کد خبر: ۹۵۳۰۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۲ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۵

بیش از 73 درصد کودکان کار و خیابانی فارس از اتباع بیگانه هستند

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس، با اشاره به اینکه بر اساس آخرین آمار 158 کودک کار و خیابانی در این استان شناسایی شده است، گفت: 73 و نیم درصد از این کودکان از اتباع بیگانه و مابقی ایرانی هستند.
به گزارش شیرازه، سید علی محمد موسوی مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس در جلسه ستاد فرهنگی و اجتماعی مدیریت و ساماندهی آسیب های اجتماعی فارس در شیراز، تعداد کودکان خیابانی پسر را پنج برابر کودکان دختر دانست و افزود: استان فارس از این نظر در بین سایر استان های کشور در رتبه چهارم قرار دارد.
وی ادامه داد: از 10 سال گذشته تاکنون چهار هزار و 844 نفر از این کودکان ساماندهی شده اند که هشت درصد آنها دختر و بقیه پسر هستند.
موسوی اظهار کرد: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید این توجه به این مقوله که مدت ها مسکوت مانده بود از سر گرفته شد و ساماندهی این کودکان در دستور کار قرار گرفت.
مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس، یکی از اولویت های دولت را توجه به کودکان بازمانده از تحصیل دانست و گفت: بر این اساس در سال 93 توانستیم 528 کودک بازمانده از تحصیل را با پنج میلیارد ریال اعتبار به مدرسه بفرستیم.
وی ادامه داد: با وجود مشکلات و محدودیت های اعتباری، پارسال نیز 419 کودک بازمانده از تحصیل را زیر پوشش قرار دادیم و راهی مدرسه کردیم.
موسوی اظهار کرد: در مجموع تاکنون یک هزار و 900 کودک بازمانده از تحصیل در این استان شناسایی شده اند که در مسیر علم آموزی هستند و یک هزار و 335 نفر نیز مورد شناسایی قرار نگرفته اند که می کوشیم آنها را نیز شناسایی کنیم.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان