کد خبر: ۹۵۶۲۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۴ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۵
رویداد های پلیسی استان فارس؛

مزاحمت از طریق جلب اعتماد در فضای مجازی

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت از ایجاد مزاحمت در فضای مجازی با جلب اعتماد افراد خبر داد.
به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی شیرازه، پلیس به‌ عنوان یک سازمان انتظامی و اجتماعی نقشی تعیین‌کننده در امنیت اجتماعی، اخلاقی جامعه دارد. این نهاد با هدف امنیت پایدار وظیفه خطیری را بر عهده دارد. شیرازه روزانه در قالب یک بسته خبری اخبار و جرائد پلیسی استان را منتشر می‌کند.

کشف 238 كيلوگرم ترياك در بوانات فارس

سرهنگ علي ذوالقدري جانشين فرمانده انتظامي استان فارس، گفت: ماموران انتظامي شهرستان بوانات در راستاي مبارزه با سوداگران مرگ و قاچاقچيان موادمخدر،‌ اقدام به كنترل خودروهاي عبوري در اطراف اين شهرستان كردند.

وي ادامه داد: در اين راستا ماموران با اجرای ایست و بازرسی مقطعی در جاده بوانات به سمت صفاشهر به یک دستگاه خودرو وانت پیکان مظنون و آن را متوقف كردند.

جانشين فرمانده انتظامي استان فارس اظهار كرد: در بازرسي از اين خودرو ۲۳۸ کیلوگرم موادمخدر از نوع تریاک که به صورت بسیار ماهرانه در قسمت وانت خودرو جاساز شده بود، کشف شد.

سرهنگ ذوالقدري گفت: در اين رابطه دو قاچاقچي موادمخدر دستگير و با تشكيل پرونده به مراجع قضائي معرفي شدند.

اجراي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي با اولويت پاکسازي مناطق آلوده در جنوب شهر شيراز

سرهنگ يوسف ملك زاده فرمانده انتظامي شهرستان شيراز، گفت: در راستاي برخورد با مجرمان در بافت هاي فرسوده و جرم خيز كلان شهر شيراز، و افزايش احساس امنيت،‌ طرح ارتقاء امنيت اجتماعي در محله هاي کوزه گري، دهپياله، بلوار ماذون قشقايي و شيخ علي چوپان اجرا شد.

وي ادامه داد: در اين طرح ماموران ضمن بازرسي از 16 باب منازل و اماكن كه به محل توزيع موادمخدر تبديل شده بود،‌،310 گرم ترياک، 32گرم حشيش، 65 گرم سوخته ترياک، 10گرم هروئين، 3 گرم شيشه، 17 عدد افشانه دفاع شخصي و يك عدد باطوم فلزي،‌يك عدد پايپ استعمال موادمخدر و دو حقه وافور كشف شد.

فرمانده انتظامي شهرستان شيراز افزود: كشف 200 هزار نخ سيگار قاچاق، 4 هزار و 746 عدد نوشيدني قاچاق، يك قبضه سلاح جنگي (کلت)، 3 قبضه اسلحه شكاري فاقد مجوز، 3 دستگاه خودرو مسروقه، دو دستگاه موتورسيکلت مسروقه و 4 تيغه سلاح سرد از ديگر نتايج اجراي اين طرح بود.

سرهنگ ملك زاده از توقيف 53 دستگاه وسائط نقليه متخلف و دستگيري 44 نفر متهم در اين طرح خبر داد و خاطر نشان كرد: متهمان دستگير شده با تشكيل پرونده به مراجع قضائي معرفي شدند.

پايان خط سارق به عنف با 8 فقره سرقت در شيراز

سرهنگ سيروس حيدري رئيس پليس آگاهي استان فارس، گفت: دو نفر جوان 25 ساله در يكي از خيابان هاي مركزي شيراز، وارد يك مغازه شده و يکي از آنها با تهديد تيغ موکت بري اقدام به سرقت يک دست کت و شلوار از آن مغازه كردن و سپس متواري مي شوند.

وي اظهار كرد: با تلاش ماموران کلانتري 11 زند شيراز يكي از متهمان به نام "الف ي" دستگير و يك دستگاه موتورسيکلت متعلق به وي توقيف شد.

رئيس پليس آگاهي استان فارس افزود: متهم جهت ادامه تحقيقات به پليس آگاهي منتقل شد كه در بررسي مشخص شد وي داراي 10 فقره سابقه سرقت و فروش موادمخدر مي باشد.

سرهنگ حيدري بيان كرد: متهم در تحقيقات علاوه بر سرقت به عنف انجام شده از آن مغازه، به بيش از 7 فقره سرقت به عنف با همدستي شخصي به نام "ح – ن" اقرار که صحنه هاي سرقت بازساري و 5 نفر از مالباختگان شناسائي شدند.

وي با بيان اينكه تلاش براي همدست سارق ادامه دارد، گفت: متهم دستگير شده با تشكيل پرونده به مراجع قضائي معرفي شد.

کشف 79 کيلوگرم ترياک توسط ماموران پليس راه جنوب استان فارس

سرهنگ حمداله هوشمندي فرمانده پليس راه جنوب استان، گفت: تيم گشت پليس راه لارستان،‌هنگام گشت زني و كنترل خودروهاي عبوري، در جاده لارستان به سمت جهرم، يک دستگاه سواري پژو 405 را به علت تخلف سبقت غيرمجاز متوقف كردند.

