کد خبر: ۹۵۶۰۳
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۵ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۵
مدرس کارگاه آموزش پیشگیری از مواد مخدر در لامرد:

مقابله با استرس و آموزش جرات مندی دو عامل پیشگیری هستند

مدرس کارگاه آموزش پیشگیری از مواد مخدر در لامرد گفت: همچنین آموزش مقابله با استرس و آموزش جرات مندی باعث می شود که افراد به رفتارهای پرخطرکمتری گرایش یابند.

به گزارش شیرازه   عبدالحسین شبانی نژاد مدرس آموزش پیشگیری از مواد مخدر در حاشیه کارگاه آموزشی با موضوع توانمند سازی دربرابرآسیب های اجتماعی ویژه کارکنان و پرسنل کارخانه سیمان لامرد گفت: هدف اصلی پیشگیری از اعتیاد را درسطح اولیه مقاوم نمودن افراد جامعه و به ویژه افراد آسیب پذیر در مقابل وسوسه های مواد مخدر است.


مدرس آموزش پیشگیری از مواد مخدر با اشاره به پیشگیری ازآسیب های اجتماعی و اعتیاد در جامعه درادامه خانواده را مهمترین نهاد درتجزیه وتحلیل اعتیاد دانست و اظهار کرد: اشکال در ساختار خانوادگی می تواند هم زمینه ساز گرایش به اعتیاد باشد و هم عاملی مهم برای پیشگیری ازسوء مصرف مواد.

وی افزود: وقتی روابط صمیمی بین والدین و فرزندان و نیز پیوند ایمن وجود ندارد، فرزندان بیشتر به مصرف مواد مخدر گرایش پیدا می کنند و برعکس روابط خانوادگی گرم و صمیمی و حمایت گر ولی نه مداخله گرانه، فرزندان را از گرایش به مواد مخدر دور نگه می دارد.

شبانی نژاد کیفیت بالای پیوندهای عاطفی بین والدین و فرزندان را یک عامل محافظت کننده در مورد بسیاری از رفتارهای پرخطر دانست و افزود: ایجاد خود مختاری سالم کمتر به بزهکاری، خلاف کاری در مدرسه و سوءمصرف مواد مبتلا می شود.

این مدرس همچنین اشاره داشت: تضادهای والدین معمولا باعث کاهش تعامل والدین با فرزندان می گردد و درنتیجه نظارت را کاهش می دهد که خود عملی برای نزدیکی بیشتر نوجوانان به سوءمصرف مواد می گردد.

شبانی نژاد با بیان این مطلب که آموزش مهارت های زندگی به خانواده ها کمک می کند تا به مهارت های مختلف دست یافته و رفتارمناسب تری با فرزندان خود داشته باشند، خاطر نشان کرد:  همچنین آموزش مقابله با استرس و آموزش جرات مندی باعث می شود که افراد به رفتارهای پرخطرکمتری گرایش یابند.

وی درپایان خاطرنشان کردند: خودباوری واعتماد به نفس در زندگی باید از نهاد خانواده صورت بگیرد و این مساله به صورت باورعمومی به سطح جامعه، تعمیم داده شود.

منبع: لامرود
نظرات بینندگان