کد خبر: ۹۵۷۴۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۷ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۵
رویداد های پلیسی استان فارس؛

انهدام باند سارقان تجهيزات مخابراتی با 10 فقره سرقت

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون از دستگيري اعضاي باند سارق تجهيزات مخابراتی با 10 فقره سرقت خبر داد.
به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی شیرازه، پلیس به‌ عنوان یک سازمان انتظامی و اجتماعی نقشی تعیین‌کننده در امنیت اجتماعی، اخلاقی جامعه دارد. این نهاد با هدف امنیت پایدار وظیفه خطیری را بر عهده دارد. شیرازه روزانه در قالب یک بسته خبری اخبار و جرائد پلیسی استان را منتشر می‌کند.

پاركينگ ايستگاه 92 وسيله نقليه متخلف در گراش

سرهنگ علي بابايي فرمانده انتظامي شهرستان گراش، گفت: ماموران انتظامي شهرستان گراش در اجراي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي، تعداد 66 موتورسيكلت و 26 دستگاه خودرو متخلف را توقيف کردند.

وي اظهار كرد: انجام حركات نمايشي،نداشتن كلاه ايمني ،سبقت هاي غير مجاز و نداشتن مدارك هويتي علت توقيف 92 دستگاه وسيله نقليه متخلف بوده كه روانه پاركينگ شدند.

فرمانده انتظامي شهرستان گراش گفت: برخورد با افرادي که به هر نحوي قصد بر هم زدن آسايش و آرامش شهروندان را داشته باشند در دستور کار پليس در شهرستان گراش است.

دستگیری سارقان اماكن خصوصي با 50 فقره سرقت در شيراز

سرهنگ سيروس حيدري رئيس پليس آگاهي استان فارس، ماموران پاسگاه انتظامی پل فسا شهرستان شيراز،‌يك سارق را در حال سرقت از درون يك انبار مغازه دستگير و متهم را جهت ادامه تحقيقات به پليس آگاهي استان معرفي كردند.

وي ادامه داد: در بررسي سوابق کیفری متهم مشخص شد وي، دارای دو فقره سابقه در زمینه سرقت می باشد.

رئيس پليس آگاهي استان فارس اظهار كرد: در تحقيقات انجام شده،‌اين سارق به بیش از ۵۰ فقره سرقت از اماکن خصوصی با همدستی يك نفر ديگر اقرار كرد.

سرهنگ حيدري گفت: با تلاش ماموران همدست سارق نيز طی عملیات غافلگیرانه پلیسی دستگير، صحنه های سرقت بازسازی و تعداد ۱۷ نفر از شکات شناسائی، شدند كه تلاش براي شناسائی سایر مالباختگان و دستگیری خریداران اموال مسروقه ادامه دارد.

توقیف خودروی زانتیا با 49 ميليون ريال خلافي در رستم

سرهنگ اسلامی فرمانده انتظامي رستم، گفت: ماموران انتظامي شهرستان رستم، در اجرای طرح مهار و کنترل خودروهای عبوری به يک دستگاه سواري را به دليل ارتكاب تخلفات راهنمايي و رانندگي، متوقف کردند.

سرهنگ اسلامی افزود: در استعلام از سامانه راهور مشخص شد اين خودرو داراي خلافي پرداخت نشده به مبلغ 49 ميليون و 50 هزار ريال مي باشد که بلافاصله خودرو توقيف و به پارکينگ منتقل شد.

فرمانده انتظامي رستم در خاتمه تصريح کرد: بيشتر تخلفات ضبط شده براي راننده اين خودرو سبقت و سرعت غير مجاز، عبور از چراغ قرمز و رانندگي مخاطره آميز در جاده بوده است که طي 132 برگ خلافي صادر و پرداخت نشده است.

انهدام باند سارقان تجهيزات مخابراتي با 10 فقره سرقت

سرهنگ رجبعلی رزمجوئی فرمانده انتظامی شهرستان کازرون، گفت: مأموران کلانتری12 حضرتی شهرستان کازرون پس از دريافت اطلاعاتي مبني بر سرقت تجهيزات مخابراتي در سطح شهرستان رسيدگي به موضوع را به صورت ويژه در دستور کار خود قرار دادند.

