کد خبر: ۹۵۲۸۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۲ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۵

وجود هزار کودک مبتلا به سوء تغذیه فاقد شناسنامه در فارس

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و امور اجتماعی گفت: طبق آمار ۱۵۰ هزار کودک دچار سوء تغذیه در کشور وجود دارد که ۶۰ هزار نفر زیر پوشش و ۹۰ هزار نفر زیر پوشش نیستند.
به گزارش شیرازه، معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و امور اجتماعی گفت: طبق آمار ۱۵۰ هزار کودک دچار سوء تغذیه در کشور وجود دارد که ۶۰ هزار نفر زیر پوشش و ۹۰ هزار نفر زیر پوشش نیستند.
احمد میدری بیان کرد: فعالیت های کشور را باید به دو دسته تقسیم کرد، که بخشی از آن به ساخت راه، آب رسانی، گازرسانی مربوط می شود که کارهای قابل قبولی انجام شده اما بخش دیگر، آسیب های اجتماعی است که روند نامطلوبی دارد.
وی تصریح کرد: شفاف نبودن وضعیت آسیب های اجتماعی از جمله مواردی است که باعث بروز مشکل شده است.
وی با بیان اینکه در سال ۸۵ از هر ۸ ازدواج ۱ طلاق را شاهد بوده ایم و امروز از هر ۴یا ۵ ازدواج ۱ طلاق داریم، افزود: با تحقیقات انجام شده ۲۰ درصد از معتادین دارای شغل هستند بنابراین نمی توان بیکاری را عامل اصلی اعتیاد دانست.
وی تصریح کرد: ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار کودک در کشور فاقد دیپلم هستند که این رقم بسیار نگران کننده است.
وی ادامه داد:طرحی را برای نخستین بار در استان فارس راه اندازی می کنیم که با توجه به شماره کارت ملی افراد مشخص شده که چه کودکانی به مدرسه نمی روند و در این راستا در مرحله اول با خانواده آن ها تماس گرفته می شود و به آنها کمک نیز  اگر مجدد فرزند خود را به مدرسه نفرستادند به عنوان یک مجرم با خانواده برخورد می شود و حتی یارانه آنها نیز قطع می شود.
وی اضافه کرد: در حوزه اعتیاد نیز طرح بیمه درمان معتادین با اولویت کودکان و زنان مد نظر قرار داده شده است.
نظرات بینندگان