروهای خدماتی از قوانین مربوطه و مخلوط سازی مجدد پسماندهای عفونی و غیرعفونی پس از جمع آوری ، با شناسایی متخلفان ؛ برخورد قانونی شدید صورت گرفته است.
به گزارش شیرازه، یکی از مخاطبان با ارسال تصاویر و متن زیر از خبرنگار ما خواست وضعیت جمع آوری زباله های عفونی بیمارستان را پیگیری کنیم.
زباله های عفونی بیمارستان می بایست در قالب قراردادی مجزا که باید بین بیمارستان و شرکت حمل زباله بسته شود حمع آوری گردد اما علیرغم مراجعات مکرر شرکت در این زمینه متاسفانه نیروهای بیمارستان بدین صورت که ملاحظه میکنید زباله های عفونی را در کیسه های مشکی قرار میدهند تا انها را غیر عفونی جلوه دهند تا با عدم توجه به مسائل بهداشتی کارگران و عدم پرداخت هزینه این زباله ها را جمع آوری و حمل نمایند.

شب گذشته نیز تصاویری در فضای مجازی منتشر شده که به نظر می رسد مربوط به انباشته شدن حجم زیادی از زباله در بیمارستان امام حسن مجتبی (ع) داراب است.

رمضان صابری رییس بیمارستان داراب جوابیه زیر را به داراب آنلاین ارسال کرد:

پیرو تصاویر منتشر شده در فضای مجازی و برخی از شبکه های اجتماعی مبنی بر عدم انتقال زباله ها و جمع شدن آنها در محوطه پشتی بیمارستان ، جهت تنویر افکار عمومی ذکر چند مورد ضروری است:

۱-به دلیل افزوده شدن حدود ۷۰۰۰ متر مربع فضای فیزیکی و درمانی به بیمارستان ، روزانه حجم قابل توجهی از پسماند تولید می شود که سردخانه فعلی نگه داری زباله بیمارستان گنجایش این حجم از پسماند را ندارد. در این خصوص رایزنی ها و نامه نگاری های مورد لزوم با معاونت توسعه و مدیریت فنی دانشگاه جهت ساخت سردخانه نگهداری زباله انجام گرفته و عقد قرارداد با پیمانکار بومی مستقر در شهرستان در دست اقدام است.
۲-با توجه به لزوم تفکیک صحیح زباله های عفونی از غیر عفونی کارگروه ویژه ای با حضور مسؤولان بیمارستان ، واحد های بهداشت محیط و کنترل عفونت تشکیل و نظارت ویژه و سختگیرانه ای بر روی تفکیک صحیح پسماندها با همکاری همه مسؤولان بخشهای تشخیصی و درمانی در حال انجام بوده و آموزش دستورالعمل ها و چک لیست ها به صورت پمفلت و چهره به چهره نیز انجام شده است. نکته قابل ذکر  این که با توجه به مشاهده یک مورد تخلف نیروهای خدماتی از قوانین مربوطه و مخلوط سازی مجدد پسماندهای عفونی و غیرعفونی پس از جمع آوری ، با شناسایی متخلفان ؛ برخورد قانونی شدید صورت گرفته است. در مجموع هم اکنون با نظارت مستمر و شبانه روزی همکاران بهداشت محیط و تعیین یک نیروی خدماتی جهت جمع آوری پسماندها در هر شیفت کاری همراه با سایر اقدامات امید است روند دفع پسماندهای بیمارستان به نحو مطلوب انجام گیرد.
۳-جهت افزایش سیکل کاری دستگاه زباله سوز با دانشگاه و شرکت طرف قرارداد ، هماهنگی های لازم انجام  و اقلام مورد نیاز جهت انتقال لوله بخار برای افزایش سیکل کاری دستگاه مذکور در دست تهیه  است و به زودی اقدام خواهد شد.
۴- با شهردار محترم و شرکت پیمانکاری که زیر مجموعه شهرداری هم هست چندین بار تماس تلفنی از طرف مسؤولان بیمارستان برقرار و درخواست شده جهت حمل زباله های معمولی بیمارستان اقدامات و هماهنگی های لازم صورت پذیرد که در آخرین تماس مقرر گردید هرچه زودتر این موضوع انجام و چنان چه مشکلات احتمالی هم در این مورد وجود داشته باشد با پیگیری هایی که در دست اقدام است مرتفع گردد.
در پایان لازم به ذکر است خدمتگزاران خدوم مردم عزیز در حوزه سلامت تمام تلاش خود را به کار بسته تا بتوانند در محیطی سالم و پاکیزه اقدامات درمانی و تشخیصی با کیفیت بالا را ارایه نموده که در این راستا به یاری همه مدیران محترم شهرستان و مردم بزرگوار بیش از پیش نیازمندند.



منبع: داراب آنلاین
نظرات بینندگان