وي ادامه داد: ماموران در پي گشت زني هاي نامحسوس و فعاليت هاي اطلاعاتي موفق به شناسايي و دستگیری سارقی که اقدام به سرقت تجهیزات مخابراتی می كرد، شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون تصريح کرد: متهم دستگير شده در بازجويي هاي اولیه به 4 فقره سرقت تجهيزات مخابراتي در سطح شهرستان اقرار کرد.

سرهنگ رزمجوئی اظهار داشت: با توجه به اهمیت موضوع پرونده به همراه متهم دستگیر شده جهت تحقیقات تخصصی به پلیس آگاهی ارجاع گردید.

وی افزود: در پلیس آگاهی متهم به 5 فقره سرقت تجهیزات مخابراتی و یک فقره سرقت از اماکن دولتی (در مجموع به 10 فقره سرقت) با همدستی دو نفر دیگر اقرار که در یک عملیات غافلگیرانه همدستان وی نیز دستگیر شدند.

فرمانده انتظامي شهرستان کازرون با بیان اینکه تحقیقات جهت کشف سرقت های احتمالی ادامه دارد، گفت: مشاركت شهروندان واعلام موارد مشكوك به پليس 110 ازاقدامات اثر گذار در خصوص ايجاد امنيت پايدار مي باشد.

هشدار پلیس فتا فارس درباره خرید بازی آنلاین از فضای مجازی

سرهنگ سیدموسی حسینی رئیس پلیس فتا استان فارس، گفت: امروزه خرید و فروش اکانت بازی های رایانه ای در دنیای مجازی با استقبال زیادی مواجه و به امری عادی تبدیل شده است، به طوری که برخی از کاربران با ایجاد اکانت کاربری و رساندن بازی به مرحله ای که برای کاربران جذابیت لازم را داشته باشد، مبادرت به فروش اکانت کاربری خود می کنند.

وي ادامه داد: در کاربران نيز علاقمند زیادی وجود دارند که حاضرند با خرید اکانت های مراحل بالاتر سریعتر به مرحله پایانی بازی برسند؛ به همین دلیل برخی افراد سودجو و فرصت طلب با انتشار موارد خلاف واقع و انجام تبلیغات فریبنده از خریداران اکانت های بازی ها که معمولاً کودکان و نوجوانان هستند، سوءاستفاده کرده و از آنان کلاهبرداری می کنند.

رئیس پلیس فضای تبادل اطلاعات استان فارس به خانواده ها توصیه کرد: نظارت کافی بر فعالیت های سایبری کودکان و نوجوانان خود اعمال کنند تا فرزندانشان در دام مجرمان سایبری گرفتار نشوند؛ و نوجوان باید مراقب افراد شیاد و کلاهبردار، هنگام خرید و فروش امکانات و تجهیزات مجازی در بازی رایانه ای باشند.

سرهنگ حسینی از کاربران درخواست كرد: برای خرید اکانت های بالاتر بازی ها، از فروشگاه های دارای نماد اعتماد الکترونیک استفاده کنند و از خرید اکانت ها از کاربران شبکه های اجتماعی پرهیز کنند چرا که فروشندگان شبکه های اجتماعی قابل اعتماد نیستند و احتمال اینکه جزء مجرمان سایبری باشند دور از انتظار نیست.

وي در مورد اغفال کاربران اینترنت توسط هکرها بوسیله بازی های رایانه ای جعلی گفت: بعضی هکرها با انتشار نسخه های جعلی بازی که حاوی ویروس و بدافزار است بر روی اینترنت قصد آسیب رساندن به کاربرانی را دارند که برای دریافت این بازی ها پولی پرداخت نمی کنند و به صورت غیر مجاز این بازی ها را دانلود می کنند که این امر می تواند زمینه سرقت اطلاعات مهم کابران را فراهم کند.

دستبند پليس بر دست سارقان احشام در فیروزآباد

سرهنگ حسین ارجمند مزیدی فرمانده انتظامي شهرستان فیروزآباد، گفت: در پي وقوع چندفقره سرقت احشام در شهرستان فیروزآباد، شناسايي و دستگيري سارق يا سارقان در دستور كار پليس آگاهي اين شهرستان قرار گرفت.

