کد خبر: ۹۵۲۷۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۷ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۵

رتبه 24 کنکور تجربی 95 روزی چند ساعت درس خوانده است؟

رضا نظامیان پور در کنکور سراسری 1395 رشته علوم تجربی شرکت کرد و رتبه 24 منطقه 2 و 45 کشوری را بدست آورد او قصد ادامه تحصیل در رشته پزشکی دانشگاه تهران را دارد.
به گزارش شیرازه، در سال 1377 به عنوان اولین فرزند خانواده به دنیا آمد و در سن 7 سالگی وقتی وارد دبستان شد ترس و دلهره داشت. از نوشتن انشا متنفر بود و به گفته خودش هیچ وقت فکرش را هم نمی کرد رشته پزشکی را انتخاب کند.

رضا نظامیان پور که در کنکور سراسری 1395 رشته علوم تجربی موق به کسب رتبه 24 منطقه دو و 45 کشوری شده است به خبرنگار داراب آنلاین گفت: اول دبیرستان وارد مدرسه ای شدم که بیش از نیمی از دانش آموزان جدید بودند. خیلی حس خوبی بودو به دلیل شغل پدرم که پزشک بود ، رشته پزشکی را برای ادامه تحصیل هدف قرار دادم.

وی گفت: به قصد شرکت در کنکور سراسری به طور جدی از چند روز بعد از امتحانات نهایی شروع کردم و معتقد هستم که کنکور با همه معایبی که دارد در حال حاضر بهترین راه برای گزینش داوطلبان به شمار می رود.

نظامیان پور گفت: اوایل تابستان از 8 ساعت درس خواندن در روز شروع کردم و در پایان تابستان به 10 ساعت در روز رسید در روزهایی که مدرسه داشتم 6 ساعت مطالعه می کردم اما در روز های تعطیل به 12 ساعت هم می رسید و تا روز قبل از کنکور درس می خواندم اما در هفته آخر به دلیل این که در جلسه آزمون احساس خستگی نکنم مطالعه را کاهش داده اما رها نکردم.

وی گفت: من در تمام کلاس ها حتی در زمان پیش دانشگاهی حاضر می شدم و یادگیری در کلاس خصوصا دروس اختصاصی برایم مهم بود و بعد از مدرسه با مرور کردن و تسلط کامل بر مطلب شروع به تست زدن می کردم.

برای موفقیت در کنکور تست زدن مهم تر از درس خواندن است

این داوطلب موفق گفت: برای موفقیت در کنکور تست زدن مهم تر از درس خواندن است و تاثیر چشمگیر دارد و من در طول درس خواندن و تست زدن اول تست های آموزشی را کار می کردم و بعد از تسلط کامل شروع به زدن تست های زمان بندی شده می کردم.

وی خاطر نشان کرد: روز قبل از کنکور خیلی استرس داشتم ظهر در طی تماس با یکی از دوستانم که داوطلب رشته ریاضی و فنی بود متوجه شدم که کنکور آسان برگزار شده است و من نیز احساس آرامش کردم.

وی گفت: کنکور در سطح سال گذشته برگزار شد. داوطلبان در سال گذشته به یکباره با چند درس خیلی سخت و مفهومی مواجه شدند که باعث غافلگیری داوطلبان در جلسه آزمون شد اما در سال 1395 همه آمادگی این را داشتند که خیلی سخت و مفهومی برگزار شود.

در هیچ یک از شبکه های اجتماعی و فضای مجازی عضو نبودم

این دانش آموز دبیرستان استعدادهای درخشان گفت: هیچ برنامه خاصی نداشتم ویک نفر خاص را الگو قرار نمی دادم در هر زمینه ای کسانی که موفق بودند را به عنوان الگو در نظر می گرفتم در زمان اوقات فراغت هم اهل تلوزیون نگاه کردن نبودم با گوشی و کامپیوتر سرگرم می شدم و در هیچ یک از شبکه های اجتماعی و فضای مجازی نیز عضو نبودم.

آهسته و پیوسته درس بخوانید تا خسته و بی حوصله نشوید

 وی در توصیه به داوطلبان کنکور سراسری سال 1396 گفت: درس خواندن فرسایشی است یعنی این که اوایل خیلی با انگیزه و جدیت ادامه دهید اما با گذشت زمان و با احساس خستگی ممکن است افت کنید شما داوطلبان در شرایطی موفق می شوید که آهسته و پیوسته درس بخوانید تا این که خسته و بی حوصله نشوید هیچ سقفی برای موفقیت وجود ندارد کسانی موفق می شوند که تلاش کنند.

این داوطلب در توصیه به کسانی که امسال در رشته مورد نظر موفق نشده اند گفت: پشت کنکور ماندن از مزایایی برخوردار می باشد از جمله این که داوطلبان وقت بیشتری دارند و با امتحانات مدرسه درگیر نیستند نباید نا امید شوند و از فرصت پیش رو نهایت استفاده را ببرند.


منبع: داراب آنلاین
نظرات بینندگان