کد خبر: ۹۵۲۸۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۹ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۵
رئیس کمیسیون عمران مجلس:

اختصاص ۵۰ درصد ارزش افزوده مالیات به تهران ناعادلانه است/روستاها از سکنه خالی شد

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اختصاص ۵۰ درصد ارزش افزوده مالیات به تهران را ناعادلانه دانست و گفت: کمیسیون عمران مجلس پیگیر نحوه توزیع این اعتبارات به صورت عادلانه در سایر نقاط کشور است.
به گزارش شیرازه، محمدرضا رضایی بعد از ظهر امروز در آئین بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی این شهرستان با تاکید به لزوم بهسازی روستاها اظهارداشت: در این راستا امسال نسبت به بهسازی روستاهایی که کمتر به آن توجه شده اقدام می‌شود.

وی با تاکید به تسریع در روند احداث جاده‌های اصلی بخش سیمکان شهرستان جهرم افزود: برای این امر اعتباری افزون‌بر 50 میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

نماینده مردم شهرستان جهرم در مجلس شورای اسلامی با تاکید به بهسازی جاده‌های روستاها در راستای کاهش سوانح و تلفات جاده‌ای، تصریح کرد: تامین آب شرب روستاها به ویژه در منطقه سیمکان نیز در برنامه‌های مسئولان قرار دارد.

رضایی وجود 70 درصد جمعیت کشور در شهرها و خالی شدن روستاها از سکنه را امری غیر قابل توجیه دانست که آسیب‌های جدی به دنبال دارد.

وی سوق دادن خدمات به سوی کلان شهرها و نادیده گرفته شدن شهرهای کوچک و روستاها را خطری برای مهاجرت مردم از روستاها به سوی شهرها عنوان کرد که عواقب جبران ناپذیری دارد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سیاست نظام باید به سمت توزیع عادلانه امکانات و خدمات در تمام نقاط کشور برود، اختصاص 50 درصد ارزش افزوده عوارض به تهران را غیرعادلانه توصیف کرد و از پیگیری کمیسیون عمران مجلس برای تغییر شیوه توزیع اعتبارات به شکل عادلانه در سایر نقاط کشور شد.

به گزارش تسنیم، آغاز عملیات اجرایی شبکه خط انتقال آب روستاهای بخش خفر به طول 16 هزار و 663 متر، بهسازی روستاهای گلبرنجی و آسمانجرد بخش خفر، بهره‌برداری از بوستان سلامت قطب آباد، کلنگ زنی ساختمان مرکز بهداشت شهرستان جهرم با اعتباری افزون بر 30 میلیارد ریال و افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت روستای دشتدال سیمکان از جمله اقدامات انجام شده در روز پایانی هفته دولت در شهرستان جهرم بود.

انتهای پیام/


منبع: تسنیم
نظرات بینندگان