کد خبر: ۹۵۵۱۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۰ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۵
رویداد های پلیسی استان فارس؛

شناسایی و دستگیری مزاحم اینترنتی بانوی شیرازی

با تلاش ماموران پلیس فتا استان فردی که در فضای مجازی باعث سلب آسایش خانم شیرازی شده بود، شناسایی و دستگیر شد.
به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی شیرازه، پلیس به‌ عنوان یک سازمان انتظامی و اجتماعی نقشی تعیین‌کننده در امنیت اجتماعی، اخلاقی جامعه دارد. این نهاد با هدف امنیت پایدار وظیفه خطیری را بر عهده دارد. شیرازه روزانه در قالب یک بسته خبری اخبار و جرائد پلیسی استان را منتشر می‌کند.

محموله پتوی قاچاق ميليوني در ممسنی متوقف شد

سرهنگ محمد عبادی‌نژاد فرمانده انتظامي شهرستان ممسنی،‌ گفت: ماموران انتظامی شهرستان ممسنی در ایست بازرسی مقطعی و کنترل خودروهای در جاده نورآباد به سمت قائمیه به یک دستگاه ایسوزو مشکوک و آن را متوقف کردند.

وي افزود: در بررسي بعمل آمده از خودرو تريلر 860 عدد پتوی فاقد مجوز کشف که ارزش ریالی محموله ‌ي کشف شده 900 ميليون ريال مي‌باشد، که در اين رابطه راننده ایسوزو دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائي معرفي شد.

فرمانده انتظامي شهرستان ممسنی تاکيد کرد: پليس با اجراي طرح مبارزه با قاچاق کالا با اين پديده شوم ،به صورت قاطع و قانوني برخورد مي کند.

غافلگيري 60 خرده فروش موادمخدر ،سارق و متهم تحت تعقيب در داراب

فرمانده انتظامي شهرستان داراب، گفت: طي چند روز گذشته طرح ارتقاي امنيت اجتماعي با رويكرد شناسايي و دستگيري خرده فروشان و توزيع كنندگان موادمخدر، سارقان و متخلفان با بكارگيري رده هاي انتظامي اين فرماندهي با هدف احساس امنيت عمومي و مبارزه با مجرمان و هنجار شکنان اجرا شد.

سرهنگ "فرج رستمي" افزود: در اجراي اين طرح، 10 سارق شناسايي، دستگير و 10 فقره انواع سرقت احشام، منزل و اماكن خصوصي از آنها كشف شد.

وي تصريح کرد: در اجراي اين طرح همچنين تعداد 28 متهم تحت تعقيب مراجع قضائي، 21 خرده فروش موادمخدر دستگير و از محل پاتوق هاي آنان 202 گرم انواع موادمخدر صنعتي و سنتي كشف شد.

فرمانده انتظامي شهرستان داراب ضمن اشاره به معرفي متهمان دستگير شده به مراجع قضائي خاطر نشان كرد: پليس با تمام توان در راستاي تامين نظم و امنيت و جلب رضايت عموم مردم از هيچ كوششي دريغ نخواهد كرد و از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را به مرکز فوريت هاي پليسي 110 اعلام کنند.

توقیف 101 دستگاه موتورسیکلت متخلف در استهبان

سرهنگ داود امجدی فرمانده انتظامي استهبان گفت:طرح ارتقاء امنيت اجتماعي در خصوص برخورد باوسائط نقليه متخلف و مزاحم در سطح حوزه استحفاظي به مرحله اجراء در آمد كه با انجام اين طرح عملياتي 101 دستگاه موتورسيکلت توقيف شد.

وي خاطر نشان كرد:طرح ارتقاء امنيت اجتماعي و برخورد با متخلفان همچنان ادامه دارد چرا که اين طرح ها نقش بسزايي در پيشگيري از وقوع جرم در بين شهروندان دارد.

فرمانده انتظامي استهبان ضمن قدرداني ازهمكاري خوب مردم با پليس، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف وموارد مشكوك مراتب را درسريعترين زمان به مركز فوريت هاي پليسي 110 اطلاع دهند.

توقيف خودرو حامل كالاي قاچاق ميليوني در لارستان

سرهنگ حسين ديندارلو فرمانده انتظامي شهرستان لارستان، گفت: ماموران پاسگاه انتظامي دهكويه لارستان، د رجاده لارستان به سمت شيراز، به يك دستگاه اتوبوس مشكوك و آن را متوقف كردند.