وي ادامه داد: پس از اعمال قانون در خصوص راننده اين خودرو متخلف، ماموران با استعلام پلاک خودرو متوجه شدند، که پلاک وي داراي شکايت در سامانه سيستم راهور مي باشد.

فرمانده پليس راه جنوب استان فارس گفت: خودرو به پاسگاه انتظامي منتقل و در بازرسي از خودرو 79 کيلوگرم موادمخدر از نوع ترياک كه به طرز ماهرانه اي جاسازي شده بود،‌گشف شد.

دستگيري سه سارق با کشف 5 فقره کيف قاپي در فیروزآباد

سرهنگ حسین ارجمند مزیدی فرمانده انتظامي شهرستان فیروزآباد، گفت: در پي وقوع چند فقره كيف قاپي در خيابان هاي شهرستان فیروزآباد، شناسايي و دستگيري سارقان در دستور كار ماموران انتظامي قرار گرفت.

وي بيان داشت: با انجام اقدامات اطلاعاتي، ماموران موفق شدند سه نفر سارق کيف قاپ را شناسايي و در يک عمليات غافلگيرانه دستگير کنند.

فرمانده انتظامي شهرستان فیروزآباد افزود: متهمين در بازجويي هاي اوليه به 5 فقره كيف قاپي اقرار كردند.

سرهنگ ارجمند با اشاره به اينکه اموال مسروقه نيز در مخفيگاه متهمين کشف شده است، به شهروندان توصيه کرد: هرگز وجوه نقد و اشياء گران قيمت خود را با كيسه هاي نايلوني روشن يا ساك هاي غيراستاندارد حمل نكنند و محتويات داخل كيف خود را در معرض ديد افراد ناشناس قرار ندهند.

مزاحمت از طریق جلب اعتماد در فضای مجازی

سرهنگ دلاور القاصی مهر فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت، گفت: ماموران پلیس فتا شهرستان مرودشت، با انجام اقدامات فنی و پلیسی و مهندسی اجتماعی فردی را که با برقراری ارتباط طولانی مدت اینترنتی، اعتماد همکلاسی دخترش را جلب و سپس برای وی مزاحمت ایجاد می كرد، را شناسایی و دستگیر و به مراجع قضائی معرفی كردند.

وی ادامه داد: این فرد که 44 ساله و متاهل می باشد، خود را جوانی 22 ساله و با نام جعلی "ب - ع" پس از جلب اعتماد همکلاسی دخترش با دادن وعده ازدواج و فریب و اخذ چندین عکس و فیلم شخصی وی را مورد تهدید و توهین قرار داده و ناراحتی های فراوانی برای این دختر و خانواده اش بوجود آورده بود.

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت با اشاره به این که با هوشیاری و تلاش ماموران پلیس فتا این فرد شیاد دستگیر و روانه زندان شد، بار دیگر به شهروندان هشدار داد: بخاطر داشته باشید افراد در شبکه های مجازی می توانند وانمود کنند که شخص دیگری هستند و با ایجاد ارتباط طولانی اعتماد شما را جلب کنند، بنابراین هرگز به در خواست آنها پاسخ مثبت نداده و حرف های آنها را باور نکنید.

سرهنگ القاصي مهر تاکید كرد: براي پيشگيري از بروز چنين موادري لازم است شهروندان از اشتراک گذاشتن عکس ها و ویدئو های شخصی و خانوادگی خود در سایت ها و شبکه های اجتماعی خودداري كنند.

توقيف 50 دستگاه وسيله نقليه متخلف در ممسنی

سرهنگ محمد عبادی نژاد فرمانده انتظامي شهرستان ممسنی، گفت: پس از آنكه ماموران اطلاع یافتند بعضي از راکبان موتورسيکلت و رانندگان خودروها با انجام حرکات نمایشی و پرخطر در صدد برهم زدن آسايش و آرامش مردم هستند، موضوع در دستور كار ماموران این شهرستان قرار گرفت.

وي ادامه داد: مأموران انتظامي و راهور شهرستان ممسنی در اين راستا 9 دستگاه خودروی سواری و 19 دستگاه موتورسيکلت را به علت نداشتن مدارک و آلودگی صوتی و تعداد 10 دستگاه خودروی سواری و 12 دستگاه موتورسیکلت را به علت انجام تخلفات حادثه ساز (جمعا 50 دستگاه) توقيف و روانه پارکينگ کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی افزود: در راستای طرح پاکسازی مناطق آلوده در شهرستان نیز مأمورین این یگان اقدام به پاکسازی كردند که در این راستا میزان 75 گرم تریاک، 780 گرم ماری جوانا و 4 گرم هروئین کشف و تعداد 8 نفر نیز در این رابطه دستگیر شدند.

سرهنگ عبادی نژاد با تأكيد بر ادامه يافتن طرح هاي برخورد با متخلفین و مخلان نظم و آسایش مردم بيان كرد: تمامي يگان هاي انتظامي شهرستان به صورت مستمر و در طول شبانه روزی با متخلفین بدون اغماض، برخورد قاطع و قانونی خواهد كرد.

وی از شهروندان درخواست كرد: هرگونه اخبار و اطلاعات خود را از طریق تلفن 110 در هرموقع از زمان به پلیس اطلاع دهند و پلیس به صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارشات و اخبار شما می باشد.

نظرات بینندگان