کد خبر: ۹۵۶۷۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۸ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۵
منتخب مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری:

بزرگداشت شهدای منا مهم‌ترین پایگاه انتقال پیام‌های ظلم‌ستیزی به دنیاست

منتخب مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری گفت: برگزاری مراسم‌ بزرگداشت شهدای فاجعه منا اقدام مثبتی برای انتقال پیام‌های ظلم‌ستیزی و مقابله با جهانخواران استكباری است.
به گزارش شیرازه، آیت‌الله علی‌اكبر كلانتری، منتخب مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به فرا رسیدن سالروز وقوع فاجعه منا برای حجاج بیت‌الله‌الحرام گفت: فاجعه منا معلول بی كفایتی و بی تدبیری و كوتاهی‌های فراوان آل سعود در ارتباط با حجاج كشورهای مختلف بود.

اوج بی‌كفایتی آل سعود در فاجعه منا
وی با بیان اینكه قطعا اگر آل سعود تدبیر می‌اندیشند و با درایت و فرصت بیشتری به آن وضعیت رسیدگی می‌كردند این فاجعه رخ نمی‌داد، افزود: ما شاهدیم در كشور ایران با وجودی كه هر سال به‌صورت مستمر صدها هزار و گاهی میلیون‌ها نفر زائر به زیارت امام رضا(ع) مشرف می‌شوند و با وجودی اینكه امكانات كمتری دارند هیچگاه چنین فاجعه‌ای رخ نداده است و معلوم می‌شود كه خاندان آل سعود در مورد حجاج تدبیر كافی نداشتند البته این یك نگاه خوش‌بینانه است و برخی‌ها احتمال می‌دهند كه تعمدی در كار باشد.

آل سعود تعمداً می‌خواهند مسلمانان به مراسم حج علاقه‌ای نشان ندهند
آیت‌الله كلانتری با تصریح اینكه مراسم بسیار ارزشمند حج كه می‌تواند در خدمت اهداف و مصالح جهان اسلام باشد برای آل سعود غیرقابل تحمل است، گفت: برخی‌ها این‌گونه برداشت می‌كنند كه آل سعود تعمداً می‌خواهند كاری كنند كه مسلمانان به این مراسم ارزشمند عبادی ـ سیاسی اظهار و علاقه‌ای نشان ندهند ولی به هر حال آنچه كه مسلم است این است كه در همه مراحل انجام مناسك و برگزاری مراسم‌های عبادی همه اذعان می‌كنند كوتاهی، مسامحه و بی تدبیری آل سعود مشهود و روشن است.

دولتمردان قاطعیت بیشتری در برخورد با آل سعود داشته باشند
عضو مجلس خبرگان رهبری تأكید كرد: به نظر می‌رسد كه باید دولتمردان ما در این رابطه قاطعیت و صلابت بیشتری به خرج دهند و كاری نكنند كه این فاجعه بزرگ به فراموشی سپرده شود و مظلومیت شهدای والای مقام فاجعه منا كمرنگ شده و رو به فراموشی رود.
وی، برگزاری مراسم‌های بزرگداشت شهدای فاجعه منا را اقدام مثبتی جهت برای انتقال پیام‌های ظلم‌ستیزی و مقابله با جهانخواران استكباری دانست و گفت: این مراسم‌ها می‌تواند مهم‌ترین پایگاه انتقال این پیام‌ها باشد و زمینه‌ای برای افشا كردن كاستی‌ها و تندروی‌های وهابیون و تكفیری‌ها باشد.

لزوم برپایی همایش‌های متعدد جهت انتقال پیام مسلمانان جهان بر علیه وهابیت
آیت‌الله كلانتری اظهار كرد: بر همه روشن است كه ریشه جریان‌هایی نظیر داعش، بوكوحرام و غیره در همین تصورات افراطی تكفیری وهابیت است و برای روشن كردن اذهان مسلمانان همه كشورها می‌توان همایش‌هایی را برگزار كرد تا پیام‌های اثرگذار انقلاب اسلامی را به جهانیان منتقل كنیم.

برگزاری گردهمایی علمای اهل سنت در چچن یك نقطه قوت بود
عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه به برگزاری گردهمایی مسلمانان اهل سنت در چچن برای معرفی تفكرات اهل سنت اشاره كرد و گفت: در گردهمایی چچن شمار قابل توجهی از علمای اهل سنت دایره اهل سنت را مشخص كردند كه شامل كدامیك از فرقه‌ها هستند و در این میان هیچ نامی از وهابیت برده نشده است و این مسئله نقطه قوت و جای خوشحالی است.
وی ادامه داد: گرچه وهابیت خود را اهل سنت اصیل می‌دانند ولی محققان و دانشمندان جهان و علمای سرشناس اهل سنت و كسانی كه تعصب ندارند تأكید دارند كه افكار و ایده‌های این فرقه هیچ سنخیت و ارتباطی با نظام حاكم بر اسلام ندارد و یك گروه و فرقه خودساخته و تافته جدابافته هستند و قطعاً افكار آن‌ها تأیید نمی‌شود.

باید از هر راهی برای معرفی مظلومیت ایران استفاده كرد
آیت‌الله كلانتری در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به عدم حضور ایرانیان در مناسك حج امسال گفت: طبیعی است كه زمانی كه نتوان به‌صورت فیزیكی در مراسم حج حاضر شد، باید از همه راه‌هایی كه وجود دارد، برای معرفی مظلومیت ایران و عملی كردن برائت از مشركان استفاده كرد.
منبع: ایکنا
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۵
0
ایشان الان نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان هستند نه منتخب