وي ادامه داد: در بررسي مشخص شد خودرو حامل كالاي قاچاق است كه در بازرسي از آن، دو هزار و 4 ثوب انواع پوشاك زنانه و بچگانه و ۲۴ جفت كفش خارجي فاقد مجوز قانوني و گمركي كشف شد.

فرمانده انتظامي شهرستان لارستان با اشاره به دستگيري راننده و معرفي وي به مراجع قضايي گفت: ارزش كالاي هاي مكشوفه بيش از 50 ميليو ن ريال برآورده شده است.

مراقب تلفن همراه خود باشید...

رئیس پلیس فتا استان فارس از دستگیری فردی خبر داد که با ربودن گوشی تلفن همراه خانمی در شیراز و استفاده از برنامه های شبکه اجتماعی موجود در تلفن همراه و انتشار اکاذیب باعث سلب آسایش و آبروریزی خانم شیرازی شده بود.

سرهنگ سید موسی حسینی در اين خصوص توضيح داد: چندی پیش خانمی 31 ساله با ارایه مرجوعه قضایی مدعی شد هفته گذشته زمانی که برای خرید مایحتاج روزانه به یکی از فروشگاه های مواد غذایی در سطح شهر می رود، بعد از خرید اجناس و خروج از فروشگاه متوجه می شود تلفن همراهش مفقود شده است.

وي ادامه داد: سپس برای ردگیری به وسیله تلفن همراه شوهرش به دستگاه خودش تماس می گیرد اما پاسخی دریافت نمی کند ولی متوجه می شود که شبکه اجتماعی واتس اپ تلفنش فعال است اما با فرستادن پیام به وسیله واتس اپ و درخواست کمک، از یابنده گوشی نتیجه ای نمی گیرد. بعد از گذشت دو روز از طریق چند تن از بستگانش با خبر می شود یابنده گوشی، از طریق شبکه اجتماعی واتس اپ و تللگرام برای مخاطبین تلفنش پیام ها و اخبار کذب و عکس های مستهجن با نام وی می فرستد و این عمل باعث آبروریزی برای او شده است و برای جلوگیری از تبعات بیشتر این قضیه خواستار پیگیری این پرونده شد.

رئيس پليس فتا استان فارس اظهار كرد: با تشکیل پرونده در پلیس فتا استان، ماموران اقدامات خود را جهت شناسایی متهم یا متهمین آغاز کردند.

سرهنگ حسيني بيان كرد: ماموران پلیس فتا پس از بررسی های تخصصی و اقدامات فنی موفق به شناسایی و دستگیری متهم شدند.

وي گفت: متهم که پسری 23 می باشد در ابتدا منکر هر گونه عمل مجرمانه ای می شود اما با دیدن ادله دیجیتال به بزه انتسابی خود اعتراف می كند و در بازجویی ها عنوان می کند چند روز پیش برای خرید به فروشگاه مواد غذایی رفتم و هنگام انتخاب جنس در غرفه فروشگاه موبایلی را پیدا و آنرا بر می دارد و چون تلفن همراه هیچ گونه رمزی نداشته، به راحتی وارد آن می شود و برای سرگرمی از برنامه های واتس اپ و تلگرام شاکی سوءاستفاده می کند.

رئیس پلیس فتا استان فارس به شهروندان متذکر شد: از تلفن همراه خود به خوبی مراقب کرده و برای آن رمزهای معتبر انتخاب کنید تا در هنگام سرقت یا مفقودی امکان دسترسی به اطلاعات شما میسر نشود.

دستبند پليس بر دستان 23خرده فروش موادمخدر درفسا

سرهنگ علی شیبانیان فرمانده انتظامي شهرستان فسا، گفت: در راستای اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و پاکسازی نقاط آلوده، ماموران انتظامی پس از هماهنگی قضایی،خرده فروشان مواد مخدر را در سطح شهرستان شناسایی کردند.

وي افزود: در اجراي اين طرح، ماموران انتظامی موفق به دستگیری 23 نفر خرده فروش مواد مخدر و كشف 107 گرم هروئین، يك کیلو و 735 گرم انواع موادمخدر، از آنان شدند.

فرمانده انتظامي شهرستان فسا ضمن قدر دانی از همکاری خوب مردم با پلیس خاطرنشان کرد: اجرای طرح های مشابه بصورت مستمر در دستور كار پليس قرار دارد.

نظرات بینندگان