کد خبر: ۹۵۴۰۹
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۸ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۵
در اقلید؛

واقعه تاریخی غدیر خم بازسازی می شود

بازسازی کاروان نمادین واقعه تاریخی غدیر همزمان با عید غدیر خم و با حضور جمع زیادی از هنرمندان برگزار می شود.
به گزارش شیرازه، سید جواد مسعودی مسئول کانون بسیج هنرمندان شهرستان اقلید با اشاره به در پیش بودن دهه امامت و ولایت از بازسازی کاروان نمادین واقعه مهم وتاریخی غدیر خم در شهرستان اقلید خبر داد وگفت: بازسازی کاروان نمادین  واقعه تاریخی غدیر همزمان با عید غدیر خم و با حضور جمع زیادی از هنرمندان این شهرستان و همکاری شورای فرهنگی آستان امام زاده عبدالرحمن (علیه السلام )برگزار می‌شود.

مسعودی ضمن دعوت از مردم و دوستداران امامت و ولایت برای حضور در این آیین معنوی، افزود: واقعه غدیر از مهمترین وقایع تاریخی در اسلام است که شناخت آن نقش مهمی در شناخت اسلام راستین و سیره نبوی و علوی دارد.

وی با اشاره به اینکه مردم  شهرستان اقلید همواره به مولای متقیان حضرت علی (ع)ارادت خاص داشته‌اند، خاطرنشان کرد: حضور آحاد مردم و خصوصا کودکان و نوجوانان  در این آیین بازسازی، شناخت آنها از زوایای مختلف واقعه غدیر و تاریخ اسلام را وسعت می‌بخشد.

مسئول کانون بسیج هنرمندان شهرستان اقلید همچنین  با اشاره به برپایی این آیین برای اولین باردر شهرستان از انتخاب کمیته‌های تخصصی مختلف برای برپایی باشکوه این آیین خبر دادوگفت: هر کدام از کمیته موظف هستند که در چارچوب ماموریت‌های خود زمینه را برای برگزاری بهتر و باشکوه‌تر این واقعه مهم دنیای اسلام فراهم کنند وآماده دریافت انتقادات و پیشنهادات سازنده مردم عزیز شهرستان می باشند .

در این مراسم، بزرگترین مسابقه نقاشی غدیر ویژه کودکان، موکب های مردمی، پذیرایی ، گلباران قبور مطهر شهدا با پنج هزار شاخه گل اهدایی خیرین ،برنامه های شاد و متنوع هنری ومذهبی برگزار شود.

 حرکت کاروان نمادین  ۸صبح روز عید غدیر از محل شهرک قدس تا جوار مطهر امام زاده عبدالرحمن (علیه السلام) میباشد.


منبع: کلید فارس
نظرات بینندگان