وي ادامه داد: با انجام اقدام اطلاعاتي ماموران موفق شدند سه نفر سارق را شناسايي، دستگير و از آنها 4 فقره سرقت احشام که بالغ بر 30 رأس گوسفند می باشد را كشف كنند.

فرمانده انتظامي شهرستان فیروزآباد اظهار كرد: تحقيقات از متهمين جهت کشف سرقت هاي احتمالي ديگر و دستگيري هم دستان آنها همچنان ادامه دارد.

سرهنگ ارجمند از دامداران درخواست كرد: ضمن توجه به توصيه هاي پليسي، دامداري هاي خود را به وسايل و تجهيزات ايمني ضدسرقت نيز مجهز کنند.

پايان خط خرده‌فروش موادمخدر با 7 كيلوگرم ترياك درزرين دشت

سرهنگ يوسف كريمي راد فرمانده انتظامي‌ شهرستان زرين دشت، گفت: برابر اخبار دريافتي مبني بر اينكه فردي در امر خريدوفروش موادمخدر در سطح شهرستان زرين دشت وشهرستان همجوار لارستان فعاليت دارد، بلافاصله مراتب در دستور كار پليس قرار داد.

وي افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتي و طرح‌ها و گشت‌هاي هدفمند، مكان هايي كه اين خودرو فروش در آنجا فعالت مي كرد را شناسايي و تحت كنترل و. نظارت خود قرار دادند.

فرمانده انتظامي زرين دشت ادامه داد: ماموران پس از ساعت‌ها انتظار، درنهايت با مشاهده خودروي متهم با كسب مجوز از مقام قضائي، طي يك عمليات پليسي خودروي وي را در يكي از ورودي هاي شهرستان زرين دشت متوقف كردند.

سرهنگ كريمي راد افزود: در بازرسي از خودروي اين خوردو فروش موادمخدر، 7 كيلوگرم موادمخدر از نوع ترياك كه به طرز كاملا ماهرانه درزير صندلي خودرو جاساز شده بود كشف شد.

وي خاطرنشان كرد: متهم كه قصد انتقال موادمخدر را از شهرستان لارستان به شهرستان زرين دشت را داشت،‌ دستگير و براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شد.

فرمانده انتظامي شهرستان زرين دشت از شهروندان درخواست كرد: هرگونه اخبار و اطلاعات مبني بر نگهداري، خريد و فروش موادمخدر را بلافاصله از طريق مرکز فوريت‌هاي پليسي 110 در اختيار ماموران قرار دهند.

پسر 12 ساله عامل برداشت اينترنتي غير مجاز از حساب شهروند جهرمي

سرهنگ عبدالعظيم انصاري فرمانده انتظامي شهرستان جهرم، گفت: در پي ارجاع يک فقره پرونده از دادسراي عمومي و انقلاب شهرستان جهرم مبني بر برداشت غيرمجاز 5 ميليون ريال از حساب بانکي يكي از شهروندان، موضوع در دستوركار ماموران پليس فتا قرار گرفت.

وي افزود: با تحقيقات از مالباخته و پي جويي هاي فني و پليسي، عامل برداشت اينترنتي غيرمجاز كه شاگرد يک کافي نت در شهرستان جهرم بود، شناسايي و به پليس فتا احضار شد.

فرمانده انتظامي شهرستان جهرم تصريح كرد: اين متهم 12 ساله در بازجويي هاي بعمل آمده اعتراف کرد؛ زماني كه شاكي براي پرداخت الكترونيكي امور تحصيلي فرزندش مراجعه كرده بود، با سوء استفاده از غفلت وي پس از يادداشت كردن مشخصات كارت بانكي و رمز دوم حسابش، اقدام به 5 ميليون ريال خريد اينترنتي كردم.

سرهنگ انصاري با بيان اينكه عمليات پرداخت هاي اينترنتي در نت سراهاي مجاز توسط خود شهروندان صورت پذيرد، تاكيد كرد: هيچگاه اطلاعات كارت بانكي و رمز دوم حساب خود را در اختيار ديگران قرار ندهيد و در صورت نياز به كمك و راهنمايي، بلافاصله پس از انجام عمليات پرداخت به دستگاه هاي خود پرداز مراجعه و نسبت به تغيير رمز دوم كارت خود اقدام كنيد.

نظرات بینندگان