کد خبر: ۹۵۳۲۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۳ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۵
نماینده مردم در مجلس:

دولت نتوانست در كنار مهار تورم از ركود جلوگيري کند/ این دولت هم سهم صنایع و تولید را نداد

نماینده مردم خرامه، سروستان و کوار در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت فعلی نیز مانند دولت سابق سهم صنایع و تولید را از محل درآمد هدفمندی یارانه ها نداد که این روند ادامه پیدا کرد و از سوی دیگر فعالیت مناسبی در حوزه اکتشافات معادن انجام نشد.
به گزارش شیرازه، داریوش اسماعیلی نماینده مردم خرامه سروستان و کوار در مجلس شورای اسلامی به ارزیابی عملکرد دولت در حوزه صنعت در هفته دولت پرداخت و گفت: دولت در آغاز فعالیت خود ثبات نسبی در مملکت ایجاد کرد.

وی افزود: پایان دولت قبل هر روز درباره تورم نگرانی وجود داشت که در ابتدای کار دولت یازدهم، این دغدغه به یک ثبات رسید و بر صنایع نیز تأثیر گذاشت.

اسماعیلی به تعامل مثبت مجلس با مجموعه دولت در حوزه صنایع اشاره کرد و بیان داشت: این جلسات به ثبات حوزه صنایع کمک کرد و دولت توانست به شکل جدی تری به صنایع بزرگ و اصلی بپردازد که این نکته مثبتی بود و توانست نگاه خوبی به حوزه فولاد و خودرو داشته باشد.

این نماینده مجلس با اشاره به برخی نقاط ضعف دولت یازدهم گفت: دولت فعلی نیز مانند دولت سابق سهم صنایع و تولید را از محل درآمد هدفمندی یارانه ها نداد که این روند ادامه پیدا کرد و از سوی دیگر فعالیت مناسبی در حوزه اکتشافات معادن انجام نشد.

وی به اهمیت اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: روح اقتصاد مقاومتي عبارت است از حمايت از توليد داخلی با استفاده از پتانسيل بخش خصوصي؛ امروز سه مشكل اصلي توليد و سرمايه‌گذاري ما را در داخل كشور تهديد مي‌كند؛ اولين آن ركود است، ما از دولت تشكر مي‌كنيم كه تورم را مهار كرد اما باید بگویم  دولت نتوانست در كنار مهار تورم جلوگيري از ركود را داشته باشد، هميشه جنگ عجيبي در مباحث اقتصادي است كه برويم به سمت مهار تورم يا رونق؟ هرموقع كه بين اين دو يك تعادلي ايجاد شود، اوج شكوفايي را ميتوانيم داشته باشيم كه با توجه به مسائل جديد، آينده را روشن مي‌بينيم.

اسماعيلي ادامه داد: مورد دوم بحث فساد است، امروز بحث فساد اداري، مالي مجموعه و بدنه كشور را تهديد مي‌كند، سومين مساله نيز بحث قاچاق است، كه بخشي از اين قاچاق، قاچاق دولتي و بخشي نيز غير دولتي است، البته اتهام به سمت دولت نيست؛ هميشه اين موارد و مشكلات بوده است، الحق اين دولت قدم‌هاي خوب و مثبتي برداشته ولي بايد دست به دست هم داده و مجموع قوا اين مشكلات را به حداقل برسانيم.

این نماینده مجلس گفت: هر وقت كه بين توليد كنندگان مي‌نشينيم، درخواست و تقاضايشان بيشتر اجراي قانون است و اين كه چرا قانون اجرا نمي‌شود؛ چه در دوره‌ي قبل و چه در دوره‌ي كنوني قوانين بسيار مترقي تصويب شد ولي مشكل در بحث اجرا است.

منبع: صدای خرامه
نظرات بینندگان