کد خبر: ۹۵۶۲۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۸ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۵

مصاف حساس ایران و چین در شن‌یانگ و شکار اژدهای سرخ

تیم ملی فوتبال ایران روز سه شنبه دومین دیدار خود را در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ مقابل چین انجام می‌دهد.
به گزارش شیرازه مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه در منطقه آسیا، روز سه‌شنبه با انجام شش بازی در دو گروه A و B برگزار می‌شود تا خیلی زود هفته دوم این مسابقات هم سپری شود. در این روز، ملی‌پوشان فوتبال ایران در چین مهمان این تیم هستند و دو تیم از ساعت ۱۶:۰۵ در ورزشگاه شهر شنگ یانگ مقابل هم صف آرایی می‌کنند.
سایت AFC دیدار ایران و چین را دیداری حساس توصیف کرد و نوشت که ایران با پیروزی دیر هنگام خود برابر قطر با روحیه بالایی به مصاف این تیم شرق آسیایی می‌رود.

سایت AFC در گزارشی به بررسی دیدارهای این مرحله پرداخت و از دیدار تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران و  تیم‌ ‌ملی فوتبال چین به عنوان یکی از دیدارهای حساس هفته‌ دوم رقابت‌ها نام برد و نوشت: ایران صدرنشین به شهر شن یانگ سفر خواهد کرد تا دیدار سخت و حساس برابر تیم چینی که توانست شکست سه بر صفر برابر کره را با نتیجه‌ سه بر دو به پایان برساند.

ایران با پیروزی در لحظات آخر خود که برابر تیم‌ ‌ملی فوتبال قطر کسب کرد، از لحاظ روحی شارژ شده است. گل‌های دیر هنگام رضا قوچان‌نژاد و علیرضا جهانبخش باعث شد ایران دیدار نخست خود را با نتیجه‌ دو بر صفر به پایان برساند.

در دیگر دیدارهای این مرحله این بازی‌ها برگزار خواهد شد:

سوریه – کره جنوبی

قطر – ازبکستان

امارات – استرالیا

عراق – عربستان

تایلند – ژاپن


ایران

تیم ملی فوتبال ایران

شاگردان کارلوس کی‌روش روز پنج‌شنبه هفته گذشته توانستند در نخستین بازی، سه امتیاز حساس و روحیه‌بخش را در دقایق پایانی مقابل قطر کسب کنند و با تفاضل گل بهتر نسبت به کره‌جنوبی و ازبکستان، دیگر تیم‌های پیروز این هفته به صدر جدول بروند. گل‌های ایران را در این بازی رضا قوچان نژاد و علیرضا جهانبخش به ثمر رساندند و آندرانیک تیموریان هم بهترین بازیکن زمین لقب گرفت.

تیم کی‌روش با پیروزی مقابل قطر، به روند شکست نخوردن خود در طول سه سال گذشته مقابل تیم‌های آسیایی تداوم بخشید تا از این نظر، با اعتماد به نفس بیشتری مقابل چین ظاهر شود. از آخرین شکست ایران مقابل تیم‌های آسیایی حدود ۱۲۰۰ روز می‌گذرد که این شکست هم مقابل عمان در یک بازی دوستانه رقم خورده بود.

ملی پوشان ایران پس از دیدار با قطر، با انجام یک تمرین در تهران شامگاه روز جمعه با پرواز چارتر راهی شهر چنگ یانگ شدند و پس از حدود هشت ساعت به این شهر هم مرز با کره شمالی رسیدند و در همان روز هم در این شهر نخستین تمرین خود را به به دلیل بارش باران در سالن وزنه انجام دادند.

برای تیم ملی ایران، جواد نکونام به دلیل اخراج در دیدار با قطر، روی نیمکت نخواهد نشست و وضعیت اشکان دژاگه هم به دلیل مصدومیت نامشخص است. حضور این بازیکن با تجربه قطعا در بازی تیم ملی تاثیر دارد و تمام سعی کادر پزشکی و فنی ایران استفاده از این بازیکن است. البته مارکار آقاجانیان، مربی فوتبال ایران که برای آنالیز دیدار کره جنوبی و چین به سئول رفته بود، زودتر از تیم ملی به شنگ یانگ رسیده و با در اختیار گذاشتن اطلاعات این بازی، تیم ملی را هم مقابل چین همراهی خواهد کرد.


ورزشگاه شن یانگ

چینی‌ها که معمولا در پکن و ورزشگاه لانه پرنده از مهمانان خود پذیرایی می‌کنند، این بار برای دیدار با تیم ملی فوتبال ایران شهر شنگ‌یانگ را انتخاب کردند.   چین و ایران در طول ۲۳ دیداری که برابر هم برگزار کردند، تنها یک بار در این شهر به مصاف هم رفتند که چین با حساب دو بر صفر ایران را شکست داد.



منبع: ایسنا
نظرات بینندگان