کد خبر: ۹۵۴۳۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۹ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۵
امام جمعه بخش پاسارگاد:

شهریور ماه، ماه ننگین آمریکا واستکبار در ایران است

امام جمعه بخش پاسارگاد گفت:می توان گفت که شهریور ماه، ماه ننگین آمریکا واستکبار در ایران است اگر جوانان ما در سر تاسر کشور این حوادث را ندانند،تحلیل نکنند و عمق یابی نکنند در شناخت کشور وشناخت آینده این کشور دچار اشتباه می شوند.

به گزارش شیرازه  حجت الاسلام محمد پردل امام جمعه بخش پاسارگاد در خطبه های نماز جمعه این هفته با تسلیت شهادت امام جواد(ع)، جوانترین امام معصوم اظهار داشت: امام جواد(ع) نماد مقاومت و ایستادگی  در برابر هجمه دشمنان اسلام بود.

امام جمعه بخش پاسارگاد گفت: همه ائمه اطهار در برابر دشمنان مقاومت و ایستادگی می کردند و ماهم به تبع امامان خود باید در برابر دشمنان و استکبار و ابرقدرتها ایستادگی کنیم، از آنها نهراسیم و قدرت ایران اسلامی را به آنان نشان بدهیم.

وی به شهادت مظلومانه زائران خانه خدا در مکه به دستور آمریکا و دست وهابی ال سعود در سال66 اشاره کرد وافزود:در این جنایت 270 نفر مظلومانه به شهادت رسیدند و امام راحل در این باره فرمود از هتک حرمت کعبه در جمعه خونین نمی توانیم بگذریم و  تحقق دیانت و اعلان برائت از مشرکان یکی از ارکان توحیدی و واجبات سیاسی حج است.

پردل به سالگرد قیام 17 شهریو ماه اشاره کرد و بیان داشت: کشتار تعداد زیادی از مردم بی دفاع در میدان ژاله و شهدای کنونی در جمعه سیاه خونین توسط رژیم منحوس پهلوی در سال 57 باعث شد تا 4 هزار نفر در ان روز کشته شوند و روز ننگینی را برای این رژیم در تاریخ ثبت کند.

وی ابراز داشت: ترور شهیدان رجائی وبا هنر، ترور شهید ایت الله قدوسی دادستان کل کشور، ترور سردار وحید دستجردی رئیس کل شهربانی کشور، شهادت امام جمعه تبریز به دست منافقین وحمله صدام در آخر شهریور ماه سال 59 جنایاتی است که آمریکا علیه مردم ایران فقط در شهریور ماه سالهای مختلف انجام داده است و می توان گفت که شهریور ماه، ماه ننگین آمریکا واستکبار است.

امام جمعه بخش پاسارگاد ادامه داد: جوانان ما نباید این خاطرات را فراموش کنند چرا که حافظه تاریخی یک ملت نباید ضعیف شود.

وی اضافه کرد: اگر جوانان ما در سر تاسر کشور این حوادث را ندانند،تحلیل نکنند و عمق یابی نکنند در شناخت کشور وشناخت آینده این کشور دچار اشتباه می شوند  و گاهی سکوت کردن وکنار کشیدن وحرف نزدن خودش کمک به فتنه است.

وی تصریح کرد: بعضی ها می گویند  آمریکا فرشته نجات ما هست،نباید با آمریکا دشمنی کرد و ما نمی توانیم در برابر آمریکا بایستیم،باید با امریکا صلح  و سازش کرد تا مشکلات حل شود و تحریم ها از بین برود اما شاید حافظه تاریخی این گونه آدمها یاری نکند تا بدانند که امریکا سالهای سال در ایران فرعونیت می کرد و همه امور کشور در دست همین آمریکاییها بود واین کشوراصلا با اراده آمریکا حرکت می کرد و این امام راحل بود که آمد و با پشتوانه مردمی امریکای جنایتکار را از کشور بیرون کرد.

منبع:  طنین پاسارگاد

نظرات بینندگان