کد خبر: ۹۵۷۲۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۵ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۵
مدیرعامل آب منطقه ای فارس:

وضعیت آب شرب در برخی روستاهای فارس بحرانی است

مدیر عامل آب منطقه ای فارس وضعیت آب شرب در برخی از روستاهای این استان را بحرانی اعلام کرد.
به گزارش شیرازه، حمیدرضا دهقانی مدیر عامل آب منطقه ای فارس گفت: در برخی از روستاهای استان فارس به دلیل خشکسالی تامین آب شرب برای روستاییان با مشکل روبه روست.

وی ادامه داد: با توجه به این وضعیت بحرانی متاسفانه در برخی از روستاهای استان فارس به ویژه روستاهای مرودشت شاهد کشت محصولات آب بر هستیم که در این رابطه باید تدابیری اتخاذ شود.

مدیر عامل آب منطقه ای فارس اظهار داشت: متاسفانه برخی از کشاورزان فقط به فکر خودشان در یک زمان کوتاه هستند و به سوددهی محصولات کشاورزی توجه دارند در صورتیکه باید به موضوع آب در یک افق ۱۰ الی ۲۰ ساله توجه کرد.

وی در بخش دیگیری از سخنان خود در خصوص نصب کنتورهای هوشمند در استان بیان کرد:  در حال حاضر۱۰ هزار کنتور در شهرستان داراب، ارسنجان و سروستان نصب شده و انتظار می رود مدرم در این موضوع همکاری کنند.

مدیر عامل آب منطقه ای فارس نصب کنتور را گامی موثر در کنترل اضافه برداشت و مقابله با مرگ دشت دانست و گفت: در این راستا ضروری است علاوه بر توجه به قانون به مسئله صرفه جویی نیز توجه ویژه ای داشته باشند.

دهقانی خواستار اولویت بندی نقاط آسیب پذیر دشتهای استان را از سوی همه دستگاهها شد و تاکید کرد: همه دستگاه ها باید در اجرای قوانین و طرح احیاء و تعادل بخشی آبهای زیرزمینی همکاری داشته باشند.

نخبگان دانشگاهی در موضوع آب با جدیت وارد شوند

وی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار توجه نخبگان دانشگاهی به موضوع آب شد و اظهار داشت: از دانشگاه ها انتظار می رود به عنوان نخبگان کشور در حل مسایل آب بیش از پیش همکاری کنند .

دهقانی با اشاره به اینکه پذیرش مساله بحران آب از سوی مردم سخت است، بیان کرد: با توجه به مطالعاتی که در گذشته انجام شده بود این مطالعات نشاندهنده بحران آب در دشتهای استان بود که  متاسفانه هم اکنون این اتفاق افتاده است.
منبع: مهر
نظرات بینندگان