کد خبر: ۹۵۷۵۳
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۷ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۵
امام جمعه شهر صدرا:

دانش آموزان صدرا جایی برای تحصیل ندارند

امام جمعه صدرا گفت: در حالي كه چند روز به آغاز مدارس مانده 600 د انش آموز مقطع ابتدایي در صدرا جايي براي تحصيل ندارند
به گزارش شیرازه، امام جمعه صدرا در جلسه توديع و معارفه شهردار سابق و جديد اين شهر با بيان مطلب فوق گفت: در طول اين مدت مسئولين زيادي در صدرا جلسه داشتند و در جلسه شوراي اداري كه چندي قبل نيز برگزار شد قرار بود كه كارگروهي به رياست فرمانداري براي رفع مشكلات اين شهر تشكيل شود اما هنوز خبري از تشكيل اين كارگروه نيست.
حجت الاسلام حسين نژاديان با اشاره به وضعيت نابسامان شهر صدرا با اشاره به بحران در زمينه نبود واحد آموزشي در صدرا افزود: در حالي كه چند روز به آغاز مدارس مانده 600 د انش آموز مقطع ابتدایي در صدرا جايي براي تحصيل ندارند و اين در حالي است كه به گفته برخي مسئولين صدرا با 11 هزار دانش آموز نيازمند 200 مدرسه است در حالي كه تنها 16 مدرسه در اينجا وجود دارد.
وي ادامه داد: وجود مدارس دو شيفت، كلاس هاي 40 نفره و تبديل نمازخانه هاي مدارس به كلاس در صدرا به هيچ عنوان درست نيست.
امام جمعه صدرا گفت: مردم هر روز براي رفع اين مشكلات به ما مراجعه مي كنند و فكر مي كنند تا امام جمعه حرفي زد و تا نامه ای نوشت همه چيز درست مي شود و از سوي ديگر اين كه 3 ماه قبل عده ای از مسئولين كلنگ تصفيه خانه فاضلاب را به زمين بزنند و ديگر خبري از اجراي آن نشود باعث سلب اعتماد و نا اميدي مردم مي شود.
حجت الاسلام حسين نژاديان گفت: مدتي است كه متوجه شده ام كه همه مسئولين مي دانند كه در صدرا چه خبر است و برخي مسايل وضعيت بحراني دارد و ديگر به جاي حرف هاي تكراي بهتر است كارگروهي براي اجراي عملي تصميمات در خصوص اين شهر تشكيل و به مشكلات رسيدگي شود.
مدير كل دفتر امور شهري استانداري فارس نيز با اشاره به اين كه فعاليت شهرداري ها مبني بر 2 اصل درآمد و هزينه است گفت: اگر سلامت مالي در هر دو بخش درآمد و هزينه نباشد در ارایه خدمات شهري به مردم هم در كميت و هم در كيفيت با مشكل مواجه مي شويم و لذا بر روي سلامت مالي حساسيت ويژه اي وجود دارد.
بيات پور از پايداري، انعطاف و مطلوبيت به عنوان 3 خصيصه اصلي درآمد در شهرداري ها ياد كرد و ادامه داد: يكي از مسايل اساسي در بحث درآمد قرار گرفتن آن در چارچوب قانون است و در تخلفي كه در صدرا به وجود آمد به آن دليل بود كه محاسبه درآمد، صدور پروانه و تمامي مسايل تنها دست يك نفر بود و نظارتي هم نبود و از سوي ديگر اگر دريافت عوارض واضح باشد و به همه با يك چشم نگاه شود مشكل ندارد اما به عنوان مثال ما به صورت اتفاقي 4 پرونده مربوط به سال 92 را بيرون آورديم كه هيچ كدام مانند هم محاسبه نشده بود و حتي در يك مورد در حالي كه رقم عوارض پرونده بيش از يك ميليارد تومان بود صاحب پرونده تنها 70 ميليون تومان پرداخته بود و بدتر از آن اين كه حتي فيش پرداختي 70 ميليون تومان هم پرداخت نشده است.
نماينده اول مردم شيراز در مجلس شوراي اسلامي نيز گفت: مشكلات صدرا مربوط به 2 تا 3 سال اخير نيست و به بدو شكل گيري اين شهر باز مي گردد اما از قديم گفته اند آشپز كه دو تا شد آش يا شور مي شود يا بي نمك و در صدرا نيز مديريت دوگانه شهرداري و عمران صدرا همين گونه است، اين در حالي است كه اختيارات شهرداري به حدي باشد كه شهرداري بتواند خدمات خود را به خوبي ارايه دهد و بايد تكليف مديريت صدرا مشخص شود و يك ارگان پاسخگوي مردم باشد.
پارسايي افزود: در خصوص تخلفاتي كه در مديريت قبلی شهر صورت گرفته در راستاي اعتماد سازي مردم و رفع نگراني آن ها دستگاه قضايي بايد هر چه سريع تر مشخص كند كه چه اتفاقي افتاده است و اگر جرمي صورت گرفته و بيت المالي از ميان رفته برخورد شود و اگر جرمي هم صورت نگرفته حيثيت افراد از ميان نرود و بايد چاره اي براي برون رفت شهر صدرا از اين مشكلات پيدا شود.
اتحاد پور رئيس شوراي شهر صدرا نيز گفت: زماني كه وارد شوراي شهر صدرا شديم برخي مسايل باعث شده بود كه به اعتماد مردم آسيب وارد شود كه تمامي تلاش خود را براي رفع آسيب ها به كار بستيم.
شهردار سابق صدرا نيز ضمن ارايه گزارشي از فعاليت هاي خود در پست شهرداري صدرا گفت: زماني كه در شهرداري صدرا حضور يافتيم شهرداري صدرا يك شهرداري بحران زده بود كه 7 ماه حقوق پرسنل آن عقب افتاده و 30 ميليارد تومان بدهي داشت و از هر 15 مراجعه كننده به شهرداري بيش از 12 نفر از آن ها طلبكار شهرداري بودند و اولين اولويت ما در بدو ورود حاكميت قانون بر فعاليت هاي شهرداري و اجراي بسياري از فعاليت هاي زيربنايي بود.
طهماسبي افزود: طي اين مدت اقدامات خوبي در صدرا صورت گرفت از جمله اجراي 300 هزار متر مربع آسفالت، چرا كه در صدرا تنها 2 بولوار اصلي آن داراي آسفالت مناسب بود و حتي يك متر پياده رو مناسب نيز در شهر وجود ندارد.
ملك زاده شهردار جديد صدرا نيز گفت: تنها توقع ما از همكاران و مسئولين شهر و شورا همكاري و همدلي جهت رفع مشكلات شهر است. گفتني است، در ادامه از فعاليت هاي طهماسبي شهردار سابق اين شهر تجليل و عباس ملك زاده به عنوان شهردار جديد صدرا معرفي شد.
منبع: خبرجنوب
نظرات بینندگان