کد خبر: ۹۵۳۳۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۳ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۵

گزارش فدراسیون جهانی درباره عملکرد کیمیا علیزاده

کیمیا علیزاده در دومین روز از رقابت‌های تکواندوی المپیک 2016 ریو تاریخ ساز شد. کیمیا در مسابقه رده بندی نه تنها اولین مدال المپیک رشته تکواندو بلکه اولین مدال تاریخ بانوان ایران در المپیک را کسب کرد.
به گزارش شیرازه به نقل از سایت فدراسیون تکواندو، بعد از اتمام مسابقه با حریف سوئدی، کیمیا زمین را بوسید و مربی اش را در آغوش کشید. او از کسب این مدال اشک شوق در چشم داشت هرچند که ترجیح می داد مدال طلا کسب کند. او با اعتماد به نفس بالایی که داشت درهای موفقیت را به سوی دختران ایرانی باز کرد.

کیمیا گفت این موفقیت که او را به یک الگوی اجتماعی تبدیل کرده زندگی شخصی اش را تحت تاثیر قرار خواهد داد و او تمام تلاشش را می کند تا الگوی خوبی باشد برای کسانی که راه او را پیش گرفته اند باشد.

او باور دارد فعالیت ورزشی زنان هیج محدودیتی در ایران ندارد و در آینده زنان ایرانی مدال های بیشتری کسب خواهند کرد.

کیمیا با وجود اینکه در مقایسه با فرزان عاشورزاده، مهدی خدابخشی و سجاد مردانی از رنک پایینتری برخوردار بود توانست از سد ورزشکاران قدرتمند و با تجربه رده وزنی خود عبور کرده و به مدال برنز دست یابد.

علیزاده گفت برای دستیابی به این موفقیت فشار روحی و جسمی زیادی را برای آماده سازی و کم کردن وزن پشت سر گذاشته و از خداوند به خاطر این لطف سپاسگزار است.

مهرو کمرانی، مربی کیمیا علیزاده، گفت زنان در ایران به اندازه مردان به فعالیت های ورزشی علاقمند هستند. کمرانی باور دارد کیمیا بسیا باهوش و صبور است و یکی از بهترین تکواندوکاران رده سنی 57- کیلوگرم است.

با توجه به قد بلندش و تکنیک هایی که در ضربات پا دارد، کیمیا شانس کسب مدال های بیشتری را در آینده خواهد داشت.

هدف کوتاه مدت او کسب مدال طلا در مسابقات قهرمانی جهان 2017 و هدف بلند مدتش کسب مدال در بازی های المپیک 2020 است.


نظرات بینندگان