کد خبر: ۹۵۳۱۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۳ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۵

تجمع اعتراضی کارگران بیکار شده کارخانه قند فسا

کارگران بیکار رها شده کارخانه قند فسا در مقابل این کارخانه تجمع اعتراضی برگزار کردند.
به گزارش شیرازه، صبح امروز نمایندگان 180 کارگر فصلی کارخانه قند این شهرستان در اعتراض به تعطیلی و فروش این کارخانه، تجمع اعتراضی برگزار کردند.

کارگران در اعتراض به سه سال تعطیلی کارخانه قند برای ساعتی مقابل این کارخانه تجمع کردند.

به گفته کارگران از سال 92 تا امروز تنها کمتر از 100 روز در کارخانه کار کرده‌اند و این سه سال را با بیکاری و مشکلات عدیده معیشتی به‌سر برده‌اند.

در گفت‌وگویی که خبرنگار فارس با تعدادی از این کارگران داشت، آنان همگی باسابقه کار بالای 15 سال اکنون بدون بیمه و حقوق و مزایای بازنشستگی به حال خود رها شده‌اند.

اغلب این کارگران سن بالای 50 سال دارند و این سال‌ها در دوران نیمه‌تعطیلی و تعطیلی کارخانه در شرایط بد اقتصادی به‌سر می‌برند چراکه با توجه به سن آنان و البته بیماری‌های جسمی بسیاری که ناشی از سال‌ها کار در کارخانه است، موردتوجه کارفرماها حتی به‌عنوان کارگر روزمزد نیز قرار نمی‌گیرند.

یکی از این کارگران اعتراضی در گفت‌وگویی که با خبرنگار فارس به 18 ماه سابقه حضور خود در جبهه اشاره و عنوان کرد: من با این موی سفید و بیماری‌های جسمی ناشی از کار، مدت سه سال است که شرمنده خانواده‌ام هستم و چیزی برای از دست دادن ندارم.

به گزارش فارس، کارخانه قند فسا از جمله کارخانه‌های قدیمی و مهم استان فارس به‌شمار می‌رود که برای دهه‌ها، موجب رونق اقتصادی این شهر بود.

این کارخانه با چغندرقند کار می‌کند اما در سال‌های اخیر به گفته مسؤولان امر، به دلیل خشک‌سالی ورود ماده اولیه چغندر به این کارخانه متوقف و شکر خام جایگزین آن شد.

از آن‌ پس بود که نیروهای کارگر، تعدیل و دستگاه‌های مربوط به فرآوری چغندر به فروش رسید.

اکنون اعلام‌ شده که حتی یک کیلوگرم شکر نیز به کارخانه وارد نخواهد شد و قرار است کارخانه به بخش خصوصی فروخته شود و در عمل کارگران آن، بدون حقوق و بیمه به حال خود رها شوند.

هم‌اکنون کارگران، پس از پایان تجمع در مقابل کارخانه قند به سمت فرمانداری فسا، راهپیمایی خواهند کرد.

منبع: فارس
نظرات بینندگان