کد خبر: ۹۵۳۶۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۳ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۵
پنج شنبه ها با شهدا:

همسر سردار گمنام لامرد: سردار، یکی از بهترین نیروهای سردار سلیمانی بود

همسر شهید سردار شهید حاج درویش شریفی گفت: سردار یکی از بهترین نیروهای سردار قاسم سلیمانی بود.
به گزارش شیرازه، سردار شهید حاج درویش شریفی یکی از سرداران بزرگ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که در سال 59 نقطه عطف شروع فعالیت‌های جدی انقلابی این سردار شهید بود.

وی یکی از مؤسسان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی لامرد که به‌عنوان فرمانده در این شهرستان شروع به کار می‌کند و حدود پنج سال در همین سمت فرماندهی سپاه لامرد بود که به عملیات رمضان می‌رود و از ناحیه کمر مجروح می‌شود.

سردار شهید شریفی سال 64 به تهران می‌رود و بنا به دستور محسن رضایی دبیر کنونی مجمع تشخیص مصلحت نظام مسؤولیتی به وی داده می‌شود که او هم فرماندهی سپاه لامرد را داشت و هم در تهران کار می‌کرد تا اینکه خود شهید از فرماندهی سپاه لامرد استعفا می‌دهد و وارد نیروی قدس سپاه می‌شود.

این شهید والامقام، 10 سال درجه سرداری گرفته بود اما هیچ‌گاه دوست نداشت که کسی از این موضوع اطلاع یابد حتی فرزندانش نیز تا چند سال نمی‌دانستند که پدرشان یک سردار بزرگ است.

بالاخره شهید شریفی پس‌ازاینکه زیارت‌خانه خدا را در ماه ذی‌الحجه سال 89 انجام داد همگان می‌دانستند که در آرزوی شهادت است و کسی چه می‌دانست که این سردار شهید عاشورایی روز 12 محرم‌الحرام همان سال به دست معاندان و دشمنان جمهوری اسلامی در شهر لامرد ترور می‌شود.

همسر سردار شهید حاج درویش شریفی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در لامرد به‌عنوان یک همسر شجاع و مقاوم که تا آخرین لحظه زندگی مشترک خود و لحظه شهادت در کنار شهید شریفی بوده به بیان خاطرات زیبای خود از این سردار گمنام می‌پردازد و می‌گوید: شهید شریفی ازنظر ایمان و تقوا بسیار بالا و به‌لحاظ اخلاقی درجه‌یک و درعین‌حال اینکه بسیار درگیر مأموریت‌ها بود اما همیشه لبخند بر لب‌های خود داشت.

رباب جمالی افزود: شهید شریفی دوست داشت همیشه کارهایش را به نحو احسنت انجام دهد و زمانی که از خانه خارج می‌شد و شب نیز که برمی‌گشت فرزندان ما خواب بودند.

همسر سردار شهید شریفی گفت: سردار شریفی همیشه پشتیبان ولایت‌فقیه بود و می‌گفت که ما هر چه داریم از انقلاب اسلامی و ولایت‌فقیه است.

جمالی ادامه داد: شهید شریفی در بسیاری از مواقع، یک ماه در مأموریت بود و همیشه لباس ساده می‌پوشید و کسی نمی‌دانست که وی، یک سردار است و کمتر لباس سرداری خود را بر تن داشت و حتی زمانی که در جمعی حاضر می‌شد با بچه‌های کوچک نیز روبوسی و احوال‌پرسی گرم می‌کرد و همواره نماز اول وقت به‌جا می‌آورد و هیچ‌‌گاه نماز شب او ترک نمی‌شد.

وی تصریح کرد: در زمان شهادت شهید شریفی، سردار سلیمانی گفت که ما یکی از بهترین نیروهای خود را از دست دادیم.

همسر سردار شهید شریفی بیان داشت: ساکنان شهرک شهید بروجردی تهران احترام بسیار ویژه‌ای برای شهید شریفی قائل بودند و زمانی که ایشان نیز به شهادت رسید، این شهرک سپاه‌پوش شد و اهالی آن عزا گرفتند.

وی بیان داشت: شهید شریفی در مورد بیت‌المال بسیار حساس و همیشه عاشق شهادت بود و می‌گفت چرا شهید نمی‌شوم و شهادت شهید شریفی یک افتخار برای ما هم در این دنیا و هم در آن دنیا است و تا پنج یا 6 سال دیگر مشخص می‌شود که سردار شهید شریفی چه‌کارهای مهمی را صورت داده است.

همسر شهید شریفی در ادامه سخنان خود خطاب به جوانان گفت: جوانان راه شهدا را ادامه دهند و خواهران نیز از نظر حفظ حجاب و ایمان بسیار مراقب باشند و یادمان باشد که شهدا حق بسیاری بر گردن همگی ما دارند.

سردار گمنام لامرد، یکی از بهترین نیروهای سردار سلیمانی بودسردار گمنام لامرد، یکی از بهترین نیروهای سردار سلیمانی بودسردار گمنام لامرد، یکی از بهترین نیروهای سردار سلیمانی بود
منبع: فارس
نظرات بینندگان