کد خبر: ۹۵۳۲۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۷ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۵
از ابتدای سالجاری تاکنون؛

در فارس از هر پنج ازدواج یک مورد به طلاق منجر شده است

مدیرکل ثبت احوال استان فارس گفت : براساس آمارهای موجود ازدواج و طلاق های به ثبت رسیده در این استان از هر پنج ازدواج یک مورد به طلاق منجر گردیده است .
به گزارش شیرازه، علیرضا انصاری  مدیرکل ثبت احوال استان فارس افزود: بررسی آمارهای موجود ثبتی در پنج ماهه گذشته نشان می دهد که تعداد 29هزار 406ازدواج در فارس صورت گرفته که نظر به 18هزار و 25مورد ثبتی سال گذشته افزایش 13و 2دهم درصدی را شاهدیم.

وی ادامه داد: همچنین از ابتدای سالجاری تاکنون در مجموع چهار هزار و 54رویداد طلاق در استان به ثبت رسیده که متاسفانه نسبت به مدت مشابه با سال قبل شاهد رشد 16و 2دهم درصدی در این مقوله هستیم.
انصاری با بیان این مطلب که علت بخشی از این افزایش آمار طلاق را باید در متمرکز شدن ثبت طلاق ها جستجو کرد اظهار داشت: در استان فارس از هر 5مورد ازدواج یک طلاق به ثبت می رسد و این در حالی است که در شیراز از هر سه و 6دهم ازدواج یکی منجر به طلاق می گردد که بر این اساس رتبه فارس در ثبت طلاق در کشور طی سال گذشته 24و در ازدواج 19بوده است.
وی این را نیز هم اضافه کرد که براساس آمارهای ارائه شده میانگین کشوری طلاق چهار و 2دهم و در فارس 5و چهار دهم درصد می باشد و از این حیث فارس رتبه 11کشوری را به خود اختصاص داده است.
انصاری در بخشی از سخنان خود به صدور کارت ملی هوشمند در استان فارس اشاره کرد و افزود: تاکنون 587هزار کارت ملی هوشمند در این استان صادر شده و این در حالی است که سهمیه فارس براساس میزان تعیین شده کشوری 450هزار کارت بوده است.
وی با اشاره به اینکه روزانه در استان فارس 500نفر متقاضی دریافت کارت هوشمند می باشند اظهار داشت: ولی در سالجاری میزان سهمیه استان فارس برای صدور کارت هوشمند هفت هزار و 200فقره می باشد.
منبع: ایرنا


نظرات بینندگان